Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jak przejęcie przez Microsoft Activision Blizzard wprowadzi gry Metaverse na rynek masowy

Microsoft pozycjonował się jako jeden z pionierów metawszechświata jeszcze przed zawarciem wartej 75 miliardów dolarów umowy kupna giganta gier online, Activision Blizzard. Kilka dni po tym, jak Mark Zuckerberg w październiku zeszłego roku zmienił nazwę Facebooka na Meta z jego prawie długością filmu film promocyjny o potencjale wirtualnych światów, Microsoft ogłosił że użytkownicy aplikacji do spotkań online Teams będą mogli zamienić się w awatary — co jest pierwszym krokiem w kierunku przyzwyczajenia użytkowników do wirtualnej interakcji.

Jeśli to był krok naprzód, umowa z Activision to coś zupełnie innego. Zakładając, że jest to dozwolone przez organy ds. konkurencji, będzie to oznaczać, że gigant Xbox kontroluje wiele najbardziej znanych wirtualnych światów, które już istnieją w sieci, w tym Call of Duty, World of Warcraft i Starcraft – dodając do dwóch, które już ma, Minecraft i Altspace VR.

Jest to najnowszy przykład przejmowania ziemi przez niektóre z największych światowych firm w nadchodzącej trójwymiarowej wersji internetu. Jak to będzie wyglądać i jak ta umowa na to wpłynie?

Wiek przyspieszenia

Żyjemy w czasach, w których szybkość, skala i zakres technologii są tuż za rogiem. Czasem nazywana erą akceleracji, wkrótce będziemy mieli dojrzałe wersje wirtualnej rzeczywistości, internetowe rejestry blockchain, nanotechnologię, sztuczną inteligencję i haptykę (interakcję z komputerami za pomocą czujników dotykowych) – nie wspominając o obliczeniach kwantowych i mózgu do komputera interfejsy.

Podobnie jak techno tsunami, kiedy są one zintegrowane, będą kwestionować i zmieniać nie tylko sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i żyjemy, ale także naszą koncepcję rzeczywistości i tego, co to znaczy być człowiekiem. Metaverse jest prawdopodobnie w centrum tej zmiany.

Jednak chociaż Zuckerberg mówi o tym, jak będziemy mogli używać gogli wirtualnej rzeczywistości (VR) i okularów rozszerzonej rzeczywistości (AR) do Praca, bawić się oraz kształcić W tej nowej wciągającej przestrzeni online zdefiniowanie metaverse jest trudne. Trudno zdefiniować coś, co nie jest ani pełne, ani nigdy nie będzie skończone.

READ  Kampus Two Point, teraz w Game Pass, to świetny czas dla wszystkich

Najlepszym sposobem zobaczenia tego nadchodzącego środowiska jest najgłębsza forma rozszerzonej rzeczywistości, w której nasze fizyczne ciała są cyfrowo sklonowane, nasze zmysły nasycone, a nasza koncepcja „prawdziwego” zamazana. Powiedziawszy to, Zuckerberg i inni wyjaśnili, że będzie to również obejmować korzystanie z AR, a nawet smartfonów, aby poprawić naszą rzeczywistość dzięki dodatkom online w stylu Pokemon Go – na przykład ekran komputera i klawiatura, które widzimy tylko przez okulary AR.

Trzeba przyznać, że wciąż jesteśmy daleko od odtworzenia kulturowych elementów VR, takich jak Free Guy, Ready Player One czy Matrix. Podczas pandemii dołączyłem do hostowanej przez Microsoft wirtualnej wersji festiwalu muzycznego Burning Man na Altspace i pokazało mi to, że liczba osób przebywających razem wciąż osiąga granicę, zanim jednostki zostaną przekierowane do innych równoległych środowisk.

Okazja

Najlepszymi przeczuciami, jakie już mamy o bardziej wciągającym metawersie, są wirtualne światy, takie jak Roblox, Sandbox, Animal Crossing i Fortnite, w których wokalista Ariana Grande ma trasę koncertową i rapera Travis Scott odbył się koncert, który przyciągnął ponad 12 milionów uczestników.

Widzowie są już przygotowywani poprzez takie występy, aby wygodnie przechodzić i ucieleśniać głębszy metawers. Niewątpliwie powoduje to kontrowersje w metawersie. Tam, gdzie niektórzy widzą połączone ze sobą światy niekończących się doświadczeń i wolności, inni boją się cyfrowej dystopii, w której jesteśmy uwiedzeni, oszołomieni i zaczarowani w szklanych klatkach nowej, subtelnej i uwodzicielskiej formy kapitalizmu.



Czytaj więcej:
Zabójcza aplikacja dla Metaverse? Wypełnij go swoimi awatarami AI – więc nie musimy tam iść


Niezależnie od tego, tak jak metaverse ponownie uruchamia naszą koncepcję „rzeczywistości”, otwiera nowe drogi do monetyzacji i ponownego wyobrażenia konsumpcjonizmu. Firmy takie jak Microsoft dostrzegają skalę transformacji i dostrzegają jej potencjalną wartość strategiczną.

Inni przewodzą temu samemu zarzutowi, to Epic Games, który jest właścicielem Fortnite, którego Unreal Engine jest platformą, na której inni mogą bezpłatnie budować wirtualne światy. Prezes Tim Sweeney ostatnio rozmawialiśmy współpraca z producentami samochodów, aby umożliwić potencjalnym klientom jazdę próbną pojazdami, oraz zlecanie firmom filmowym kręcenia tam treści.

Tymczasem Nike jest jedną z wielu firm odzieżowych, które zgłosiły roszczenia do metaverse, kupując wirtualnego producenta obuwia RTKFT. A Disney jest rozmawiać o „opowiadanie historii bez granic w naszym własnym metaświecie Disneya”.

Jeśli chodzi o przejęcie Activision, większość jego największych tytułów to gry wieloosobowe i już skupiają się na e-sporcie (konkurencja online). Call of Duty, World of Warcraft, Hearthstone, Starcraft i Overwatch to połączone konkurencyjne platformy. Jednak nadal są one szeroko odtwarzane na ekranach 2D, a nie VR; nagrodą byłoby płynne przełączanie się między wersjami VR tych gier w metawersie Microsoftu.

Aby zrozumieć możliwości finansowe, World of Warcraft podał wczesny przykład. Jest to gra, w której masz awatara, codzienną listę rzeczy do zrobienia i możesz wydobywać zasoby, aby produkować przedmioty w grze, aby sprzedać je za złoto. Na długo przed bitcoinem twórcy opracowali sposób na ustalenie kursu wymiany na prawdziwe pieniądze, a gracze mogli sprzedawać przedmioty i złoto online za gotówkę za pośrednictwem zakupów PayPal.

Transakcje te nadal wiązały się z elementem zaufania, ale technologie takie jak kryptowaluty i NFT (niewymienne tokeny) przezwyciężają ten problem. Gry takie jak Axie Nieskończoność (która nie jest własnością Activision) wykazała już potencjał kupowania i sprzedawania wielu przedmiotów w grze jako NFT i innych dużych firm zajmujących się grami, takich jak Square Enix i Sega idą w tym samym kierunku.

Wyobraź sobie, że każdy przedmiot kosmetyczny w Call of Duty lub World of Warcraft został przekonwertowany na NFT, być może z Microsoftem, który ograniczy transakcje – to ogromna szansa, a reklama w grze we wciągających światach to kolejna. Przy tak ogromnym potencjale monetyzacji w grach, przejęcie Activision przez Microsoft wygląda na to, że firma znajdzie się w centrum tego.