Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Chevrolet Corvette ZR1 2025: najlepszy jak dotąd wygląd specjalnego toru z podwójnym turbodoładowaniem

Chevrolet Corvette ZR1 2025: najlepszy jak dotąd wygląd specjalnego toru z podwójnym turbodoładowaniem

Najpotężniejszy Chevrolet Corvette, jaki kiedykolwiek gościł w salonach, pozbył się większości swojego kamuflażu podczas testów przy dużych prędkościach w Niemczech przed spodziewaną premierą w przyszłym roku lub w 2025 roku.


Najszybszy i najpotężniejszy jak dotąd Chevrolet Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie – ZR1 – był testowany w Europie przed premierą w przyszłym roku lub w 2025 roku.

ZR1 stanie na szczycie oferty Corvette i, podobnie jak jego poprzednicy, został zaprojektowany tak, aby pasował do wyrafinowanej aerodynamiki toru i zapewniał większą moc niż jakikolwiek inny model w gamie.

Nie jest jasne, czy będzie on wyposażony w kierownicę po prawej stronie, tak jak ma to miejsce w przypadku trzech poprzednich wersji nowej gamy Chevroleta Corvette: zwykłej Stingray, wyczynowej Z06 i hybrydy E-Ray.

Był już wcześniej obserwowany w USA w ciężkim kamuflażu, ale najnowsze zdjęcia przedstawiają go w lekkim kamuflażu podczas testów wydajności przy dużych prędkościach na torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech.

Na początku wygląda podobnie do obecnego Z06 – z niemal identycznymi przednimi i tylnymi zderzakami oraz tymi samymi czterema centralnymi wylotami wydechu – ale otrzymał szereg bardziej agresywnych ulepszeń aerodynamicznych, w tym większy, stały spojler tylny.

Dodatkowe nawiewy w tylnych nadkolach i pokrywie bagażnika, unikalne wieloramienne koła z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2R oraz nowa przednia maska ​​z dużym kanałem powietrznym – kierującym powietrze z przedniego zderzaka nad samochód, kosztem powierzchni magazynowej z przodu.

Dostrzeżono dwie wersje: jedną na drogi publiczne z tylnym spojlerem Z06 i drugą na tor wyścigowy z większym spojlerem.

Mówi się, że pochodzi z wersji twin-turbo 5,5-litrowego silnika V8 Z06, w którym planuje się zrezygnować z płaskiej korby Z06 na rzecz bardziej tradycyjnej konstrukcji korby o przekroju krzyżowym.

Według doniesień moc nadal będzie przekazywana wyłącznie na tylne koła.

Doniesienia z USA mówią, że po ZR1 pojawi się mocniejszy model Zora, łączący silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ZR1 z technologią hybrydową E-Ray i napędem na wszystkie koła, o mocy ponad 1000 KM (745 kW).

Nazwa została zapożyczona od nazwiska głównego inżyniera Corvette, Zory Arkus-Duntov, często nazywanego „ojcem Corvetty”.

Alexa Misoyiannisa

Alex Misoyannis pisze o samochodach od 2017 roku, kiedy stworzył własną stronę internetową Redline. Współpracował z Drive w 2018 r., zanim dołączył do CarAdvice w 2019 r., a w 2020 r. został stałym dziennikarzem zespołu informacyjnego. Samochody odgrywały ważną rolę w życiu Alexa, od przeglądania magazynów motoryzacyjnych w młodym wieku po dorastanie wokół wydajności . Pojazdy w rodzinie kochającej samochody.

Przeczytaj więcej o Alexie MisoyiannisieIkona łącza