Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Charakterystyczny samochód sportowy zostaje zelektryfikowany!  „992.2” Hybrydowy samochód Porsche 911 GTS 2025 przedkłada osiągi nad efektywność, konkurując z Mercedesem AMG GT i Chevroletem Corvette – Wiadomości motoryzacyjne

Charakterystyczny samochód sportowy zostaje zelektryfikowany! „992.2” Hybrydowy samochód Porsche 911 GTS 2025 przedkłada osiągi nad efektywność, konkurując z Mercedesem AMG GT i Chevroletem Corvette – Wiadomości motoryzacyjne

Porsche szczegółowo opisało pierwsze dwa warianty swojego sportowego samochodu „992.2” 911 z roku 2025, którego głównym tematem jest nowy hybrydowy układ napędowy.

911 Carrera GTS nie jest samochodem przyjaznym dla środowiska, ale dwudrzwiowym samochodem z napędem na tylne koła i mocą 398 kW, przyspieszającym od 0 do 100 km/h w 3,0 sekundy i rozwijającym prędkość maksymalną 312 km/h.

Wraz z niehybrydowym 911 Carrera, hybrydowa Carrera GTS pojawi się u australijskich dealerów w pierwszym kwartale 2025 roku. Ceny zaczynają się od 280 500 dolarów za Carrerę i 381 200 dolarów za GTS Hybrid, nie licząc kosztów drogowych.

Wizualnie modyfikacje nowego Porsche 992.2 911 są niewielkie. Dostępny jest nowy projekt przedniego zderzaka z szerszymi wlotami i pięcioma pionowymi panelami. Chociaż reflektory zachowują znajomą grafikę z czterema kropkami, diody LED Matrix są standardem w opcjonalnej technologii Matrix HD.

Z tyłu rywal Mercedes-AMG GT i Chevrolet Corvette otrzymuje nową listwę świetlną z logo „Porsche”. Położenie podwyższonej tylnej tablicy rejestracyjnej i przeprojektowany zderzak wskazują, że jest to nowy samochód, a każdy model można rozpoznać po specjalnej osłonie rury wydechowej zintegrowanej z dyfuzorem.

Opcjonalny pakiet aerodynamiczny z agresywnym przednim zderzakiem, progami bocznymi i stałym tylnym spojlerem (zamiast standardowego elementu rozkładanego) jest oferowany za 5700 USD.

Przekształcenie GTS w hybrydę nie było prostą sprawą. Porsche wybrało 3,0-litrową rzędową szóstkę i zwiększyło średnicę cylindra oraz skok (odpowiednio do 97 mm i 81 mm), zwiększając jego pojemność skokową do 3,6 litra.

Carrera GTS traci turbo, ale zyskuje moc.

Następnie producent samochodów ze Stuttgartu usunął jedną z turbin, zainstalował nowy silnik zasilany z sieci elektrycznej 400 V, aby wyeliminować opóźnienia (a tym samym potrzebę stosowania drugiej, mniejszej turbiny) i zainstalował silnik elektryczny o mocy 40 kW/150 Nm na ósmym przekaźniku. Szybka dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów „PDK”.

READ  „Elegancja spotyka się z radością”: Yeend Studio

Wynik to 398 kW i 610 Nm, co wystarczy, aby zmniejszyć przyspieszenie 0–100 km/h Carrery 4 GTS o pół sekundy. Może także poruszać się na napędzie elektrycznym o niskiej prędkości, a akumulator o pojemności 1,9 kWh ma ten sam rozmiar i wagę co zwykły akumulator dodatkowy 12 V.

Nowy model hybrydowy Carrera GTS jest dostępny z napędem na tylne lub na wszystkie koła.

Dalszą pomocą w kompensowaniu masy układu hybrydowego jest elektryczny system HVAC, który eliminuje ciężki napęd pasowy w komorze silnika. Porsche nie potwierdziło danych dotyczących zużycia paliwa ADR dla 911 Hybrid.

Najwyższa władza Porsche twierdzi, że hybryda działa na korzyść 911.

„Opracowaliśmy i przetestowaliśmy szeroką gamę pomysłów i metod, aby stworzyć system hybrydowy, który idealnie pasuje do 911. W rezultacie powstał wyjątkowy napęd, który pasuje do ogólnej koncepcji 911 i znacznie poprawia jego osiągi”.

Nowością w GTS jest także standardowy układ kierowniczy tylnej osi, a funkcja Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i Active Stability są teraz obsługiwane przez elektronikę wysokiego napięcia, co zapewnia bardziej „zwinną i precyzyjną” funkcjonalność.

Tak jak poprzednio, GTS jest wyposażony w sportowe zawieszenie i PASM zapewniający o 10 mm niższy prześwit niż Carrera. Para 21-calowych felg aluminiowych ma z tyłu opony o szerokości 315 mm, a z przodu 20-calowe felgi pokryte gumą o szerokości 245 mm.

Bazowa Carrera utrzymuje niehybrydową „szóstkę”.

Podstawowa Carrera zachowała 3,0-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem. Większy intercooler z 911 Turbo i dwie turbosprężarki z obecnego GTS zwiększają moc wyjściową o 7 kW do 290 kW. Oznacza to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy (3,9 w wersji Sport Chrono), czyli o jedną dziesiątą szybciej niż dotychczas.

Wewnątrz 911 w Australii pozostaje coupe 2+2, choć w Europie jest to tylko dwumiejscowe auto. GTS jest dostępny w wersji nadwozia typu coupe z zamkniętym dachem, Targa lub w pełni kabriolet.

READ  Nowe funkcje, które Samsung wprowadza dla zegarków Galaxy, stanowią duży impuls

W kabinie zmieniono układ elementów sterujących, w tym przełącznika trybu jazdy i przycisku uruchamiania silnika, teraz umieszczonych na atrakcyjnej trójramiennej kierownicy.

Jedyny w swoim rodzaju w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z informacjami wyświetlanymi na zakrzywionym ekranie o przekątnej 12,6 cala, przypominającym nowego Macana. Dostępnych jest siedem widoków, w tym klasyczna imitacja tarczy z pięcioma tubusami.

W komorze chłodniczej znajduje się podkładka do ładowania bezprzewodowego. Kopia lustrzana smartfona to standardowa funkcja bezprzewodowa z łatwiejszą konfiguracją za pomocą kodu QR. Na 10,9-calowym ekranie zostanie zaktualizowane oprogramowanie, które umożliwia bezpośrednie pobieranie aplikacji, w tym Spotify i Apple Music.

Najnowsze 911 stanowi zwieńczenie tegorocznej premiery produktów Porsche. „Nasza oferta produktów jest świeższa niż kiedykolwiek i bardzo atrakcyjna” – powiedział Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche. „Zapewnia naszym klientom więcej opcji dostosowywania i ekskluzywnych doświadczeń”.

Porsche zazwyczaj oferuje szeroką gamę opcji – na początek aż siedem różnych wzorów kół. Najważniejsze funkcje standardowe obejmują najwyższej klasy system audio Bose, radio cyfrowe, adaptacyjny tempomat i elektrycznie regulowane w 14 kierunkach fotele „Comfort”.

Kierownica pozostaje w najwyższym punkcie 911.

Porsche nie ogłosiło jeszcze pełnej gamy modeli 911. Na razie czekamy na informacje na temat nowej Carrery S, Turbo, Turbo S i kontynuacji szalonego 911 GT3.

Do Australii trafi w pierwszym kwartale (od stycznia do marca) przyszłego roku, a wszystkie modele będą początkowo wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów PDK.

Ceny Porsche 911 na rok 2025

Wszystkie ceny są podane przed kosztami drogowymi

alternatywny cena
911 Carrera Coupé 280 500 dolarów
911 Carrera kabriolet 303 800 dolarów
911 Carrera GTS Coupé 381 200 dolarów
911 Carrera 4 GTS Coupe 401 300 dolarów
911 Carrera GTS kabriolet 417 400 dolarów
911 Carrera 4 GTS Cabrio 437 900 dolarów
911 Carrera 4 GTS Targa 437 900 dolarów
READ  Call of Duty: Vanguard przedstawia zwiastun, który oferuje dreszcze II wojny światowej na wszystkich frontach