Kierowca Toyota Gazoo Racing, Esapekka Lappi, mówi, że Rajdowe Mistrzostwa Świata będą „bardziej wymagające” w 2022 roku, gdy zostanie dodany napęd hybrydowy.
Fin poprowadzi częściową kampanię w 2022 roku, dzieląc jeden z samochodów zespołu Toyota GR Yaris Rally1 w specyfikacji z ośmiokrotnym mistrzem WRC Sebastianem Ogierem.
Nowością na przyszły rok jest dodanie systemów hybrydowych.
Oprócz wykorzystania w fazach rejsu, kierowcy będą mogli uzyskać dodatkowe wsparcie z jednostek hybrydowych o mocy 100 kW obecnych w tej fazie.
To, powiedział Labe, dodaje kolejną warstwę strategii do każdego spotkania.
„Wykorzystanie [the hybrid power] „To nie będzie całkiem proste” – powiedział zwycięzca Rajdu Finlandii 2017.
„W drodze do testu rozumiesz więcej, gdzie będziesz używać i jak tego potrzebujesz, ale do etapów będziesz musiał przygotować się bardziej niż wcześniej do etapów.
„Musisz wybrać strategię sceniczną, a to pod wieloma względami utrudnia sprawę”.
Lappé rozpocznie swoją kampanię 2022 w Rajdzie Szwecji. Poza tym Toyota musi jeszcze potwierdzić swój pełny harmonogram wraz z Ogierem.
Pierwsze wrażenia z testów nowego Yarisa dla starego Yarisa, który w tegorocznym Rajdzie Finlandii zajął czwarte miejsce, były pozytywne.
„Po Finlandii to było inne uczucie” – powiedział.
„Z przekładnią jest podobny do R5 (Rally2) i być może styl jazdy powinien być bardziej w tym kierunku.
„Oczywiście jest dodatkowa masa, ale jest też dodatkowa moc. To samochód rajdowy, więc nie ma problemu.
„Jeździliśmy samochodem z wieloma różnymi rzeczami, wieloma różnymi częściami.
Powiedzmy, że był to bardziej test rozwojowy. Tak dobrze było wrócić.”
Elfyn Evans i Kalle Rovanpera poprowadzą Toyota Gazoo Racing w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2022.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort