Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kluczowa zmiana sprzętu do tankowania Supercars

Wprowadzenie wyraźnego odcinka przewodu odpowietrzającego to niewielka, ale istotna zmiana w wyposażeniu tankowania Supersamochodów.  Zdjęcie: InSyde Media

Wprowadzenie wyraźnego odcinka przewodu odpowietrzającego to niewielka, ale istotna zmiana w wyposażeniu tankowania Supersamochodów. Zdjęcie: InSyde Media

W ten weekend na NTI Townsville 500 nastąpiła zmiana biegów do tankowania Supercars, która ma ogromny wpływ na Enduros.

Do przewodu wentylacyjnego dodano przezroczystą sekcję, która pozwoli załogom zaoszczędzić potencjalnie cenne dziesiąte części sekundy w depot podczas tankowania do pełnego zbiornika.

Oczywisty odpowietrznik nie jest oczywiście całkowicie nowy, ale nowa głowica paliwowa i złącze dla Gen3 oznaczają nowy bieg w boksie.

W terenie wykorzystano specjalny przewód powietrzny, który został zaciemniony w Newcastle, jedynej jak dotąd imprezie tankowania, z powodu tego, co uważa się za problem z produktem pierwotnie przeznaczonym na ten rok.

Teraz, gdy do węża zostanie włożony czysty odcinek, specjalista ds. paliw będzie mógł dokładnie zobaczyć, kiedy zbiornik jest pełny, obserwując powrót paliwa do przewodu.

Każdy z 250-kilometrowych weekendowych wyścigów obejmuje obowiązkowy zrzut 100-litrowego paliwa do 133-litrowego ogniwa przez co najmniej dwa postoje, więc tankowanie podczas wyścigu prawdopodobnie nie będzie konieczne.

Z drugiej strony na Sandown 500 i Bathurst 1000 wróci do akcji.

„Nie sądzę, żeby miało to znaczenie w tym wydarzeniu, chyba że na trzecim okrążeniu pojawi się samochód bezpieczeństwa” – powiedział Speedcafe Brad Jones, właściciel swojego zespołu o tej samej nazwie.

„Ale on nie jest tylko tutaj – jest wszystkim, co mamy [refuelling] Wyścigi – więc kiedy dotrzesz do Sandown i Bathurst, chcesz wiedzieć, kiedy są pełne”.

Szef zespołu Tickford Racing, Tim Edwards, podobnie powiedział Speedcafe: „To jest naprawdę coś w stylu Bathurst, w którym po prostu chcesz to wypełnić.

„Zawsze masz timer, więc masz ogólne pojęcie o tym, co się wydarzy, ale nie ma lepszego miernika niż fizyczny facet na wężu. Kiedy już tam jest, wie, że jest pełny”.

READ  Znaki Tennessee Tennessee wysoce opisane przez Olafa Bychkowskiego

„To naprawdę sprawa Bathurst, ale może tutaj odegrać pewną rolę, jeśli samochód bezpieczeństwa pojawi się w niewłaściwym czasie”.

Townsville to drugie wydarzenie tankowania ery Gen3 i chociaż oznacza to znacznie większą pewność co do oszczędności paliwa niż na początku sezonu w Newcastle, Jones nie spodziewa się, że zespoły pojadą na decydującym okrążeniu.

„Myślę, że zużyjesz opony, zanim skończy ci się benzyna” – przewidział.

„Myślę, że ten czynnik tutaj i w Sydney prawdopodobnie będzie bardziej dyktował przystanki – tak powinno być, naprawdę – ale ludzie nadal będą próbować jechać dalej niż kiedykolwiek na zestawie opon, dopóki nie dotrą do drugiego etapu. „

Oszczędność paliwa jest interesującym tematem w kontekście Gen3, ponieważ Chevrolet Camaro jest napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 5,7 litra, a Ford Mustang czterocylindrowym silnikiem o pojemności 5,4 litra.

Biorąc pod uwagę format Townsville i spodziewaną degradację opon, jest mało prawdopodobne, aby jakakolwiek rozbieżność miała znaczenie w ten weekend, chociaż będzie to czynnik, który pochodzi z Enduros, dla którego wymagania CPS nie zostały jeszcze określone.

Jones, który rekrutuje cztery Camaro, powiedział: „Mają nadzieję, że gdzieś będą takie same, ale trudno powiedzieć.

„Supersamochody mają o tym lepsze pojęcie niż ktokolwiek z nas, ponieważ to one są w stanie powiedzieć, ile paliwa zużywa każda osoba i gdzie to się znajduje.

„Z mojego punktu widzenia nie mam pojęcia, gdzie są Fordy, ale wydają się być czymś podobnym”.

Jeśli chodzi o ekonomię, Edwards zauważył: „Czytaliśmy [but] Nie wiemy, jak to się ma do Camaro. Jest to dla nas nieznane, ponieważ tylko supersamochody znają odpowiedź na to pytanie.

„Naprawdę, dopóki nie dotrzesz do Sandown, nikt tak naprawdę nie będzie czytał, ponieważ musisz zatankować do pełna, a ktoś musi zrobić pełny bak, aby określić, czy możesz zrobić 26 okrążeń, zrobić 27 okrążeń?

READ  Powrót TJ Perenary All Blacks satysfakcjonuje Iana Fostera; Jego gra wstępna NRL tego nie zrobiła

„Dopiero gdy zatankujesz do pełna, masz lepsze wyobrażenie o tym, gdzie dokładnie wszyscy się znajdują”.

Kwalifikacje do wyścigu 16 rozpoczynają się o godzinie 10:15 czasu EST/AEST.