Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

bne IntelliNews – Volkswagen i Umicore wybierają Polskę na lokalizację fabryki komponentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości 1,7 miliarda euro.

bne IntelliNews – Volkswagen i Umicore wybierają Polskę na lokalizację fabryki komponentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości 1,7 miliarda euro.

Ionway, spółka joint venture pomiędzy PowerCo, częścią Grupy Volkswagen, a belgijską firmą materiałową Umicore, wybrała polskie miasto Nysa na budowę fabryki produkującej komponenty do akumulatorów do samochodów elektrycznych, poinformował 7 października Volkswagen.

Polski rząd udziela 350 mln euro dotacji na inwestycję o wartości 1,7 mld euro. „To poważna inwestycja dla całego województwa opolskiego i szansa na dalszy rozwój regionalny” – stwierdził w oświadczeniu wiceminister obrony narodowej Marcin Osiba, który w niedzielnych wyborach będzie kandydował do parlamentu regionu.

„Strategiczna lokalizacja fabryki w Polsce znajduje się tuż obok fabryki Umicore [existing] Fabryka produktów akumulatorowych w jeszcze większym stopniu umożliwi przejście na jazdę elektryczną, która jest naprawdę ekologiczna” – powiedział Mathias Miedreich, dyrektor generalny Umicore.

Avenue wybrała swoją lokalizację ze względu na dostępność wykwalifikowanych pracowników, typowo dla tego typu projektów typu greenfield. Spółka podkreśliła także chęć prowadzenia fabryki wyłącznie w oparciu o energię odnawialną.

Fabryka Aynway to najnowsza z szeregu inwestycji w Polsce, europejskiej potęgi w segmencie pojazdów elektrycznych.

Mercedes-Benz planuje wybudowanie w Polsce fabryki elektrycznych samochodów dostawczych o wartości miliarda euro, natomiast Volvo tworzy centrum technologiczne, które „ułatwi przejście na produkcję całkowicie elektryczną”, Notatki z Polski zgłoszone.

Południowokoreański producent części do akumulatorów SK Nexilis rozpocznie budowę fabryki o wartości 660 mln euro w Stalowej Woli w 2022 roku.

Polski plan wypuszczenia na drogi kraju miliona samochodów elektrycznych do 2025 roku pozostaje jednak mrzonką. Opóźnienia pokrzyżowały także plany rządu dotyczące polskiej marki samochodów elektrycznych Isera.

READ  Polskie firmy borykają się z brakiem siły roboczej po wojnie na Ukrainie