Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Forza Horizon 5 na PC została zmodyfikowana w celu dodania ray tracingu w grze • Eurogamer.net

Forza Horizon 5 jest dostarczana na PC, Xbox Series X i Series S z obsługą akcelerowanego sprzętowo ray tracingu do dekorowania odbić na samochodach — ale Właśnie W Forza Vista i trybach garażowych. Szkoda, zwłaszcza gdy szczególnie przydatny jest tryb portretowy. Jednak w DF Support jeden z naszych zwolenników – Frosticles – wyprodukował plik Mod RT do wersji na PC (Z pomocą Rotab dla Wersja Sklepu Windows), umożliwiając odtwarzanie odbić we wszystkich trybach gry. Jak więc jest to przydatne i ile kosztuje wykonanie? Czy można to włączyć w przyszłości na Xbox Series X?

Przede wszystkim wyjaśnijmy, jak działają standardowe odwrócenia w Forza Horizon 5, bo można śmiało powiedzieć, że nawet bez RT wyglądają świetnie. Jeśli wyobrazisz sobie sześć niewidzialnych kamer przyczepionych do pojazdu operatora, wykonujących zdjęcia i umieszczających je na sferze, zorientujesz się, jak powstają odbicia. W efekcie patrzysz na odbicia mapy sześciennej, które są generowane w sposób ciągły w czasie rzeczywistym. Te refleksje nie są prawdziwe w perspektywie, ale są wystarczająco bliskie i działają wystarczająco dobrze.

Oto, jak włączyć ray tracing w Forza Horizon 5 w całej grze — i koszt wydajności.

Sprzętowe przyspieszone śledzenie promieni zwiększa wpływ, dodając odbicia RT pojazdu do samego pojazdu, czego nie mogą zrobić mapy sześcienne. Należy podkreślić, że śledzony jest tylko pojazd – nie środowisko – i na pewno nie w przeciwnym razie samochody. Wszystko, co znajduje się poza pojazdem operatora, co trafia do odbić FH5, pochodzi z obrazu mapy sześciennej w czasie rzeczywistym. Specyficzny sposób działania odbić oznacza również, że możliwe są „odbicia w odbiciach” – więc lusterka boczne „działają” na szybie drzwi, chociaż w tym przypadku mapa sześcienna odbija się od lustra.

W wielu scenariuszach zmiany mogą być subtelne – zwłaszcza w grze – ale różnica może być niezwykła w przypadku zdjęć z bliska, więc użycie regulacji w trybie portretowym może być bardzo pomocne w uzyskaniu znacznie lepszego zdjęcia. W rzeczywistości miniatura na filmie (i miniatura artykułu na pierwszej stronie) opiera się na obrazie prasowym Playground, który ma włączony ray tracing: możesz zobaczyć samochód odbity w światłach zamontowanych z przodu samochodów. Warto również zauważyć, że filmiki pokazywane wcześniej na pierwszym planie również wykorzystują ten efekt. Dlaczego nie? Samochody są gwiazdami pokazu, a akcelerowany sprzętowo ray tracing sprawia, że ​​te piękne modele wyglądają jeszcze lepiej.

READ  Jak skonfigurować PS5: wskazówki dla graczy Pro, zmienić ustawienia i nie tylko

W moim oryginalnym przeglądzie technologii PC nie byłem pod wielkim wrażeniem skalowalności komputera poza tryb jakości z serii X, ale zaangażowanie w RT zapewnia niezłe ulepszenie – ale ma też oczywiście ograniczenia. Na początek, w grze, w pierwszej kolejności widzisz swój samochód od tyłu. Oznacza to, że efekt autorefleksji różni się w zależności od konstrukcji pojazdu. Po drugie, urządzenia RT nie działają wewnątrz pojazdów, więc na przykład lusterko wsteczne nie odzwierciedla wnętrza pojazdu. Ostatnim ograniczeniem jest to, że kiedy mówimy, że odzwierciedlane są tylko szczegóły samochodu operatora, mamy na myśli to. Sam model gracza nigdy nie jest odwracany. To trochę wstyd dla potencjalnej aplikacji w grze lub trybu fotograficznego, ale nie miałoby to żadnego wpływu na przeznaczenie FH5 w Forza Vista lub garażu.

Jednak oprócz narzucania RT we wszystkich trybach, tryb ten ma również dostęp do innych parametrów. Ustawienie wiązki na piksel lub odbicia można dostosować, aby zwiększyć lub zmniejszyć dokładność odbicia. Jedna wiązka na piksel daje dobry wynik, ale idąc dalej, skutecznie oznacza odbicie i dodaje sporo jakości — oczywiście kosztem wydajności. Inną opcją jest zwiększenie liczby odbić promieni powyżej domyślnego odbicia, co dodaje więcej realizmu i jakości. Wspaniale jest testować RT we wszystkich trybach i dostosowywać parametry dostępne w aplikacji Playground – daje to wyobrażenie o skalowalności i skalowalności w tym, co wyraźnie wydaje się być technologią w akcji.

Ale powiedzmy, że masz FH5 na PC i chcesz go wypróbować — ile kosztuje wykonanie? Przede wszystkim oczywiście potrzebujesz procesora graficznego Nvidia Turing, Ampere lub AMD RDNA 2, aby ta funkcja w ogóle działała. Koszt tej funkcji zależy od procesora graficznego, rozdzielczości wyświetlacza i odległości od pojazdu. Do moich testów wybrałem RTX 3080 i RX 6800 XT i korzystałem ze standardu komputerów do gier 4K. Po stronie Nvidii odbicia RT dodają 1,7 ms czasu wyświetlania w domyślnej konfiguracji. Na karcie AMD dodaje około 2,9 milisekundy. Biorąc pod uwagę, że aby działać w 60 klatkach na sekundę, naszym celem jest budżet maksymalnie 16,7 ms, co jest znaczącym kosztem i oczywiście utrzymanie 4K60 byłoby bardziej opłacalne na RTX 3080.

READ  Ogromna aktualizacja Fenix ​​6 - z nowymi funkcjami i ulepszeniami

Czy RT można włączyć na Xbox Series X? Biorąc pod uwagę, że RX 6800 XT jest znacznie potężniejszy, koszt wyświetlacza 2,9 ms znacznie wzrósłby, więc prawdopodobnie nie jest to opłacalne. Jednak w grach na komputery PC chodzi o wybory i oferowanie wybiegających w przyszłość funkcji – i mając to na uwadze, mam nadzieję, że w przyszłości Playground Games wprowadzi je jako oficjalną funkcję. Wygląda na to, że sytuacja działa dobrze – jedyny problem, jaki znalazłem, dotyczy problemów z kwadratową łatką na tylnej szybie konkretnego samochodu. Na razie to wyraźnie początek RT w ForzaTech – ale byłbym ciekawy, jak ta technologia rozwinie się w nadchodzącym Forza Motorsport.