Firma General Motors Special Vehicles (GMSV) zaprezentowała w tym tygodniu swoją pierwszą fabrycznie zbudowaną Corvette Z06 z kierownicą po prawej stronie, która ma wyjechać na drogi, przed serią planowanych na cały rok rewitalizacji w całym kraju.
Prawie 70 lat po premierze pierwszej Corvette w Nowym Jorku 17 stycznia 1953 r., nowy Z06 łączy w sobie nowy 5,5-litrowy, wolnossący silnik LT6 V8 Chevroleta z płaskim wałem korbowym i oszałamiającą czerwoną linią 8600 obr./min.
Powiększonemu rozstawowi kół Z06 przeciwdziałają ulepszone możliwości hamowania; Model oferuje większe wirniki 370 mm z przodu i 380 mm z tyłu w porównaniu do standardowego Stingraya. Przednie tarcze są zaciśnięte przez sześciotłoczkowe zaciski Brembo.
GMSV twierdzi, że Z06 ma największe koła, jakie kiedykolwiek oferowano w Corvette, mierzące 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Kute aluminiowe koła są wykończone wzorem „spyder” i podobno zapewniają „pewną przyczepność do podłoża”.
Wiktoriańska firma Carbon Revolution produkuje Z06 Opcjonalne fabrycznie montowane obręcze z włókna węglowegoJak widać w samochodzie pokazowym, GMSV został sprowadzony wraz z szeregiem ulepszeń kosmetycznych, poprawiających komfort i osiągi.
Wewnątrz wypełniony technologią kokpit zorientowany na kierowcę przekazuje wszystkie niezbędne dane dotyczące jazdy do pojazdu z dużą szybkością i dokładnością.
„Ten nowy Z06 wskazuje, czego klienci w Australii i Nowej Zelandii mogą oczekiwać od MY24 Z06, w którym będziemy oferować 3LZ w standardzie”, powiedział Greg Rowe, dyrektor GMSV.
Obejmuje to kierownicę obszytą włóknem węglowym, manetki zmiany biegów z włókna węglowego, zamsz z mikrofibry na górnej części wnętrza, obszyte skórą wewnętrzne panele drzwi i deskę rozdzielczą, a także kubełkowe fotele GT2 ze skórzaną tapicerką Nappa i włóknem węglowym. .
Nasz nowy samochód pokazowy jest również wyposażony w pakiet Z07 Performance, który czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym i zwiększa jego osiągi dzięki dodaniu większych hamulców z tarczami węglowo-ceramicznymi, elementów aerodynamicznych z włókna węglowego, unikalnej regulacji zawieszenia, a także opon o wysokich osiągach jako opcjonalne koła z włókna węglowego. .
Z06 będzie jeździł po drogach wokół Melbourne w nadchodzących tygodniach
Zarówno fani Corvette, jak i entuzjaści wysokich osiągów mogą zatrzymać się i zrobić zdjęcie, gdy zobaczą ten niesamowity nowy model”.
Z06 ląduje w Australii zaledwie kilka dni po tym, jak Chevrolet ogłosił szczegóły Nowa zelektryfikowana Corvette, hybryda E-Ray.
Obiecujące osiągi i opanowanie przez cały sezon — oraz czas od 0 do 96 km/h wynoszący 2,5 sekundy — łączy trzeci model C8 z 6,2-litrowym silnikiem V8 Chevroleta LT2 z małym blokiem — i rozwija moc 370 kW przy 6450 obr./min i 637 obr./min. Nm przy 5150 obr./min – napędza tylną oś za pośrednictwem ośmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, z napędem elektrycznym dodającym 119 kW i 170 Nm do przednich kół.
Całkowita moc systemu wynosi 488 kW przy zasilaniu akumulatorowym z jednostki litowo-jonowej o pojemności 1,9 kWh zainstalowanej w tunelach. Chevrolet podaje czas ćwierć mili (0-400 m) wynoszący 10,5 sekundy – o jedną dziesiątą szybciej niż Z06.
GMSV nie potwierdziło jeszcze, czy Corvette E-Ray będzie oferowana w Australii i Nowej Zelandii.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort