Większość osób korzystających z Twittera miała takie doświadczenie: uruchamiasz szybki tweet, zdajesz sobie sprawę, że jest błędnie napisany, a potem denerwujesz się, że nie możesz kliknąć Edytuj, aby to naprawić. Użytkownicy Twittera byli Żądanie przycisku edycji przez lata.
Elon Musk, który niedawno kupił udziały w platformie mikroblogowej i stworzył m.in Oferta o wartości 48 miliardów dolarów W przypadku całej firmy 82 miliony obserwujących zapytało, czy chcą przycisku edycji. Jego (w dużej mierze nienaukowa) ankieta przyciągnęła 4,4 miliona odpowiedzi, przy 73% na korzyść.
Inne platformy mediów społecznościowych umożliwiają edytowanie postów po ich wysłaniu. Wygląda na to, że dodanie tej funkcji byłoby proste – dlaczego Twitter miałby tego nie zrobić?
Cóż, może w końcu nadszedł czas. Niezależnie od sondażu Muska, Twitter to potwierdził Przycisk edycji może być w trakcie prac. Nawet żądni przygód użytkownicy wymyślili kilka wskazówek, co to jest Może się wydawać.
Więc o co tyle zamieszania?
Dlaczego Twitter jest tak przeciwny przyciskowi edycji? Odpowiedź może być taka, że nie jest to takie proste, jak się wydaje.
Pierwszą rzeczą, jaką należy wiedzieć o tweetach, jest to, że w przeciwieństwie do postów na wielu innych platformach, Twitter nie ma głównego sposobu na wycofanie ich po wysłaniu. Powodem jest to, że Twitter ma coś, co nazywa się interfejsem programowania aplikacji (lub API), który umożliwia stronom trzecim, takim jak inne aplikacje lub wyszukiwarki, pobieranie tweetów w czasie rzeczywistym.
To właśnie umożliwia klientom Twittera, takim jak TweetDeck, TweetBot, Twitteriffic i Echofon, które razem są niektórymi 6 milionów użytkowników.
Gdy tweety zostaną pobrane przez strony trzecie, Twitter nie ma możliwości ich przywrócenia ani zmodyfikowania. To trochę jak e-mail – po wysłaniu i pobraniu nie ma możliwości usunięcia go z Twojego urządzenia.
Jeśli użytkownik byli Aby edytować tweeta, Twitter może jedynie wysłać wiadomość „Proszę edytuj ten tweet” – ale strona trzecia może zdecydować, czy faktycznie to zrobi. (Tak dzieje się obecnie, gdy tweety są „usuwane”).
koty i psy
Co ważniejsze, przycisk zwalniający może mieć niezamierzone konsekwencje i może być używany jako broń.
Zachowaj to w pamięci. Ja, miłośnik kotów, postanowiłem tweetować „Kocham koty!”
Następnie, ponieważ jesteś również miłośnikiem kotów (dlaczego miałbyś nie), postanowiłem zacytować mój tweet, zgadzając się „Ja też!” (Pamiętasz, kiedy Twitter był tak niewinny?)
A teraz, co się stanie, jeśli edytuję mój oryginalny tweet tak, by mówił „Kocham psy”? Jesteś teraz błędnie przedstawiany jako miłośnik psów, a kiedy twoi kochający koty znajomi to zobaczą (co zobaczą, gdy odpowiem na twój tweet, wspominam o nich wszystkich), wyrzekają się ciebie.
Tak, jest to pomysłowe, ale nie wymaga dużej wyobraźni, aby zobaczyć, jak można użyć przycisku edycji w ten sposób, szczególnie przez takie rzeczy, jak armie robotów. Czy użytkownicy Twittera chętnie zastąpią tę możliwość poprawiania literówek w swoich tweetach?
„Pryszcze i wszystko”: błąd czy funkcja?
Twitter zbudował swoją reputację jako najbardziej „w czasie rzeczywistym” platforma mediów społecznościowych – miejsce, w którym jest Trzęsienia ziemi są zgłaszane szybciej niż urządzenia naukowe. Jednak dla wielu ludzi „brodawki i wszystkie” posty na Twitterze zaczynają wydawać się raczej błędem niż funkcją.
Czy przycisk edycji zmieni unikalną markę Twittera? Mogą istnieć sposoby na poprawienie tego, na przykład zezwalanie na edycję tylko w krótkim czasie od publikacji, ale z pewnością jest to rozważenie dla firmy.
Ogólnie rzecz biorąc, projektowanie platform medialnych stanowi rodzaj dyskusji, która toczy się wokół niego.
Czytaj więcej:
Program Elona Muska podkreśla wyjątkową rolę Twittera w dyskursie publicznym — i zmiany, jakie może wprowadzić w sklepie
Obecność przycisków „Lubię to” i „Prześlij dalej” na Twitterze zachęca użytkowników do tworzenia treści, które przyciągną innych do kliknięcia tych przycisków i dalszego publikowania ich treści. To z kolei kształtuje charakter rozmowy, która odbywa się na platformie.
Podobnie strony internetowe wykorzystują algorytmy i projekty, aby „Płacić„Użytkownicy podążają w określonych kierunkach – na przykład kupując produkt.
Istnieje wiele badań na temat sposobów kształtowania dyskursu przez projektowanie platform mediów społecznościowych, udowadniając, że każdy „koszt” ponoszony przez użytkownika wpływa na rozmowę, która się kończy.
Oznacza to, że oprócz podstawowych wyzwań technologicznych Twitter musi brać pod uwagę potencjalne niezamierzone konsekwencje pozornie drobnych zmian — nawet na poziomie skromnego przycisku edycji. Medium kształtuje przekaz, a Twitter powinien dokładnie przemyśleć, jakiego rodzaju wiadomości ma kształtować jego platforma.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort