Porsche szczegółowo opisało pierwsze dwa warianty swojego sportowego samochodu „992.2” 911 z roku 2025, którego głównym tematem jest nowy hybrydowy układ napędowy.
911 Carrera GTS nie jest samochodem przyjaznym dla środowiska, ale dwudrzwiowym samochodem z napędem na tylne koła i mocą 398 kW, przyspieszającym od 0 do 100 km/h w 3,0 sekundy i rozwijającym prędkość maksymalną 312 km/h.
Wraz z niehybrydowym 911 Carrera, hybrydowa Carrera GTS pojawi się u australijskich dealerów w pierwszym kwartale 2025 roku. Ceny zaczynają się od 280 500 dolarów za Carrerę i 381 200 dolarów za GTS Hybrid, nie licząc kosztów drogowych.
Wizualnie modyfikacje nowego Porsche 992.2 911 są niewielkie. Dostępny jest nowy projekt przedniego zderzaka z szerszymi wlotami i pięcioma pionowymi panelami. Chociaż reflektory zachowują znajomą grafikę z czterema kropkami, diody LED Matrix są standardem w opcjonalnej technologii Matrix HD.
Z tyłu rywal Mercedes-AMG GT i Chevrolet Corvette otrzymuje nową listwę świetlną z logo „Porsche”. Położenie podwyższonej tylnej tablicy rejestracyjnej i przeprojektowany zderzak wskazują, że jest to nowy samochód, a każdy model można rozpoznać po specjalnej osłonie rury wydechowej zintegrowanej z dyfuzorem.
Opcjonalny pakiet aerodynamiczny z agresywnym przednim zderzakiem, progami bocznymi i stałym tylnym spojlerem (zamiast standardowego elementu rozkładanego) jest oferowany za 5700 USD.
Przekształcenie GTS w hybrydę nie było prostą sprawą. Porsche wybrało 3,0-litrową rzędową szóstkę i zwiększyło średnicę cylindra oraz skok (odpowiednio do 97 mm i 81 mm), zwiększając jego pojemność skokową do 3,6 litra.
Carrera GTS traci turbo, ale zyskuje moc.
Następnie producent samochodów ze Stuttgartu usunął jedną z turbin, zainstalował nowy silnik zasilany z sieci elektrycznej 400 V, aby wyeliminować opóźnienia (a tym samym potrzebę stosowania drugiej, mniejszej turbiny) i zainstalował silnik elektryczny o mocy 40 kW/150 Nm na ósmym przekaźniku. Szybka dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów „PDK”.
Wynik to 398 kW i 610 Nm, co wystarczy, aby zmniejszyć przyspieszenie 0–100 km/h Carrery 4 GTS o pół sekundy. Może także poruszać się na napędzie elektrycznym o niskiej prędkości, a akumulator o pojemności 1,9 kWh ma ten sam rozmiar i wagę co zwykły akumulator dodatkowy 12 V.
Nowy model hybrydowy Carrera GTS jest dostępny z napędem na tylne lub na wszystkie koła.
Dalszą pomocą w kompensowaniu masy układu hybrydowego jest elektryczny system HVAC, który eliminuje ciężki napęd pasowy w komorze silnika. Porsche nie potwierdziło danych dotyczących zużycia paliwa ADR dla 911 Hybrid.
Najwyższa władza Porsche twierdzi, że hybryda działa na korzyść 911.
„Opracowaliśmy i przetestowaliśmy szeroką gamę pomysłów i metod, aby stworzyć system hybrydowy, który idealnie pasuje do 911. W rezultacie powstał wyjątkowy napęd, który pasuje do ogólnej koncepcji 911 i znacznie poprawia jego osiągi”.
Nowością w GTS jest także standardowy układ kierowniczy tylnej osi, a funkcja Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i Active Stability są teraz obsługiwane przez elektronikę wysokiego napięcia, co zapewnia bardziej „zwinną i precyzyjną” funkcjonalność.
Tak jak poprzednio, GTS jest wyposażony w sportowe zawieszenie i PASM zapewniający o 10 mm niższy prześwit niż Carrera. Para 21-calowych felg aluminiowych ma z tyłu opony o szerokości 315 mm, a z przodu 20-calowe felgi pokryte gumą o szerokości 245 mm.
Bazowa Carrera utrzymuje niehybrydową „szóstkę”.
Podstawowa Carrera zachowała 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem. Większy intercooler z 911 Turbo i dwie turbosprężarki z obecnego GTS zwiększają moc wyjściową o 7 kW do 290 kW. Oznacza to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy (3,9 w wersji Sport Chrono), czyli o jedną dziesiątą szybciej niż dotychczas.
Wewnątrz 911 w Australii pozostaje coupe 2+2, choć w Europie jest to tylko dwumiejscowe auto. GTS jest dostępny w wersji nadwozia typu coupe z zamkniętym dachem, Targa lub w pełni kabriolet.
W kabinie zmieniono układ elementów sterujących, w tym przełącznika trybu jazdy i przycisku uruchamiania silnika, teraz umieszczonych na atrakcyjnej trójramiennej kierownicy.
Jedyny w swoim rodzaju w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z informacjami wyświetlanymi na zakrzywionym ekranie o przekątnej 12,6 cala, przypominającym nowego Macana. Dostępnych jest siedem widoków, w tym klasyczna imitacja tarczy z pięcioma tubusami.
W komorze chłodniczej znajduje się podkładka do ładowania bezprzewodowego. Kopia lustrzana smartfona to standardowa funkcja bezprzewodowa z łatwiejszą konfiguracją za pomocą kodu QR. Na 10,9-calowym ekranie zostanie zaktualizowane oprogramowanie, które umożliwia bezpośrednie pobieranie aplikacji, w tym Spotify i Apple Music.
Najnowsze 911 stanowi zwieńczenie tegorocznej premiery produktów Porsche. „Nasza oferta produktów jest świeższa niż kiedykolwiek i bardzo atrakcyjna” – powiedział Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche. „Zapewnia naszym klientom więcej opcji dostosowywania i ekskluzywnych doświadczeń”.
Porsche zazwyczaj oferuje szeroką gamę opcji – na początek aż siedem różnych wzorów kół. Najważniejsze funkcje standardowe obejmują najwyższej klasy system audio Bose, radio cyfrowe, adaptacyjny tempomat i elektrycznie regulowane w 14 kierunkach fotele „Comfort”.
Kierownica pozostaje w najwyższym punkcie 911.
Porsche nie ogłosiło jeszcze pełnej gamy modeli 911. Na razie czekamy na informacje na temat nowej Carrery S, Turbo, Turbo S i kontynuacji szalonego 911 GT3.
Do Australii trafi w pierwszym kwartale (od stycznia do marca) przyszłego roku, a wszystkie modele będą początkowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów PDK.
Ceny Porsche 911 na rok 2025
Wszystkie ceny są podane przed kosztami drogowymi
alternatywny | cena |
911 Carrera Coupé | 280 500 dolarów |
911 Carrera kabriolet | 303 800 dolarów |
911 Carrera GTS Coupé | 381 200 dolarów |
911 Carrera 4 GTS Coupe | 401 300 dolarów |
911 Carrera GTS kabriolet | 417 400 dolarów |
911 Carrera 4 GTS Cabrio | 437 900 dolarów |
911 Carrera 4 GTS Targa | 437 900 dolarów |
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort