Powszechne awarie bankowości internetowej i mobilnej w poniedziałek nie były przyczyną cyberataku, ujawnił NAB Bank, a ekspert wezwał do zachowania czujności, ponieważ klienci stają się celem oszustw offshore.
Problem z bankowością mobilną został rozwiązany około godziny 17:00, a problem z bankowością internetową około północy.
Obejrzyj powyższy film: Ekspert ds. cyberbezpieczeństwa apeluje do klientów banków o ostrożność.
Sprawdzaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: pobierz już dziś
„NAB Bank doświadczył wczoraj problemu technicznego wpływającego na bankowość internetową i aplikację. Problem został już naprawiony. Nie było to wynikiem żadnego zdarzenia cybernetycznego spoza banku” – powiedział we wtorek rzecznik banku.
„Przepraszamy za spowodowaną niedogodność.”
Chociaż poniedziałkowa awaria nie była cyberatakiem, NAB Bank ujawnił niedawno, że oszuści w dalszym ciągu atakują klientów.
W zeszłym miesiącu bank ostrzegł, że podróżni znaleźli się na celowniku podejrzanych ataków online. Wraz ze wzrostem liczby przypadków oszustw związanych z zakwaterowaniem i biletami.
We wtorek ekspertka ds. cyberbezpieczeństwa Susan McLean dołączyła do Nat Barr w programie Sunrise, aby ostrzec wszystkich konsumentów.
McLean powiedział, że sektor bankowy zaczyna postrzegać fałszywe przelewy jako problem klientów i wszyscy musimy zachować większą ostrożność.
„Wiem, że banki działają na zasadzie: „Jeśli wyślesz wiadomość, klikniesz w link i nie sprawdzisz, to twoja odpowiedzialność”. Uważam więc, że musimy zrobić znacznie więcej, aby edukować zwłaszcza dorosłych” – powiedział McLean.
„Chcemy, aby ludzie zrozumieli, że powinni regularnie sprawdzać swoje sprawozdania finansowe, powinni regularnie sprawdzać swoje salda bankowe, aby upewnić się, że nie dzieje się nic złego”.
Barr zauważyła, że potencjalne cyberataki pochodzą z wielu źródeł i stwierdziła, że niedawno otrzymała wiadomość tekstową rzekomo pochodzącą od Poczty Australijskiej, ale w rzeczywistości wyglądała ona na oszustwo.
McLean zgodził się, że istnieje wiele zagrożeń.
„Cały czas dostaję takie SMS-y, jak list wysłany pocztą, wiadomość o nieotrzymaniu nagrody, nagroda Qantas, nagroda Flypay czy też kliknięcie tutaj. Zawsze potrzebujemy lepszej edukacji dla dorosłych” – powiedział McLean.
„Te rzeczy to tylko oszustwa – nie są prawdziwe. Naucz się odwiedzać tę witrynę, Monitor oszustw„, który zawiera listę najnowszych oszustw”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu
Australia znajduje się w fazie swobodnego spadku wynoszącej 7,5 miliarda dolarów miesięcznie