Moto Guzzi Stornello 125 Turismo
Z Philem Ainslie
Choć z pozoru przypominał wcześniejszą Lodolę o pojemności 175 cm3, Stornello był nowym projektem napisanym przez Giulio Carcano – jego poprzednie prace obejmowały silnik V8 o pojemności 500 cm3 (Moto Guzzi V8 | 300 km/h w 1957 roku na czterosuwowym silniku o pojemności 500 cm3) – i miał być tani w produkcji i atrakcyjny zarówno dla rynku amerykańskiego, jak i krajowego.
Pojedyncza jednostka o pojemności 123 cm3 była wyposażona w równoległe OHV, mokrą miskę olejową, czterobiegową skrzynię biegów i odlewane skrzynie korbowe, aby obniżyć koszty. Stalowa rama rurowa z otwartą pętlą wykorzystuje silnik jako ściśnięty element.
Później bardziej sportowe modele zostały wyposażone w głowice cylindrów z zaworami kątowymi.
Stornello sprzedawał się dobrze i pod koniec 1969 roku został powiększony do 160 cm3, aw następnym roku dodano 5-biegową skrzynię biegów.
Ostatecznie wyprodukowano ponad 58 000 egzemplarzy, zanim zaprzestano ich produkcji w 1974 roku.
Motocykl, który tu widzimy, to Turismo z 1966 roku, który rozwijał moc 7 KM przy 7200 obr./min, ważył 85 kg i osiągał prędkość maksymalną około 100 km/h.
Specyfikacje Moto Guzzi Stornello 125 Turismo
Specyfikacje Moto Guzzi Stornello 125 Turismo | |
silnik | Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, jednocylindrowy, dwuzaworowy, 123 cm3 |
Średnica x skok | 52 x 58 mm |
Stopień sprężania | 8:01 |
Maksymalna moc | 7 KM przy 7000 obr./min |
Wektor ruchu | Cztery prędkości |
komentarz | Widelec teleskopowy z podwójnym amortyzatorem |
hamulce | Rolka przednia i tylna |
Opony | 2,50×17, 3,00×17 |
Waga | 85 kg |
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort