Podstawowa grupa kiwi desperacko walczy o uratowanie gigantycznego samolotu Air New Zealand przed śmietnikiem, a do ustalenia jego losu zostało tylko kilka dni.
Entuzjaści lotnictwa ścigają się, aby zebrać 2,5 miliona dolarów nowozelandzkich (2,3 miliona dolarów) potrzebnych do zwrotu Boeinga 747 – ostatniego z kultowej floty Air New Zealand – który obecnie znajduje się w magazynie w Roswell w USA i czeka na demontaż.
Grupa z tyłu Kampania „Przynieś nasze ptaki do domu” Chce kupić 747 i zabrać go do Nowej Zelandii, gdzie będzie przechowywany w Narodowym Muzeum Transportu i Gier w Wanaka jako kawałek historii lotnictwa.
Grupa ma 18 dni na zawarcie umowy z obecnymi właścicielami samolotu przed jej anulowaniem.
To ikona naszej historii społecznej i historii przekazywania jej przyszłym pokoleniom” – powiedział Paul Brennan, rzecznik Bringing Our Birds Home. Otago Daily Times.
„Mamy szansę, ale jest to trudne”.
Związane z: Qantas żegna się z ostatnim 747 jumbo
Kolosalny 747 – nazywany Królową Nieba – był kamieniem węgielnym międzynarodowej floty Air New Zealand.
Jednak większość głównych linii lotniczych, w tym Air New Zealand, Qantas i British Airways, zrezygnowało z tego kultowego samolotu na rzecz dalekosiężnych, szerokokadłubowych, dwusilnikowych odrzutowców, takich jak Boeing 787 i Airbus A350.
Prywatny 747, który grupa ma nadzieję uratować, po raz pierwszy dołączył do floty Air New Zealand jako zupełnie nowy samolot w 1998 roku i był ostatnim 747 wycofanym przez przewoźnika w 2014 roku.
Następnie został sprzedany hiszpańskiej firmie leasingowej Wamos Air, która wydzierżawiła go innym liniom lotniczym, w tym indonezyjskim Garuda i Saudi Arabian Airlines, przed wysłaniem go do Roswell w celu przechowania.
Uważa się, że tym 747, który kiedyś słynął z rysunku, podróżowało około dwóch milionów Nowozelandczyków. Władca Pierścieni Scena.
Bring Our Birds Home powiedział, że to ostatni tego rodzaju dom na świecie.
„Sam ten (samolot) przewiózł ponad 2 miliony kiwi w ciągu 15 lat naszej służby – wielu Nowozelandczyków postawiło swoje pierwsze kroki w świecie w klasycznym Kiwi OE (Outdoor Experience) przez drzwi tej grupy” powiedziała grupa.
Są też załogi, inżynierowie, planiści lotu, asystenci naziemni, w domu i na całym świecie.
„Większość życia[samolotu]spędziłem wysoko nad ziemią z prędkością bliską prędkości dźwięku z setkami pasażerów, ciepłymi, bezpiecznymi i wygodnymi, z których wszyscy mają historię do opowiedzenia, i zrobiłem to dzień w i dzień w dzień. Dzień w dzień. Ten samolot jest prawdziwym artefaktem budującym narody w naszej historii. Historia społeczna i transportowa”.
Zbiera się kampania crowdfundingowa, aby zebrać miliony potrzebne do zakupu samolotu i przewiezienia go do Nowej Zelandii.
Jeśli transakcja się nie powiedzie, powiedziała Brennan, wszystkie zebrane do tej pory pieniądze zostaną zwrócone.
Jeśli plan zostanie zrealizowany, grupa zwróci cztery silniki samolotu do Stanów Zjednoczonych.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu