Jeśli z niecierpliwością czekałeś na okazję, aby po raz kolejny zobaczyć film w prawdziwym kinie – pamiętasz te miejsca, z ogromnymi ekranami, wygodnymi siedzeniami i obcymi siedzącymi tuż obok Ciebie? Tegoroczny Festiwal Filmów Żydowskich w San Francisco może być tylko biletem.
Na corocznym festiwalu, prezentowanym przez Żydowski Instytut Filmowy z San Francisco, w weekend 24-25 lipca odbędzie się kilka pokazów na żywo w Teatrze Castro. A dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na wyrwanie się ze swoich kokonów Covid, wszystkie filmy z wyjątkiem dwóch z tamtych dni – oraz resztę festiwalowych pokazów – można oglądać online między 22 lipca a 1 sierpnia.
Zeszłego lata SFJFF został odwołany z powodu Covid i zastąpiony czterodniowym harmonogramem wirtualnych występów i otwarcia nocnego wydarzenia z jazdy. „Cieszymy się z powrotu do Castro”, powiedział dyrektor generalny JFI Lexi Liban.
Spośród ponad 50 filmów z tegorocznego składu około połowa została wyprodukowana przez reżyserki i producentki. Filmy poruszają kilka tematów, w tym wzloty i upadki dorastania, życie w Izraelu i na terytoriach palestyńskich, kwestie LGBT+, postacie literackie i świat muzyki.
Patroni, którzy korzystają z sali kinowej online JFI, mogą obejrzeć dowolny film w dowolnym momencie podczas 11-dniowego wydarzenia, ale istnieje również harmonogram sugerowanych dat i godzin projekcji, aby symulować prawdziwe wrażenia festiwalowe.
Filmy „Noc premiery” i „Noc zamknięcia” to opowieści o Zagładzie.
„Lekcje perskie” to film fabularny z 1942 roku, którego akcja toczy się o młodym Belgu, który unika śmierci w obozie koncentracyjnym, twierdząc, że jest Persem, a nie Żydem. Ale kiedy ma za zadanie nauczyć oficera SS mówić farsi, musi wymyślić język, nie ujawniając go. Film wyreżyserowany przez Vadima Perelmana jest pokazywany po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych i zostanie pokazany wyłącznie osobiście, w Castro 24 lipca o 20:15, z okazji premiery osobiście.
„Misha and the Wolves”, którego premiera odbyła się w Sundance, to dokument o Miszy Defonseca, która w 1997 roku opublikowała swoje bestsellerowe wspomnienia o swoich niesamowitych przeżyciach podczas II wojny światowej. Napisała o tym, jak jako siedmioletnia sierota została adoptowana przez watahę wilków, która karmiła ją i chroniła podczas próby przejścia z Belgii do Niemiec – historia, która wzbudziła podejrzenia, ale dopiero po ukazaniu się książki opublikowany. Film w reżyserii Sama Hopkinsona zostanie wyświetlony w Castro 25 lipca o 18:45 i będzie dostępny online przez cały festiwal (organizatorzy polecają „wirtualny wieczór otwarcia” 22 lipca).
Propozycją „wirtualnego zamknięcia nocy” 1 sierpnia jest „Plan A”, w którym wystąpił izraelski aktor Michael Aloni (znany ze „Stezela”) w dramatycznej opowieści o prawdziwej operacji z 1945 r. przeprowadzonej przez ocalałych z Holokaustu, którzy spiskowali w celu zatrucia niemieckich systemów wodociągowych. akt zemsty.
JFI dostarczy plik Nagroda Wolności Wypowiedzi, która uhonorowała „Ostateczną wyobraźnię” polskiej reżyserki Agnieszki Holland. Holland jest najbardziej znana w Stanach Zjednoczonych z nominowanych do Oscara filmów „Angry Harvest” (1985) i „Europa Europa” (1990), a także wyreżyserowała odcinki kilku popularnych programów telewizyjnych, w tym „The Wire”, „Treme” i amerykańska wersja House of Cards. Jej nowy film „Szarlatan”, autobiografia czeskiego terapeuty Jana Mikolczyka, zostanie pokazany na Zachodnim Wybrzeżu podczas festiwalu, a ona podzieli się z nią internetową sesją pytań i odpowiedzi.
Inne godne uwagi filmy z tej kolekcji to Outlook: Notes on Life, ostatni film nieżyjącej już nagrodzonej Oscarem reżyserki dokumentalnej Debry Chasnoff w Bay Area. Przygody Saula Bellowa to pierwszy film dokumentalny o powieściopisarzu nobliście. „Kadysz Berniego Madoffa”, „Mistyczna meta muzyczna” o osławionym finansiście; „200 metrów” to dramat rozgrywający się w Izraelu i na terytoriach palestyńskich z udziałem palestyńskiego aktora Alego Suleimana. „The Band Leader”, dokument o Maren Elsopp, która została pierwszą kobietą, która pełniła funkcję dyrektora muzycznego dla kilku głównych orkiestr. „Światło przed nami”, niedawno odrestaurowany film z 1939 roku w reżyserii Edgara J. Olmera, uważany jest za klasyczny przykład przedwojennego kina amerykańskiego w jidysz. Ci, którzy słyszą i ci, którzy widzą, eksperymentalny film dokumentalny o doświadczeniach żydowskich uchodźców, którzy zostali wysłani z Wielkiej Brytanii do obozów koncentracyjnych we wschodniej Kanadzie, oraz syryjskich uchodźców, którzy zostali tam wysłani kilkadziesiąt lat później; „My Name Is Pauli Murray”, profil czołowego czarnoskórego i niebinarnego prawnika, który omawiał głośne kwestie dotyczące rasy i płci; oraz „The Binding of Itzik”, krótkie opowiadanie o okładkach książek chasydzkich, które angażują się z nieznajomym po odpowiedzi na reklamę BDSM na Craigslist.
https://www.youtube.com/watch?v=2fB5JGozOLs
Oprócz tych filmów na SFJFF zostanie zaprezentowany sześcioodcinkowy serial telewizyjny „Labirynt pokoju” w dwóch częściach. Serial opowiada o dynastii przemysłowej rodziny w powojennej Szwajcarii.
Festiwal Filmów Żydowskich w San Francisco
Online od 22 lipca do 1 sierpnia. Osobiście w dniach 24-25 lipca w Castro Theater w San Francisco, ograniczona pojemność, wymagane maski i sprzątanie teatru po każdym filmie. 15 USD online, 15 USD – 25 USD, pakiet kuponów filmowych o wartości 10 USD o wartości 90 USD – 130 USD i 195 USD – 245 USD.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Nie żyje stara Taylor Swift. Poważnie, tym razem.
Ministerstwo Kultury odwołuje dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosława Schmegulskiego
Francuska farba w rowkach – Entertainment News