Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

bne IntelliNews – Volkswagen i Umicore wybierają Polskę na lokalizację fabryki komponentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości 1,7 miliarda euro.

bne IntelliNews – Volkswagen i Umicore wybierają Polskę na lokalizację fabryki komponentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości 1,7 miliarda euro.

Ionway, spółka joint venture pomiędzy PowerCo, częścią Grupy Volkswagen, a belgijską firmą materiałową Umicore, wybrała polskie miasto Nysa na budowę fabryki produkującej komponenty do akumulatorów do samochodów elektrycznych, poinformował 7 października Volkswagen.

Polski rząd udziela 350 mln euro dotacji na inwestycję o wartości 1,7 mld euro. „To poważna inwestycja dla całego województwa opolskiego i szansa na dalszy rozwój regionalny” – stwierdził w oświadczeniu wiceminister obrony narodowej Marcin Osiba, który w niedzielnych wyborach będzie kandydował do parlamentu regionu.

„Strategiczna lokalizacja fabryki w Polsce znajduje się tuż obok fabryki Umicore [existing] Fabryka produktów akumulatorowych w jeszcze większym stopniu umożliwi przejście na jazdę elektryczną, która jest naprawdę ekologiczna” – powiedział Mathias Miedreich, dyrektor generalny Umicore.

Avenue wybrała swoją lokalizację ze względu na dostępność wykwalifikowanych pracowników, typowo dla tego typu projektów typu greenfield. Spółka podkreśliła także chęć prowadzenia fabryki wyłącznie w oparciu o energię odnawialną.

Fabryka Aynway to najnowsza z szeregu inwestycji w Polsce, europejskiej potęgi w segmencie pojazdów elektrycznych.

Mercedes-Benz planuje wybudowanie w Polsce fabryki elektrycznych samochodów dostawczych o wartości miliarda euro, natomiast Volvo tworzy centrum technologiczne, które „ułatwi przejście na produkcję całkowicie elektryczną”, Notatki z Polski zgłoszone.

Południowokoreański producent części do akumulatorów SK Nexilis rozpocznie budowę fabryki o wartości 660 mln euro w Stalowej Woli w 2022 roku.

Polski plan wypuszczenia na drogi kraju miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku pozostaje jednak mrzonką. Opóźnienia pokrzyżowały także plany rządu dotyczące polskiej marki samochodów elektrycznych Isera.