Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

GR Yaris mierzy się z A80 Supra i Celicą GT-Four podczas Toyota Family Drag Race

Na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieco dziwne drag Race. Mamy do czynienia z nowoczesnym trzycylindrowym hatchbackiem w porównaniu z klasycznym czterocylindrowym samochodem rajdowym i obaj mierzą się z legendarnym sześciocylindrowym samochodem sportowym. Ale niestety jest tu więcej podobieństw niż tylko logo Toyoty, które wszystkie noszą.

Najpierw przejrzyjmy ten ekskluzywny skład Toyoty, zaczynając od najnowszego dzieciaka w bloku. GR Yaris Wprowadza do walki tylko trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, ale jest turbodoładowany do rękojeści i wysyła 261 koni mechanicznych (195 kilowatów) na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. To współczesny wyścigowiec, który stale przerasta swoją wypłatę, a to się liczy, ponieważ jest Supra Mk4 oferująca na imprezę rzędową szóstkę 2JZ. W fabrycznym turbo, silnik wytwarza 320 KM (239 kW) na tylne koła i, o dziwo, ten konkretny A80 jest Naprawdę Inwentarz. Jest jednak również obciążony czterobiegową automatyką.

Zaoszczędź więcej niż dolara3400 Średnia sugerowana cena detaliczna * w pliku Toyota GR Supra

Ostatecznym pretendentem jest samochód, który naszym zdaniem nie cieszy się szacunkiem, na jaki zasługuje. Celica GT-Four ST205 pojawiła się na ulicach w 1994 roku i wkrótce została przyćmiona Supra, ale z 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 252 KM (188 kW) to nie było garść. Jest to szczególnie widoczne w przypadku pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła, więc pod koniec dnia wszyscy trzej konkurenci mają turbodoładowanie i mają uzasadnione rodowody w historii osiągów Toyoty. Celica i Yaris również mają podobny poziom mocy i chociaż Supra ma wyraźną przewagę wytrzymałości, w porównaniu jest całkiem sycąca.

Podobnie jak w przypadku modelu Karawu Wyścigi, impreza zaczyna się stabilnie i bez prawdziwej niespodzianki dwukołowiec z napędem na 4 koła wyprzedza Suprę. Ta luka została szybko usunięta z Celicą, ale ukochany GR Yaris jest najlżejszy, a potężny 2JZ nie jest najlepszy, gdy jest podłączony do czterobiegowego automatu. Czy A80 może jeździć samochodem z mniejszą mocą i półcylindrem?

READ  Kompleksowy asortyment produktów - Climate Control News

To pytanie możemy również zadać w przypadku obowiązkowego wyścigu dojazdowego, w którym obaj zawodnicy z manualnym wyposażeniem wyskakują na pierwszy plan w momencie startu automatycznej skrzyni biegów Supry. Tym razem nawet Celica to walka o Mk4, nie mówiąc już o Yarisie. Drugi wyścig na okrążeniu odbywa się przy innej prędkości, po którym następuje test wymuszonego hamowania. Fani Celiki będą chcieli omijać to z daleka.

Czy jest dziś wyraźny zwycięzca? Z czterech konkursów dwa samochody ostatecznie wygrały co najmniej jedno. Dla samochodu, który dominuje, powiedzmy, że moc jest ważna, ale waga też ma znaczenie.