Powiedział: „To nie jest w 2027 roku, niedobór jest teraz”.
Aksip powiedział, że problem był szczególnie dotkliwy w przypadku szkół średnich, ponieważ nauczyciele specjalizują się w określonych obszarach przedmiotowych. W szczególności obszary wiejskie i regionalne mają trudności z obsadzaniem stanowisk w różnych dziedzinach, w tym w przedmiotach STEM.
„Niebezpieczeństwo braku nauczycieli specjalizujących się w danym przedmiocie polega na tym, że możliwości szkół w zakresie oferowania przedmiotów VCE są ograniczone” – powiedział.
Dyrektor Bayswater High School, Elizabeth Swann, jest jedną ze szczęśliwych dyrektorek szkół, która ma pełną listę 180 uczniów, w tym absolwentów i niektórych nauczycieli, którzy pracują w szkole od 30 lat.
pobierać
Kampus 7-12 wzrósł z maksymalnie ośmiu pracowników rocznie, kiedy Swan przybył w 2021 r., do prawie 100-procentowego wskaźnika retencji w tym roku.
Ale Swan powiedział, że niektóre z większych szkół w jej sieci już borykają się z problemami.
„Niektórzy mają wakaty od ponad roku” – powiedziała.
Programy, które otwierały możliwości dla studentów studiów magisterskich, dawały absolwentom większe doświadczenie zawodowe, powiedział Swan, i rozwijały skuteczniejszych nauczycieli, którzy z większym prawdopodobieństwem pozostaliby w zawodzie. Powiedziała, że chociaż podjęto kilka dobrych inicjatyw, aby zatrudnić więcej nauczycieli, należy zrobić więcej.
„Jeśli pozostanie taka sama, będzie stopniowo prowadzić do gorszych i gorszych wyników dla dzieci na całym świecie” – powiedziała.
Meredith Peace, przewodnicząca wiktoriańskiego oddziału Australijskiej Federacji Edukacyjnej, powiedziała, że raport nie odzwierciedla obecnego kryzysu i pokazuje, że rząd Andrews odpuścił środki potrzebne do rozwiązania chronicznych problemów z zaopatrzeniem nauczycieli.
Powiedziała: „Kontynuując ignorowanie kryzysu niedoborów nauczycieli, rząd Andrews w rzeczywistości mówi, że niektóre dzieci i młodzież mogą chodzić bez stałego nauczyciela”. Jest to niedopuszczalne, nie mówiąc już o tym, co ma być „stanem edukacji”.
Liczba wolnych miejsc pracy w szkołach średnich wyniosła 7661 w 2021 r., czyli o 47 procent więcej niż w 2020 r.
Raport pokazał, że liczba wolnych miejsc pracy wzrosła we wszystkich regionach stanu, z największym wzrostem w South Melbourne, West Melbourne, Goulburn, Murray Furnaces oraz w Gippsland.
pobierać
Wskaźnik osób nie zatrudnionych, w przypadku których nie zidentyfikowano odpowiedniego kandydata, wzrósł z 4,8 procent do 23,9 procent – prawie jedna czwarta wszystkich ofert pracy ogłaszanych w całym stanie.
Można to porównać do 18,7 procent w 2020 r. i ogólnego wskaźnika 13,2 procent w przypadku braku rekrutacji w publicznych szkołach podstawowych.
Region Goulburn ma najwyższy wskaźnik braku powołania na poziomie 43 procent, podczas gdy Inner East Melbourne i Półwysep Bayside mają najniższy (15 procent).
Raport wykazał, że szkoły miały szczególne trudności z zatrudnieniem nauczycieli przedmiotów priorytetowych, takich jak technologia cyfrowa i STEM.
Wskaźniki niepowodzeń wzrosły do 44 procent w przypadku technologii cyfrowej, 26 procent w przypadku nauk ścisłych i 27 procent w przypadku matematyki. Ponadto 35 procent stanowisk nauczycieli języków obcych pozostało nieobsadzonych.
Liczba osób ubiegających się o studia za pośrednictwem Victorian Higher Admissions Center znacznie spadła w latach 2014-2021, z 7049 do 3361 wniosków na studia licencjackie i 4395 do 75 wniosków na studia podyplomowe.
Liczba przyjęć spadła dalej w tym samym okresie, do 2091 dla studentów i zaledwie 31 dla doktorantów.
Umowa o szkołach wiktoriańskich, która weszła w życie w zeszłym roku, również zwiększy presję. Porozumienie wymaga od rządu zatrudnienia około 1900 nowych pracowników, aby pokryć wymagania dotyczące mniejszej liczby godzin bezpośrednich dla nauczycieli.
Rządy stanowe i federalne pracują nad wdrożeniem Krajowego planu działania dla nauczycieli, który ma zostać przedstawiony w przyszłym tygodniu.
Tegoroczny budżet państwa obejmował szereg inicjatyw przyciągania i zatrzymywania nauczycieli, w tym 32,2 miliona dolarów na spotkania przedszkolne w szkołach wiejskich, regionalnych, oddalonych i docelowych; 13,6 miliona dolarów na przyciągnięcie większej liczby osób z Pierwszych Narodów do szkolnej siły roboczej; i 12 milionów dolarów na przywrócenie zarejestrowanych nauczycieli do klas.
Przed budżetem wydatki rządowe obejmowały 73,4 miliona dolarów na poprawę wsparcia dla nowych nauczycieli. 59,4 miliona dolarów na nauczanie ścieżek wejścia z innych zawodów; i 46 milionów dolarów na zwabienie nauczycieli na trudne do zatrudnienia stanowiska.
Minister edukacji Natalie Hutchins powiedziała, że liczba nauczycieli w Victorii wzrosła dwukrotnie w stosunku do wskaźnika krajowego.
„Wprowadzamy szereg inicjatyw, które zwiększyły naszą siłę roboczą o dodatkowe 5000 nauczycieli w latach 2020-2022” – powiedziała.
„Wsłuchaliśmy się w potrzeby szkół i wprowadziliśmy ukierunkowane środki mające na celu przyciągnięcie i zatrzymanie nauczycieli – aby otrzymali wsparcie, którego potrzebują, aby zapewnić edukację, na którą zasługują nasze dzieci”.
Otrzymuj najświeższe codzienne wiadomości, pomysły na rozrywkę i długą lekturę. Zarejestruj się, aby otrzymywać biuletyn Wydania Wieczornego tutaj.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych