Podejmując się powtarzalnego, ale zintegrowanego zadania polegającego na produkcji Boeinga 787 Dreamliner, Wayne pomógł uprościć operacje i zmniejszyć liczbę wypadków w miejscu pracy.
Kiedy jednostka badawczo-technologiczna Boeinga szukała sposobu na odciążenie swojego zakładu produkcyjnego z „nudnych, brudnych, powtarzalnych zadań”, grupa zdecydowała się na autonomicznego robota współpracującego, znanego jako Cobot.
Opracowanie Wayne, The . zajęło lata iteracyjnego projektowania pierwszy Autonomiczny mobilny robot współpracujący używane na stronie Boeinga.
„Coboty muszą być mądrzejsze, jeśli pracują razem z ludźmi” Mówi Dominic Wirzbecki, Kierownik Inżynierii projektu.
„Oryginalna koncepcja różniła się nieco od tego, co ostatecznie wymyśliliśmy. Ale podczas gdy ulepszaliśmy i testowaliśmy w obszarze produkcyjnym, w zasadzie to nam się udawało”.
zależy od Zadaniem Wayne’a w zakładzie Boeing Aerostructures Australia 787 w Port Melbourne jest przygotowanie narzędzi do klap lotniczych lub wrzecion do produkcji w obszarze przygotowania narzędzi.
Głównym aspektem przygotowawczym jest szlifowanie trzpienia – ważne, ale powtarzalne zadanie.
„[Employees] Musieli godzinami ręcznie szlifować wrzeciono szlifierką elektryczną, a to część procesu, który im się nie podoba – mówi Wierzbicki.
Teraz, gdy piaskowanie nie jest już wykonywane przez cobota, możemy skupić się na bardziej wartościowych i znaczących zadaniach – dodaje Josep Mihalek, kierownik zespołu w Factory 787.
Nie tak jak inne roboty
Wayne nie został zaprojektowany jako robot stacjonarny, jak te powszechnie spotykane w zakładach produkcyjnych.
Coboty to klasa lekkich ramion robotycznych, które różnią się tym od tradycyjnych robotów przemysłowych [they are] Siła, ograniczona w sile i zaprojektowana do współpracy z ludźmi Wierzbicki mówi.
„Tak więc robotyka współpracująca stawia czoła ograniczeniom, które zwykle nakładane są na roboty na hali produkcyjnej, takimi jak przestrzenne granice między operatorami a robotami”.
Zadaniem współpracownika robota nie jest przejmowanie całości operacji, ale dogadywanie się z ludźmi i zadaniami w przestrzeni biegu.
„Tradycyjne roboty przemysłowe w zasadzie uniemożliwiają ludziom uczestniczenie w całym procesie” – mówi Wirzbecki.
„W procesie są etapy, które ludzie mogą wykonać przed, w trakcie i po szlifowaniu kompotu, gdy kompot pracuje”.
Gdy potrzebna jest pomoc Wayne’a przy szlifowaniu, pracownik dzwoni do kobota. Wayne ma wiele głów, w zależności od wymaganego szlifowania, które przyczepia do ramienia przed wyjściem z zatoki domu.
Kobot porusza się sam i porusza się po fabryce, unikając ludzi i przeszkód, z rytmicznym sygnałem dźwiękowym ogłaszającym jego wejście, gdy jedzie mniej więcej do miejsca, w którym znajduje trzpień.
Zasilany bateryjnie kobot, który może pracować przez około 10 godzin, używa ręcznego mechanicznego ramienia do wykonywania zadań związanych ze szlifowaniem i czyszczeniem.
„Gdy to zrobi, wróci i podłączy się do swojej stacji ładującej lub zrobi kolejną operację” – mówi Wierzbicki.
Konstrukcja i funkcje bezpieczeństwa
Najnowsze zachowania autonomiczne wbudowane w Wayne’a są przeznaczone do pracy w złożonym środowisku fabrycznym, takim jak linia produkcyjna samolotów.
„The [cobot’s] Oprogramowanie sterujące ruchem wokół zakładu i nasi inżynierowie w Melbourne napisali ruch ramienia – dodaje Wierzbicki.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort