Najpotężniejszy Chevrolet Corvette, jaki kiedykolwiek gościł w salonach, pozbył się większości swojego kamuflażu podczas testów przy dużych prędkościach w Niemczech przed spodziewaną premierą w przyszłym roku lub w 2025 roku.
Najszybszy i najpotężniejszy jak dotąd Chevrolet Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie – ZR1 – był testowany w Europie przed premierą w przyszłym roku lub w 2025 roku.
ZR1 stanie na szczycie oferty Corvette i, podobnie jak jego poprzednicy, został zaprojektowany tak, aby pasował do wyrafinowanej aerodynamiki toru i zapewniał większą moc niż jakikolwiek inny model w gamie.
Nie jest jasne, czy będzie on wyposażony w kierownicę po prawej stronie, tak jak ma to miejsce w przypadku trzech poprzednich wersji nowej gamy Chevroleta Corvette: zwykłej Stingray, wyczynowej Z06 i hybrydy E-Ray.
Był już wcześniej obserwowany w USA w ciężkim kamuflażu, ale najnowsze zdjęcia przedstawiają go w lekkim kamuflażu podczas testów wydajności przy dużych prędkościach na torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech.
Na początku wygląda podobnie do obecnego Z06 – z niemal identycznymi przednimi i tylnymi zderzakami oraz tymi samymi czterema centralnymi wylotami wydechu – ale otrzymał szereg bardziej agresywnych ulepszeń aerodynamicznych, w tym większy, stały spojler tylny.
Dodatkowe nawiewy w tylnych nadkolach i pokrywie bagażnika, unikalne wieloramienne koła z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2R oraz nowa przednia maska z dużym kanałem powietrznym – kierującym powietrze z przedniego zderzaka nad samochód, kosztem powierzchni magazynowej z przodu.
Dostrzeżono dwie wersje: jedną na drogi publiczne z tylnym spojlerem Z06 i drugą na tor wyścigowy z większym spojlerem.
Amerykańskie raporty twierdzą, że ZR1 będzie najmocniejszą produkcyjną Corvetą w historii – o mocy ponad 630 kW (850 KM) – i pierwszą fabrycznie produkowaną Corvettą V8 z turbodoładowaniem, 15 lat po głównych wersjach z doładowanym silnikiem V8.
Mówi się, że pochodzi z wersji twin-turbo 5,5-litrowego silnika V8 Z06, w którym planuje się zrezygnować z płaskiej korby Z06 na rzecz bardziej tradycyjnej konstrukcji korby o przekroju krzyżowym.
Według doniesień moc nadal będzie przekazywana wyłącznie na tylne koła.
Doniesienia z USA mówią, że po ZR1 pojawi się mocniejszy model Zora, łączący silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ZR1 z technologią hybrydową E-Ray i napędem na wszystkie koła, o mocy ponad 1000 KM (745 kW).
Nazwa została zapożyczona od nazwiska głównego inżyniera Corvette, Zory Arkus-Duntov, często nazywanego „ojcem Corvetty”.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort