Leonardo Helicopters może wstrzymać produkcję super-średniego bliźniaka AW149 we Włoszech, jeśli zdobędzie zamówienie z Wielkiej Brytanii, oprócz ostatniego zobowiązania Polski.
Producent obecnie buduje AW149 i cywilny AW189 w zakładzie w Vergiate w północnych Włoszech. Dodatkowa linia montażowa zostanie wkrótce podłączona do polskiej spółki zależnej Leonardo PZL Świdnik po potwierdzeniu przez Warszawę zamówienia na 32 sztuki w dniu 1 lipca.
Ale Airframer zobowiązał się również do zlokalizowania produkcji AW149 w zakładzie w Yeovil w południowo-zachodniej Anglii, jeśli zostanie wybrany do nowych wymagań dotyczących średnich śmigłowców w Wielkiej Brytanii. Leonardo twierdzi, że samoloty budowane w fabryce będą odpowiednie zarówno na rynek krajowy, jak i eksportowy.
W obliczu tej potencjalnej nadwyżki mocy produkcyjnych w branży, Stefano Villanti, starszy wiceprezes ds. sprzedaży, mówi: „Nie jest pewne, czy będziemy nadal produkować AW149 we Włoszech”, zauważając, że ma on „pewny stopień elastyczności” w ramach biznes. .
Do pewnego stopnia każda decyzja będzie kształtowana przez Warszawską dyrektywę pokontrolną i stosowność polskich treści na jej płaszczyźnie; Willandy mówi tylko, że „industrializacja w Polsce będzie dobra”.
Mówi, że ogólnie będzie podobny do tego, co jest oferowane Wielkiej Brytanii, chociaż oba będą „zależeć od potrzeb kraju”. [defence ministries]”.
Ale nawet jeśli przestanie budować AW149 w Vergiete, Leonardo zachowa linię montażową AW189 w zakładzie – największym zakładzie produkcyjnym – ponieważ klienci cywilni zwykle kupują w swoim asortymencie.
Yeovil prawdopodobnie utrzyma produkcję trzysilnikowego AW101 w dającej się przewidzieć przyszłości.
„Najbardziej opłacalnym terenem przemysłowym dla AW101 jest Yeovil” – mówi Villanti, zauważając większy potencjał w zakresie zwiększenia samolotów i zdolności produkcyjnych – oraz redukcji kosztów – w obecnym miejscu tego typu.
Fabryka Yeovil montuje obecnie AW101 dla Norwegii i Polski, wykorzystując pozostałe śmigłowce z ich zamówień na 16 i 4 jednostki.
Obaj klienci szukają dodatkowych AW101 – odpowiednio sześciu i czterech – ale Villanti uważa, że ten typ może zwiększyć sprzedaż, szczególnie ze strony operatorów, którzy chcą odejść od starszych rosyjskich śmigłowców po wojnie na Ukrainie.
„Myślę, że AW101 może zaskoczyć, szczególnie na większym końcu spektrum. Ma duże szanse na wiele starzejących się flot.
Leonardo jest w trakcie finalizowania umowy z Kanadą, która obejmuje modernizację swoich AW101 – lokalnie oznaczonych CH-149 Cormoran; Ta umowa „posuwa się do przodu”, mówi Villanti.
Tymczasem w Ain Arnaud w Algierii trwa budowa nowej linii montażowej. Nie ujawniono żadnych szczegółów na temat wiropłatów, które mają tam zostać zbudowane, a Leonardo wcześniej tylko sugerował, że zmontuje trzy lekkie i średnie warianty śmigłowców.
Algier dysponuje flotą śmigłowców Leonardo, w tym lekkimi pojedynczymi śmigłowcami AW119, pośrednimi bliźniaczkami AW139 i Super Lynx, a także znacznym zapasem rosyjskich wariantów, z których wiele wymaga wymiany.
Oprócz obsługi rynku krajowego algierska fabryka będzie również służyć jako centrum produkcyjne dla Afryki Północnej.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania