Jeśli z niecierpliwością czekałeś na okazję, aby po raz kolejny zobaczyć film w prawdziwym kinie – pamiętasz te miejsca, z ogromnymi ekranami, wygodnymi siedzeniami i obcymi siedzącymi tuż obok Ciebie? Tegoroczny Festiwal Filmów Żydowskich w San Francisco może być tylko biletem.
Na corocznym festiwalu, prezentowanym przez Żydowski Instytut Filmowy z San Francisco, w weekend 24-25 lipca odbędzie się kilka pokazów na żywo w Teatrze Castro. A dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na wyrwanie się ze swoich kokonów Covid, wszystkie filmy z wyjątkiem dwóch z tamtych dni – oraz resztę festiwalowych pokazów – można oglądać online między 22 lipca a 1 sierpnia.
Zeszłego lata SFJFF został odwołany z powodu Covid i zastąpiony czterodniowym harmonogramem wirtualnych występów i otwarcia nocnego wydarzenia z jazdy. „Cieszymy się z powrotu do Castro”, powiedział dyrektor generalny JFI Lexi Liban.
Spośród ponad 50 filmów z tegorocznego składu około połowa została wyprodukowana przez reżyserki i producentki. Filmy poruszają kilka tematów, w tym wzloty i upadki dorastania, życie w Izraelu i na terytoriach palestyńskich, kwestie LGBT+, postacie literackie i świat muzyki.
Patroni, którzy korzystają z sali kinowej online JFI, mogą obejrzeć dowolny film w dowolnym momencie podczas 11-dniowego wydarzenia, ale istnieje również harmonogram sugerowanych dat i godzin projekcji, aby symulować prawdziwe wrażenia festiwalowe.
Filmy „Noc premiery” i „Noc zamknięcia” to opowieści o Zagładzie.
„Lekcje perskie” to film fabularny z 1942 roku, którego akcja toczy się o młodym Belgu, który unika śmierci w obozie koncentracyjnym, twierdząc, że jest Persem, a nie Żydem. Ale kiedy ma za zadanie nauczyć oficera SS mówić farsi, musi wymyślić język, nie ujawniając go. Film wyreżyserowany przez Vadima Perelmana jest pokazywany po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych i zostanie pokazany wyłącznie osobiście, w Castro 24 lipca o 20:15, z okazji premiery osobiście.
„Misha and the Wolves”, którego premiera odbyła się w Sundance, to dokument o Miszy Defonseca, która w 1997 roku opublikowała swoje bestsellerowe wspomnienia o swoich niesamowitych przeżyciach podczas II wojny światowej. Napisała o tym, jak jako siedmioletnia sierota została adoptowana przez watahę wilków, która karmiła ją i chroniła podczas próby przejścia z Belgii do Niemiec – historia, która wzbudziła podejrzenia, ale dopiero po ukazaniu się książki opublikowany. Film w reżyserii Sama Hopkinsona zostanie wyświetlony w Castro 25 lipca o 18:45 i będzie dostępny online przez cały festiwal (organizatorzy polecają „wirtualny wieczór otwarcia” 22 lipca).
Propozycją „wirtualnego zamknięcia nocy” 1 sierpnia jest „Plan A”, w którym wystąpił izraelski aktor Michael Aloni (znany ze „Stezela”) w dramatycznej opowieści o prawdziwej operacji z 1945 r. przeprowadzonej przez ocalałych z Holokaustu, którzy spiskowali w celu zatrucia niemieckich systemów wodociągowych. akt zemsty.
JFI dostarczy plik Nagroda Wolności Wypowiedzi, która uhonorowała „Ostateczną wyobraźnię” polskiej reżyserki Agnieszki Holland. Holland jest najbardziej znana w Stanach Zjednoczonych z nominowanych do Oscara filmów „Angry Harvest” (1985) i „Europa Europa” (1990), a także wyreżyserowała odcinki kilku popularnych programów telewizyjnych, w tym „The Wire”, „Treme” i amerykańska wersja House of Cards. Jej nowy film „Szarlatan”, autobiografia czeskiego terapeuty Jana Mikolczyka, zostanie pokazany na Zachodnim Wybrzeżu podczas festiwalu, a ona podzieli się z nią internetową sesją pytań i odpowiedzi.
Inne godne uwagi filmy z tej kolekcji to Outlook: Notes on Life, ostatni film nieżyjącej już nagrodzonej Oscarem reżyserki dokumentalnej Debry Chasnoff w Bay Area. Przygody Saula Bellowa to pierwszy film dokumentalny o powieściopisarzu nobliście. „Kadysz Berniego Madoffa”, „Mistyczna meta muzyczna” o osławionym finansiście; „200 metrów” to dramat rozgrywający się w Izraelu i na terytoriach palestyńskich z udziałem palestyńskiego aktora Alego Suleimana. „The Band Leader”, dokument o Maren Elsopp, która została pierwszą kobietą, która pełniła funkcję dyrektora muzycznego dla kilku głównych orkiestr. „Światło przed nami”, niedawno odrestaurowany film z 1939 roku w reżyserii Edgara J. Olmera, uważany jest za klasyczny przykład przedwojennego kina amerykańskiego w jidysz. Ci, którzy słyszą i ci, którzy widzą, eksperymentalny film dokumentalny o doświadczeniach żydowskich uchodźców, którzy zostali wysłani z Wielkiej Brytanii do obozów koncentracyjnych we wschodniej Kanadzie, oraz syryjskich uchodźców, którzy zostali tam wysłani kilkadziesiąt lat później; „My Name Is Pauli Murray”, profil czołowego czarnoskórego i niebinarnego prawnika, który omawiał głośne kwestie dotyczące rasy i płci; oraz „The Binding of Itzik”, krótkie opowiadanie o okładkach książek chasydzkich, które angażują się z nieznajomym po odpowiedzi na reklamę BDSM na Craigslist.
https://www.youtube.com/watch?v=2fB5JGozOLs
Oprócz tych filmów na SFJFF zostanie zaprezentowany sześcioodcinkowy serial telewizyjny „Labirynt pokoju” w dwóch częściach. Serial opowiada o dynastii przemysłowej rodziny w powojennej Szwajcarii.
Festiwal Filmów Żydowskich w San Francisco
Online od 22 lipca do 1 sierpnia. Osobiście w dniach 24-25 lipca w Castro Theater w San Francisco, ograniczona pojemność, wymagane maski i sprzątanie teatru po każdym filmie. 15 USD online, 15 USD – 25 USD, pakiet kuponów filmowych o wartości 10 USD o wartości 90 USD – 130 USD i 195 USD – 245 USD.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024