Deo Munyakazi rozświetlił Kigali Arena w poniedziałek pieśnią pokoju, grając tradycyjną muzykę Inanga i Ikinyuguri podczas koncertu afroeuropejskiego Maisha, z okazji powrotu koncertów muzyki na żywo w Kigali.
Impreza wieczorna, zorganizowana przez Unię Europejską i Unię Afrykańską, zgromadziła 1500 osób.
Celem tej koncepcji było sprowadzenie afrykańskich i europejskich muzyków i instrumentalistów na tę samą scenę, aby zintegrować muzykę.
Echo
Stajnia składająca się z 12 mieszanych muzyków – Tito Uribe, belgijskiego pianisty Jeffa Neve’a, francuskiego saksofonisty Guillaume’a Perretta, angielskiego zdobywcy nagrody Grammy Jossa Stone’a, kenijskiego basisty Nyati MacAdam i Nancy Mutez, tradycjonalistki z Zimbabwe Munyakazi – występowała w jednym zespole. podekscytowany tłum na Kigali Arena jest nazywany.
Pochodzili z Tanzanii, Kenii, Polski, Etiopii, Zimbabwe, Belgii, Francji, Maroka i Rwandy.
Artyści, którzy mieli tylko 48 godzin na wspólne próby, często występowali w mieszanych parach afroeuropejskich, ostatecznie wprowadzając więcej muzyków z wielu krajów jednocześnie, zapewniając prawdziwą mieszankę muzyki.
Jedyną gwiazdą na koncercie była Fatma Songoro, węgiersko-tanzańska saksofonistka.
Miłośnicy muzyki na poniedziałkowym koncercie Maishy w Kigali Arena. zdjęcie | Kurtuazja
„To była wspaniała mieszanka melodii Zimbabwe, francuskich rytmów, polskich instrumentów dętych, rytmów marokańskich, smyczków etiopskich, tanzańskich i rwandyjskich wibracji, zmieszanych z mieszanką AU-EU Maysha” – powiedział jeden z gości imprezy.
Arena rozbrzmiewała mieszanką melodii, gdy Kigalis głodny rozrywki na żywo tańczył i cieszył się chwilą.
Jednak trudne realia tamtych czasów nie były za późno, ponieważ wszyscy uczestnicy imprezy musieli najpierw przejść szybki test na Covid-19 przy wejściu, a następnie poczekać, aby przedstawić negatywny wynik, zanim zostaną wpuszczeni.
Był to żmudny i żmudny proces, ale nie odstraszył publiczności, która nie mogła się doczekać wejścia na darmową arenę koncertową. W dobie pandemii kwestie zdrowia i bezpieczeństwa pozostają sprawą najwyższej wagi.
cudowna dostawa
Chociaż plac nie był nawet w połowie zapełniony, biorąc pod uwagę jego pojemność, wejście było pełne, ponieważ ludzie ustawili się w kolejce, aby przejść test na Covid-19 i cieszyć się rzadką okazją koncertu w październiku pośród surowych zasad Covid.
Przetestowanie ponad 1500 osób na miejscu w ciągu zaledwie kilku godzin, aby móc uczestniczyć w koncercie, wymagało wielu przygotowań i zasobów, ale było warto, biorąc pod uwagę, jak występy uszczęśliwiały ludzi.
Thomas Huigbert, szef polityki i współpracy w misji Unii Europejskiej w Unii Afrykańskiej, nazwał to cudem.
„Zrobiliśmy to ponownie. Cały cud został przygotowany w ciągu 48 godzin, a ponad 1500 osób dołączyło do fuzji afrykańsko-europejskiej muzyki.”
Imprezowicze od DJ-ów, prezenterów, organizatorów imprez i tych, którzy pracują nad protokołami imprez i zabezpieczeniami, po drukarki T-shirtów i inne gadżety.
Pracownicy branży rozrywkowej, którzy żyli w wydarzeniach i rozrywce na żywo, walczyli o utrzymanie się na powierzchni od wybuchu pandemii w zeszłym roku, ale koncerty i wydarzenia przyniosły teraz promyk nadziei w gospodarce pracy tymczasowej.
W Rwandzie ponownie otwarto bary, restauracje i inne firmy rozrywkowe, a fakt, że godzina policyjna kończy się teraz o północy, pomaga wielu z tych firm wracać do życia, gdy próbują wyzdrowieć po skutkach pandemii.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024