Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Leonardo Helicopters rozważa remont linii montażowej, jeśli Wielka Brytania dołączy do Polski jako klient AW149 |  Aktualności

Leonardo Helicopters rozważa remont linii montażowej, jeśli Wielka Brytania dołączy do Polski jako klient AW149 | Aktualności

Leonardo Helicopters może wstrzymać produkcję super-średniego bliźniaka AW149 we Włoszech, jeśli zdobędzie zamówienie z Wielkiej Brytanii, oprócz ostatniego zobowiązania Polski.

Producent obecnie buduje AW149 i cywilny AW189 w zakładzie w Vergiate w północnych Włoszech. Dodatkowa linia montażowa zostanie wkrótce podłączona do polskiej spółki zależnej Leonardo PZL Świdnik po potwierdzeniu przez Warszawę zamówienia na 32 sztuki w dniu 1 lipca.

Ale Airframer zobowiązał się również do zlokalizowania produkcji AW149 w zakładzie w Yeovil w południowo-zachodniej Anglii, jeśli zostanie wybrany do nowych wymagań dotyczących średnich śmigłowców w Wielkiej Brytanii. Leonardo twierdzi, że samoloty budowane w fabryce będą odpowiednie zarówno na rynek krajowy, jak i eksportowy.

W obliczu tej potencjalnej nadwyżki mocy produkcyjnych w branży, Stefano Villanti, starszy wiceprezes ds. sprzedaży, mówi: „Nie jest pewne, czy będziemy nadal produkować AW149 we Włoszech”, zauważając, że ma on „pewny stopień elastyczności” w ramach biznes. .

Do pewnego stopnia każda decyzja będzie kształtowana przez Warszawską dyrektywę pokontrolną i stosowność polskich treści na jej płaszczyźnie; Willandy mówi tylko, że „industrializacja w Polsce będzie dobra”.

Mówi, że ogólnie będzie podobny do tego, co jest oferowane Wielkiej Brytanii, chociaż oba będą „zależeć od potrzeb kraju”. [defence ministries]”.

Ale nawet jeśli przestanie budować AW149 w Vergiete, Leonardo zachowa linię montażową AW189 w zakładzie – największym zakładzie produkcyjnym – ponieważ klienci cywilni zwykle kupują w swoim asortymencie.

Yeovil prawdopodobnie utrzyma produkcję trzysilnikowego AW101 w dającej się przewidzieć przyszłości.

„Najbardziej opłacalnym terenem przemysłowym dla AW101 jest Yeovil” – mówi Villanti, zauważając większy potencjał w zakresie zwiększenia samolotów i zdolności produkcyjnych – oraz redukcji kosztów – w obecnym miejscu tego typu.

Fabryka Yeovil montuje obecnie AW101 dla Norwegii i Polski, wykorzystując pozostałe śmigłowce z ich zamówień na 16 i 4 jednostki.

Obaj klienci szukają dodatkowych AW101 – odpowiednio sześciu i czterech – ale Villanti uważa, że ​​ten typ może zwiększyć sprzedaż, szczególnie ze strony operatorów, którzy chcą odejść od starszych rosyjskich śmigłowców po wojnie na Ukrainie.

READ  Polska 0-0 Walia (27 marca 2024) Analiza meczu

„Myślę, że AW101 może zaskoczyć, szczególnie na większym końcu spektrum. Ma duże szanse na wiele starzejących się flot.

Leonardo jest w trakcie finalizowania umowy z Kanadą, która obejmuje modernizację swoich AW101 – lokalnie oznaczonych CH-149 Cormoran; Ta umowa „posuwa się do przodu”, mówi Villanti.

Tymczasem w Ain Arnaud w Algierii trwa budowa nowej linii montażowej. Nie ujawniono żadnych szczegółów na temat wiropłatów, które mają tam zostać zbudowane, a Leonardo wcześniej tylko sugerował, że zmontuje trzy lekkie i średnie warianty śmigłowców.

Algier dysponuje flotą śmigłowców Leonardo, w tym lekkimi pojedynczymi śmigłowcami AW119, pośrednimi bliźniaczkami AW139 i Super Lynx, a także znacznym zapasem rosyjskich wariantów, z których wiele wymaga wymiany.

Oprócz obsługi rynku krajowego algierska fabryka będzie również służyć jako centrum produkcyjne dla Afryki Północnej.