Zidentyfikowano kilka problemów dotyczących australijskich łodzi patrolowych przekazanych krajom wyspiarskim na Pacyfiku, co skłoniło Departament Obrony do wydania porady, jak „zmniejszyć ryzyko” dla krajów, które je obsługują.
główne punkty:
- Sekretarz przemysłu obronnego Pat Conroy mówi, że jego departament ściśle współpracuje z regionalnymi sąsiadami nad rozwiązywaniem problemów
- Wycelował również w poprzedni rząd, aby ukryć problemy i ich nie rozwiązywać
- Obrona przyznała również po raz pierwszy publicznie, że w klasie Strażników były inne znane wady
Stocznia Austal z Australii Zachodniej zaakceptowała winę i zapłaci za naprawę usterek wykrytych w łodziach patrolowych klasy Guardian, w tym możliwą usterkę w układzie wydechowym.
Od 2018 r. Australia dostarczyła 15 statków do krajów Pacyfiku w ramach wartego 2,1 mld USD Programu Bezpieczeństwa Morskiego Pacyfiku (PMSP), aby pomóc w radzeniu sobie z wyzwaniami, takimi jak nielegalne połowy.
Ministerstwo Obrony poinformowało w oświadczeniu, że niedawno powiadomiło rząd o „problemie” z łodziami patrolowymi klasy Guardian, związanym z możliwą awarią układu wydechowego.
ABC rozumie, że usterka jest związana z układem rury rufowej łodzi, podobnym problemem, z jakim zetknął się kilka lat temu w przypadku łodzi patrolowych klasy Austal Cape.
Departament po raz pierwszy publicznie przyznał również, że we flocie klasy Guardian występują inne znane usterki, w tym pękanie sprzęgła między silnikiem a skrzynią biegów oraz problemy z wentylacją włazów pacjenta.
„W ramach PMSP łodzie patrolowe klasy Guardian są suwerenną własnością poszczególnych państw wyspiarskich na Pacyfiku, a każdy kraj podejmie własną decyzję, czy kontynuować eksploatację swoich statków, czy tymczasowo wstrzymać operacje” – podało ministerstwo w oświadczeniu. .
„Przedstawiciele Austal i Defence wkrótce pojadą do państw wyspiarskich Pacyfiku, aby ocenić wszystkie statki i współpracować z państwami wyspiarskimi Pacyfiku nad tymczasowymi środkami naprawczymi, zanim zostanie znalezione długoterminowe rozwiązanie”.
Sekretarz przemysłu obronnego, Pat Conroy, powiedział, że jego departament ściśle współpracuje z regionalnymi sąsiadami, jak radzić sobie z problemami.
„Bezpieczeństwo naszych partnerów na Pacyfiku ma ogromne znaczenie i jesteśmy zobowiązani do wspólnej pracy nad wszystkimi wyzwaniami, aby upewnić się, że te łodzie są bezpieczne i działają” – powiedział Conroy.
„Rozumiemy, jak ważne są te statki dla Australii i naszych partnerów na Pacyfiku. Łodzie patrolowe Guardian odgrywają ważną rolę w działaniach nadzoru morskiego, a także wykrywaniu i powstrzymywaniu nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów”.
Conroy, który jest również ministrem Pacyfiku, skrytykował poprzedni rząd za ukrywanie go i nie rozwiązywanie problemów.
„To najnowszy przykład [how] Poprzedni rząd liberalny w całości reklamował i nie było żadnych działań następczych dotyczących projektów obronnych”.
W zeszłym roku ABC ujawniło, że złej jakości aluminium importowane z Chin opóźniło dostawę przez Austal nowych łodzi patrolowych klasy Cape o wartości 350 milionów dolarów do Królewskiej Marynarki Wojennej Australii.
W 2017 roku ABC ujawniło również problemy z flotą Austal Cape Class o wartości 330 milionów dolarów, które wpłynęły na operacje australijskich sił granicznych.
W ostatnich latach kilka krajów Pacyfiku, w tym Papua Nowa Gwinea, Samoa i Wyspy Salomona, uszkodziło utalentowane australijskie łodzie patrolowe podczas niefortunnych incydentów, takich jak bieganie po rafach.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych