Czterech ponownie weszło w atmosferę Ziemi na pokładzie swojej kapsuły SpaceX Crew Dragon, zanim rozłożyła spadochrony i wylądowała u wybrzeży Florydy w sobotnią noc.
Proces ponownego wejścia obejmował statek kosmiczny – który przez ostatnie trzy dni podróżował z prędkością ponad 17 000 mil na godzinę – zanurzył się z powrotem w gęstą atmosferę Ziemi, proces, który podgrzał zewnętrzną powierzchnię statku kosmicznego do 3500 stopni Fahrenheita.
Kapsuła następnie szybko wypuściła dwa zestawy spadochronów, aby spowolnić opadanie przed uderzeniem w ocean.
W pobliżu znajdowała się flota statków ratunkowych SpaceX, gotowych do wyciągnięcia kapsuły z wody i bezpiecznego wyciągnięcia jej pasażerów.
„Więc trudno nie wyparować” – dodał.
Załoga Smoka musi następnie rozłożyć spadochrony, aby spowolnić opadanie i przeprowadzić bezpieczny strumień wody do oceanu, zanim statki ratunkowe zabiorą czwórkę pasażerów na brzeg.
Pomimo ryzyka, były szef NASA i urzędnicy ds. bezpieczeństwa pracy powiedzieli, że Crew Dragon jest prawdopodobnie najbezpieczniejszym pojazdem załogowym w historii.
Wśród pasażerów jest miliarder Jared Isakman, lat 38, który osobiście sfinansował i zaaranżował lot ze SpaceX i jego dyrektorem generalnym, Elonem Muskiem; Hayley Arsenault, 29 lat, osoba, która przeżyła raka w dzieciństwie i asystentka lekarza w Szpitalu Dziecięcym St. Jude; 51-letnia Sian Proctor jest geologiem i nauczycielką w college’u z tytułem doktora. A Chris Sembrowski, 42-letni pracownik Lockheed Martin i wieloletni fan lotnictwa, zdobył swoje miejsce, losując loterię internetową. Misja została opisana przez Isaacmana jako zbiórka funduszy St Jude i jak dotąd osiągnęła 154 miliony dolarów z celu 200 milionów dolarów.
Choć nie są to pierwsi turyści, którzy wchodzą na orbitę, ich misja, nazwana Inspiration4, jest godna uwagi, ponieważ nie obejmowała pobytu na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej pod okiem profesjonalnych astronautów, jak to miało miejsce w poprzednich misjach z udziałem turystów kosmicznych. Zamiast tego czterej nowicjusze w lotach kosmicznych spędzili ostatnie dwa dni na samotnym lataniu na pokładzie swojej kapsuły o szerokości 13 stóp na wysokości około 563 kilometrów — 160 kilometrów wyżej niż w przypadku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i wyżej niż jakikolwiek człowiek. poleciał. kontrakty.
I chociaż załoga spędziła około sześciu miesięcy na szkoleniu i poznawaniu się, nie musieli przechodzić przez wyczerpujące skany NASA ani fizyczne i psychologiczne oceny, które robi większość zawodowych astronautów.
Muszą również przygotować się na najgorsze scenariusze, takie jak zagrożenie dla siebie lub innych członków załogi” – powiedziała reporterka Axios Miriam Kramer, która śledziła załogę podczas procesu szkoleniowego, powiedziała w podcaście How It Happened. Wyprawa. „Na pokładzie są opaski na suwak i lekarstwa na wypadek, gdyby ktoś potrzebował środka uspokajającego”.
Jednak nic nie wskazuje na to, że coś poszło nie tak z załogą lub ich pojazdem.
Podczas pobytu w kosmosie cywile na pokładzie powiedzieli, że przeprowadziliby małe badania naukowe skupiające się na tym, jak ich ciała reagują na przebywanie w kosmosie, spędzali czas na rozmowach z rodzinami, patrzyli przez duże okno w kształcie kopuły zwane „kopułą”. i słuchać muzyki.
Poza tym bardzo niewiele aktualizacji udostępniono opinii publicznej, gdy załoga była na orbicie. Pierwsze dźwięki lub obrazy na żywo z wnętrza kapsuły załogi zostały udostępnione w piątek po południu, mniej więcej dwa dni po jej wystrzeleniu.
SpaceX, jako firma od ponad roku, nie odpowiedziała na zapytania dziennikarzy.
Podczas poprzednich misji SpaceX Crew Dragon – z których wszystkie latały do NASA i przewoziły profesjonalnych astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną – opinia publiczna miała więcej wglądu. Agencja kosmiczna i dziesiątki jej pracowników komunikacyjnych współpracowały ze SpaceX, aby dzielić z Międzynarodową Stacją Kosmiczną prawie każdy moment lotu od startu do doku astronautów.
Ale ta misja pozostawiła publiczność w dużej mierze w ciemności, jeśli chodzi o pytania dotyczące harmonogramu załogi i tego, jak się czuli na orbicie. Chociaż rozwój statku kosmicznego Crew Dragon był w dużej mierze finansowany przez podatników, a SpaceX wynajął obiekty NASA, aby wspierać wszystkie swoje misje, Inspiration4 jest prywatną misją komercyjną. Oznacza to, że firma i pasażerowie mają niewiele wymagań dotyczących przejrzystości. Publiczność może nawet nie usłyszeć od turystów po ich jesiennym sobotnim wieczorze.
Może być kilka powodów, dla których turyści kosmiczni nieśmiało podchodzą do rozgłosu podczas swojej podróży. Możliwe na przykład, że załoga nie czuła się tak dobrze po pierwszym wejściu na orbitę. Według artykułu badawczego NASA „wielu astronautów zgłasza objawy choroby lokomocyjnej wkrótce po dotarciu do kosmosu i ponownie wkrótce po powrocie na Ziemię”, a spokojny sen w nocy na orbicie „był również poważnym wyzwaniem dla wielu ludzi w kosmosie. Załoga na lotach wahadłowych. Możliwe też, że czterej początkujący odkrywcy kosmosu chcieli prywatności lub po prostu cieszyć się doświadczeniem bez konieczności zatrzymywania się, aby o tym porozmawiać.
Decydujące mogą być jednak pozytywne recenzje ich doświadczeń. SpaceX ma nadzieję, że będzie to pierwsza z wielu podobnych misji, budująca nową linię biznesową dla firmy, która wykorzystuje Crew Dragon do prowadzenia misji komercyjnych z turystami lub prywatnymi naukowcami, a nie tylko profesjonalnymi astronautami.
SpaceX ma już kontrakty na pięć kolejnych misji specjalnych, a także co najmniej cztery dodatkowe misje zakontraktowane z NASA.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka