Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Laby: WRC jest strategicznie trudniejsze z hybrydami

Nowa Toyota GR Yaris

Kierowca Toyota Gazoo Racing, Esapekka Lappi, mówi, że Rajdowe Mistrzostwa Świata będą „bardziej wymagające” w 2022 roku, gdy zostanie dodany napęd hybrydowy.

Fin poprowadzi częściową kampanię w 2022 roku, dzieląc jeden z samochodów zespołu Toyota GR Yaris Rally1 w specyfikacji z ośmiokrotnym mistrzem WRC Sebastianem Ogierem.

Nowością na przyszły rok jest dodanie systemów hybrydowych.

Oprócz wykorzystania w fazach rejsu, kierowcy będą mogli uzyskać dodatkowe wsparcie z jednostek hybrydowych o mocy 100 kW obecnych w tej fazie.

To, powiedział Labe, dodaje kolejną warstwę strategii do każdego spotkania.

„Wykorzystanie [the hybrid power] „To nie będzie całkiem proste” – powiedział zwycięzca Rajdu Finlandii 2017.

„W drodze do testu rozumiesz więcej, gdzie będziesz używać i jak tego potrzebujesz, ale do etapów będziesz musiał przygotować się bardziej niż wcześniej do etapów.

„Musisz wybrać strategię sceniczną, a to pod wieloma względami utrudnia sprawę”.

Lappé rozpocznie swoją kampanię 2022 w Rajdzie Szwecji. Poza tym Toyota musi jeszcze potwierdzić swój pełny harmonogram wraz z Ogierem.

Pierwsze wrażenia z testów nowego Yarisa dla starego Yarisa, który w tegorocznym Rajdzie Finlandii zajął czwarte miejsce, były pozytywne.

„Po Finlandii to było inne uczucie” – powiedział.

„Z przekładnią jest podobny do R5 (Rally2) i być może styl jazdy powinien być bardziej w tym kierunku.

„Oczywiście jest dodatkowa masa, ale jest też dodatkowa moc. To samochód rajdowy, więc nie ma problemu.

„Jeździliśmy samochodem z wieloma różnymi rzeczami, wieloma różnymi częściami.

Powiedzmy, że był to bardziej test rozwojowy. Tak dobrze było wrócić.”

Elfyn Evans i Kalle Rovanpera poprowadzą Toyota Gazoo Racing w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2022.