Zostały zaprojektowane z okazji 90. rocznicy BMW, ale nadal są z nami podczas 100. rocznicy… Modele BMW Heritage stanowią obecnie ważną część oferty firmy Motorrad.
Na rok 2024 BMW oferuje R 12 nineT – unowocześnioną wersję znanego roadstera – oraz R 12 jako „klasyczny cruiser”.
Oto informacja z komunikatu prasowego…
„Dzięki nowemu BMW R 12 nineT w wersji Classic Roadster i R 12 w wersji Classic Cruiser płynnie kontynuujemy to, co rozpoczęliśmy w 2013 roku wraz z R nineT. W szczególności dzięki nowej koncepcji ramy osiągnęliśmy jeszcze bardziej klasyczny i czysty design. Silnik typu bokser zapewnia pewny nacisk. Chłodzony powietrzem i olejem nowy airbox, mający swoje korzenie w legendarnym bokserze HP 2 Sport z 2007 r., zapewnia pewny pchnięcie. Dzięki promieniowo rozmieszczonym czterem zaworom jest to jedna z absolutnych ikon silników BMW Josef Miric, szef serii BMW Motorrad Boxer Cooled W powietrzu Nowe BMW R 12 nineT i R 12: klasyczny roadster do dynamicznej jazdy po wiejskich drogach oraz klasyczny cruiser do cichej i komfortowej jazdy na rowerze.
Wraz z R nineT firma BMW Motorrad wprowadziła w 2013 roku coś więcej niż tylko klasycznego roadstera. Od samego początku łączył klasyczny design motocykla z nowoczesną technologią, doskonałym wykonaniem i różnorodnymi możliwościami dostosowywania. Wkrótce potem R nineT został wzbogacony o atrakcyjne pochodne, dając początek kompletnej rodzinie modeli dla dziedzictwa świata BMW Motorrad.
Dlatego w przypadku nowego BMW R 12 nineT wiodącą zasadą podczas projektowania był „duch NineT”, którego celem było płynne podążanie śladami udanego R nineT i podążanie do przodu dzięki wzorowemu wyglądowi, ponadczasowości i wysokiej jakości . Atrybuty personalizacji. Podczas gdy nowy R 12 nineT jako klasyczny roadster ma na celu wywierać eleganckie wrażenie w środowisku miejskim, a także zapewniać dynamiczną przyjemność z jazdy na krętych wiejskich drogach, nowe BMW R 12 występuje pod hasłem „Duch łatwości”, które doskonale ucieleśnia klasykę samochód. . Fajny i wygodny cruiser rowerowy.
Duża swoboda wyboru, jeśli chodzi o projekt, różnorodność szablonów i personalizację.
Nowe BMW R 12 nineT i R 12 to klasyczne roadstery i cruisery, które łączą autentyczny, mocny charakter silnika typu bokser i język projektowania tradycyjnych epok motocykli z innowacyjną technologią i modułową koncepcją, która oferuje kierowcy maksymalne możliwości dostosowania. Minimalizm i dbałość o szczegóły były kluczowymi priorytetami przy opracowywaniu projektu, co zaowocowało silnym emocjonalnym urokiem. Autentyczny, mocny silnik typu bokser z przeprojektowaną skrzynią powietrzną i tylnym tłumikiem o podwójnym przepływie.
Od 100 lat dwucylindrowy silnik typu bokser i zastosowanie napędu wału napędowego są synonimem motocykli BMW. Zgodnie z tym dziedzictwem nowe modele BMW R 12 nineT i R 12, zaprezentowane z okazji 100-lecia BMW Motorrad, po niedawnej premierze nowego BMW R 1300 GS, podkreślają tę charakterystyczną konfigurację układu napędowego. Chłodzony powietrzem/olejem silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3, znany już z wielu modeli BMW Motorrad, rozwija moc 80 kW (109 KM) przy 7000 obr./min w R 12 nineT i 70 kW (95 KM) przy 6500 obr./min w R 12. W ramach całkowitego przeprojektowania nadwozia nowe modele R 12 są również wyposażone w nowy airbox. Jest on teraz w pełni zintegrowany pod siedzeniem. Zamontowany po lewej stronie układ wydechowy „Twin Pipe” z dwoma tylnymi tłumikami o konstrukcji odwróconego stożka zaspokaja zapotrzebowanie na klasycznego sportowego roadstera i cruisera.
Nowa stalowa rama przestrzenna do jednoczęściowego mostu rurowego z przykręcaną ramą tylną.
Centralnym elementem nowych modeli BMW R 12 jest nowo opracowana stalowa rama przestrzenna mostu rurowego. Rama ta różni się od poprzedniej serii R nineT, która posiadała przednią i tylną ramę główną. W rezultacie nowa rama eliminuje potrzebę wcześniejszych instalacji, zmniejszając wagę i nadając nowym modelom R 12 czystszy, bardziej klasyczny wygląd. Rama tylna, również wykonana z rur stalowych, jest przykręcona do ramy głównej. Nowe klasyczne instrumenty okrągłe plus gniazdo USB-C i gniazdo 12V w wyposażeniu standardowym. Wyświetlacz cyfrowy jest dostępny jako opcjonalne, gotowe do użycia wyposażenie.
Nowy R 12 nineT jest wyposażony w dwa okrągłe, analogowe wskaźniki prędkości i obrotów, port USB-C po lewej stronie i gniazdo 12 V po prawej stronie do podłączenia wbudowanej sieci. Okrągłe przyrządy w dalszym ciągu umożliwiają personalizację poprzez komunikację za pośrednictwem magistrali LIN oraz oddzielne moduły sterujące i wyświetlające. Standardowe wyposażenie nowego R 12 ogranicza się do prędkościomierza, ale obrotomierz można ulepszyć, korzystając z oryginalnych akcesoriów motocyklowych BMW.
Dostępne jako roadstery i cruisery, nowe R 12 nineT i R 12 charakteryzują się klasycznym designem i wzorową ergonomią. W R 12 nineT aluminiowy zbiornik paliwa z polerowanymi i przezroczystymi panelami bocznymi, siedziskiem i tylnym pochyleniem tworzą wysoką, dynamiczną linię. Głównym powodem poprawy ergonomii w porównaniu do poprzedniego modelu jest krótszy i węższy o 30 mm zbiornik paliwa w tylnej części. Kierowca znajduje się bliżej kierownicy, ma lepszy kontakt z kolanami i ogólnie zajmuje pozycję siedzącą bardziej przodem do kierunku jazdy. W nowym BMW R 12 stalowy zbiornik, przypominający tzw. „zbiorniki tostera” w modelach BMW /5 z lat 70., podkreśla typowy język projektowania cruiserów w klasycznym kształcie łzy i tworzy opadającą linię ze standardem pojedyncze siedzenie i zakrzywiona, nisko osadzona osłona tylnego koła. Harmonijnie uzupełniają je duże 19-calowe koło przednie i małe 16-calowe koło tylne. Klasyczny design cruisera znajduje również odzwierciedlenie w wygodnej pozycji siedzenia dzięki niskiej wysokości siedziska i szerokiej kierownicy. Trzy atrakcyjne opcje malowania, aby stworzyć stylowy wygląd, taki jak Classic Roadster i Classic Cruiser. Każde BMW R 12 nineT i R 12 jest dostępne w trzech atrakcyjnych wersjach kolorystycznych.
R 12 nineT: lakier bazowy w kolorze Black Metallic. Dodatkowy kolor: metaliczny zielony San Remo. Opcja 719 „Aluminium” ze szczotkowanego aluminium/twarda farba w kolorze Midnight Black. R12: Lakier bazowy w kolorze Storm Black Metallic. Dodatkowy kolor: metaliczny czerwony awenturyn. Opcja 719 „Thorium” w kolorze Avus Silver Metallic.
Najważniejsze cechy nowego BMW R 12 nineT i R 12:
• Czysty, klasyczny design jako roadstera i cruisera.
• Dwucylindrowy silnik typu bokser chłodzony powietrzem/olejem.
• Wykonanie z dużą dbałością o szczegóły.
• Zaprojektowany do personalizacji.
• R 12 nineT o mocy 80 kW (109 KM) przy 7000 obr./min i 115 Nm przy 6500 obr./min.
• R 12 o mocy 70 kW (95 KM) przy 6500 obr./min i 110 Nm przy 6000 obr./min.
• Lewy układ wydechowy z podwójnymi tłumikami i końcówkami w kształcie stożka.
• Nowa skrzynia powietrzna, teraz zintegrowana pod siedzeniem.
• Jednoczęściowa rurowa rama przestrzenna z przykręcaną ramą tylną.
• Odwrócony widelec teleskopowy z przodu i wahacz Paralever z tylnym amortyzatorem są teraz ustawione pod kątem ze zmodyfikowanym systemem tłumienia zależnym od skoku. Widelec teleskopowy USD w modelu R 12 nineT jest w pełni regulowany.
• Promieniowo zamontowane 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe typu monoblok, elastyczne stalowe przewody hamulcowe i pływające tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm.
• Mocny układ hamulcowy w połączeniu z BMW Motorrad ABS Pro zapewniający bezpieczne hamowanie nawet podczas pokonywania zakrętów.
• Dedykowane opcje personalizacji są dostępne w ramach oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, znanych ze swojej wyjątkowej jakości.
• Standardowe tryby jazdy „Rain”, „Road” i „Dynamic” w R 12 nineT oraz „Roll” i „Rock” w R 12.
• DTC (Dynamic Traction Control) i kontrola momentu obrotowego silnika w standardzie.
• Nowe klasyczne narzędzia okrągłe oraz gniazdo USB-C i 12V. Wyświetlacz cyfrowy jest dostępny jako opcjonalne, gotowe do użycia wyposażenie.
• Mocne oświetlenie LED w standardzie i adaptowalny reflektor Pro jako opcjonalne, gotowe do użycia wyposażenie.
• Napęd bezkluczykowy w standardzie.
• Trzy atrakcyjne opcje lakieru umożliwiające uzyskanie stylowego wyglądu, przypominającego Classic Roadster i Classic Cruiser.
• Dedykowana gama fabrycznego wyposażenia opcjonalnego jest dostępna w ramach oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, znanych ze swojej wyjątkowej jakości.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort