Na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieco dziwne drag Race. Mamy do czynienia z nowoczesnym trzycylindrowym hatchbackiem w porównaniu z klasycznym czterocylindrowym samochodem rajdowym i obaj mierzą się z legendarnym sześciocylindrowym samochodem sportowym. Ale niestety jest tu więcej podobieństw niż tylko logo Toyoty, które wszystkie noszą.
Najpierw przejrzyjmy ten ekskluzywny skład Toyoty, zaczynając od najnowszego dzieciaka w bloku. GR Yaris Wprowadza do walki tylko trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, ale jest turbodoładowany do rękojeści i wysyła 261 koni mechanicznych (195 kilowatów) na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. To współczesny wyścigowiec, który stale przerasta swoją wypłatę, a to się liczy, ponieważ jest Supra Mk4 oferująca na imprezę rzędową szóstkę 2JZ. W fabrycznym turbo, silnik wytwarza 320 KM (239 kW) na tylne koła i, o dziwo, ten konkretny A80 jest Naprawdę Inwentarz. Jest jednak również obciążony czterobiegową automatyką.
Ostatecznym pretendentem jest samochód, który naszym zdaniem nie cieszy się szacunkiem, na jaki zasługuje. Celica GT-Four ST205 pojawiła się na ulicach w 1994 roku i wkrótce została przyćmiona Supra, ale z 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 252 KM (188 kW) to nie było garść. Jest to szczególnie widoczne w przypadku pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła, więc pod koniec dnia wszyscy trzej konkurenci mają turbodoładowanie i mają uzasadnione rodowody w historii osiągów Toyoty. Celica i Yaris również mają podobny poziom mocy i chociaż Supra ma wyraźną przewagę wytrzymałości, w porównaniu jest całkiem sycąca.
37 Kino
Podobnie jak w przypadku modelu Karawu Wyścigi, impreza zaczyna się stabilnie i bez prawdziwej niespodzianki dwukołowiec z napędem na 4 koła wyprzedza Suprę. Ta luka została szybko usunięta z Celicą, ale ukochany GR Yaris jest najlżejszy, a potężny 2JZ nie jest najlepszy, gdy jest podłączony do czterobiegowego automatu. Czy A80 może jeździć samochodem z mniejszą mocą i półcylindrem?
To pytanie możemy również zadać w przypadku obowiązkowego wyścigu dojazdowego, w którym obaj zawodnicy z manualnym wyposażeniem wyskakują na pierwszy plan w momencie startu automatycznej skrzyni biegów Supry. Tym razem nawet Celica to walka o Mk4, nie mówiąc już o Yarisie. Drugi wyścig na okrążeniu odbywa się przy innej prędkości, po którym następuje test wymuszonego hamowania. Fani Celiki będą chcieli omijać to z daleka.
Czy jest dziś wyraźny zwycięzca? Z czterech konkursów dwa samochody ostatecznie wygrały co najmniej jedno. Dla samochodu, który dominuje, powiedzmy, że moc jest ważna, ale waga też ma znaczenie.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort