Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nowy plan elektryczny Hyundai obejmuje pickup EV, a to dopiero początek

Nowy plan elektryczny Hyundai obejmuje pickup EV, a to dopiero początek

Oto kilka wiadomości, których być może nie spodziewałeś się usłyszeć: Hyundai potwierdził, że we wtorek podczas Dnia Inwestora Hyundai pracuje nad elektrycznym pickupem. Wyobraź sobie, że Hyundai jest najnowszym producentem, który zapowiada elektrycznego pickupa. Aha, i to nie wszystko – producent samochodów pracuje nad nową platformą pojazdów elektrycznych, ma duże plany dotyczące akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych i potwierdził swoje zaangażowanie w samochody elektryczne o wysokich osiągach, a wszystko to oprócz wcześniejszych zapowiedzi, takich jak ogromny zakład produkcyjny pojazdów elektrycznych w Stany Zjednoczone pokonują zrestrukturyzowaną zachętę podatkową. Czy powinniśmy obierać te najnowsze reklamy warstwa po warstwie?

Zacznijmy od ciężarówki elektrycznej. Informacje o obecnej sytuacji są słabe, ale z całą pewnością możemy powiedzieć, że tak się dzieje. W tej chwili firma nie określiła dokładnie, jaką formę mógłby przyjąć elektryczny pickup, więc spodziewaj się wszystkiego, od Santa Cruz drugiej generacji po pełnoprawnego konkurenta Forda F-150 Lightning. Do diabła, mogą to być nawet plakietki Kia, tak słabe są oficjalne informacje w tej chwili. Cokolwiek się stanie, kolejna elektryczna furgonetka wygląda całkiem słodko, więc będziemy mieć oczy szeroko otwarte.

Koncepcja Genesis X

Oczywiście futurystyczny elektryczny pickup nie był jedynym ogłoszonym wczoraj produktem elektrycznym. Hyundai powiedział również dziennikarzom, że „flagowe modele marki Genesis” wkrótce będą elektryczne, co dobrze pasuje do najnowszych samochodów koncepcyjnych Genesis. Pamiętasz oszałamiający dwudrzwiowy X Speedium, imponujący kabriolet X i coupe X Concept? Te samochody koncepcyjne niekoniecznie muszą stać się pojazdami tak przewidywalnymi jak nowy sedan G90, ponieważ nowa platforma, nad którą pracuje Hyundai, powinna odblokować ogromne korzyści skali.

E-GMP to stara wiadomość

Hyundai Ioniq 6

800-woltowa modułowa platforma pojazdów elektrycznych Hyundai E-GMP jest obecnie jedną z najlepszych w branży, ale Hyundai jest prawie gotowy, aby przejść dalej. Marka przygotowuje nową, zintegrowaną architekturę modułową, która do 2030 roku powinna obsługiwać 13 nowych pojazdów elektrycznych i powinna zostać wdrożona na długo przed tym terminem. Co sprawia, że ​​ta platforma tak różni się od tego, co jest obecnie w sprzedaży? Krótko mówiąc, jest przeznaczony do wszystkiego. Hyundai twierdzi, że jego zintegrowana modułowa architektura obejmuje ponad 80 wspólnych jednostek, z których wszystkie mogą być używane w każdym typie pojazdu zbudowanego na tej platformie, co brzmi świetnie z punktu widzenia ekonomii skali.

READ  W Karrinyup Aldi klienci kłócą się o niesamowite specjalne ceny zakupu

Podczas gdy obecna platforma E-GMP ogranicza się głównie do crossoverów i jednorazowych sedanów, twierdzi się, że IMA może zająć się niemal wszystkim, co otwiera wiele możliwości. Czy w ten sposób niesamowity N Vision 74 trafia do produkcji? Tylko czas powie. Oczywiście to, że nowa platforma jest już w drodze, nie oznacza, że ​​Hyundai skończył już z E-GMP.

Hyundai Ioniq 5 N jest gotowy

Prototyp Ioniq 5N

Oto, czego szukają entuzjaści: Ioniq 5 N jest nadal gotowy do upuszczenia w przyszłym miesiącu. Podczas gdy samochody elektryczne o wysokich osiągach są szybkie na prostej, większość nie faworyzuje ich wykończenia, jeśli chodzi o zaangażowanie. Nie jest to problem unikalny dla pojazdów elektrycznych (*kaszle* wysokowydajne SUV-y *kaszle*), ale jest to coś, co nieproporcjonalnie wpływa na pojazdy elektryczne, ponieważ akumulatory są ciężkie. Chociaż nie jest możliwe, aby samochód o masie do 2 ton był tak dobrze dostrojony, jak dobrze dostrojony sportowy sedan o masie 3000 funtów, możliwe jest zatrudnienie inżynierów w jednej grze, aby zrobili wszystko, co w ich mocy, z tym, co jest dostępne.

Obecne samochody Hyundai N są bardzo atrakcyjne i komunikatywne, więc miejmy nadzieję, że przełoży się to na pierwszy elektryczny model sub-marki. Wczesne oznaki są obiecujące, zwłaszcza gdy się na nie patrzy kierowcy Eksperymentuj w poszukiwaniu prototypu na zamarzniętym jeziorze. Magazyn twierdzi, że ta dwusilnikowa rakieta powinna zapewniać „wyjściową moc wyjściową 600 koni mechanicznych”, a na pokładzie znajduje się wybierany przez kierowcę moment obrotowy AWD, odpowiedni tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i symulowane skrzynie biegów. Mogę żyć bez fałszywych napadów, ale wszystko inne wygląda schludnie.

Niech będzie LFP

Duży 54 043 2024 kun elektryczny

W tym samym duchu, co każdy inny wiodący producent pojazdów elektrycznych, Hyundai wskakuje na pokład pociągu akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Chociaż mają mniejszą gęstość energii niż akumulatory kobaltowo-niklowo-manganowe (NMC) stosowane obecnie w Hyundai Ioniq 5 i Ioniq 6, ogniwa LFP obiecują większą odporność na temperaturę i niższy koszt, co może powstrzymać dwie główne bariery na drodze do przyjęcia pojazdów elektrycznych.

READ  Paryskie milczenie w sprawie rzekomych rozmów Macrona i Erdogana z Rafale - EURACTIV.pl

Co ciekawe, Hyundai planuje początkowo wprowadzić swoje akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe głównie na rynki wschodzące, co wydaje się całkiem sprytne. Weź tańsze akumulatory i umieść je w sprzedawanych samochodach, ponieważ większość pojazdów elektrycznych jest nieopłacalna. Oczywiście wydaje się, że to tylko kwestia czasu, zanim produkcja ogniw LFP osiągnie poziom rentowności na rynku amerykańskim, chociaż Hyundai musiałby produkować te ogniwa w Ameryce Północnej i pozyskiwać materiały do ​​akumulatorów z uprzywilejowanych krajów, aby kwalifikować się do ulg podatkowych .

Oprócz akumulatorów LFP, Hyundai pracuje nad powerbankiem, który pozwoli pojazdom elektrycznym ładować akumulatory w ruchu. Widzisz, akumulatory nie mogą być ładowane i rozładowywane jednocześnie, a Hyundai uważa, że ​​dodatkowy power bank powinien pomóc w ogólnym zasięgu. Czas pokaże.

Regeneracja amerykańskiego Focusa

Duży 45968 2022ioniq5

Podczas gdy Hyundai planuje prowadzić wojnę z pojazdami elektrycznymi na wszystkich frontach, Ameryka jest kluczowym polem bitwy dla koreańskiego producenta, a ogromna nowa fabryka w Gruzji o rocznej wydajności 300 000 pojazdów ma kluczowe znaczenie dla wysiłków Hyundaia w zakresie pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Pojazdy elektryczne Hyundai mają obecnie w Ameryce tak zwany wskaźnik lokalizacji wynoszący zaledwie 0,7 procent, co naprawdę zaszkodziło jego markom z powodu utraty zachęt podatkowych dla pojazdów elektrycznych. Gdy nowy zakład w Gruzji zacznie działać w połowie 2024 r., można się spodziewać, że liczba ta osiągnie 75 proc.

Oprócz krajowej produkcji pojazdów elektrycznych, Hyundai planuje do końca roku przejąć firmy takie jak Waymo i Cruise, wprowadzając do Las Vegas swój „bezzałogowy biznes robotaxi oparty na Ioniq 5”. Autonomiczna firma samochodowa Motional, stworzona przez Hyundaia i firmę zajmującą się mobilnością Aptiv, planuje nawiązać współpracę z Uberem w zakresie wspólnych przejazdów, co może być interesujące.

Wszystkie te plany są wymagające i nie możemy powiedzieć, jak sobie poradzisz, nie mając perspektywy czasu. Mimo to następne sześć lub siedem lat wygląda bardzo interesująco dla Hyundaia, więc warto mieć oko na producenta samochodów. To postęp od Przewyższać Do XG300 Do Sonata 2011 Ioniq 5 był niesamowity, więc ogromny skok wydaje się niepewny. Oczywiście mogę się całkowicie mylić, ale ustawmy przypomnienie na rok 2030 i spójrzmy wstecz, jak się sprawy potoczyły.

READ  Ostatnia wojna na Ukrainie: Rio Tinto zrywa kontakty z rosyjskimi agentami

(Źródła obrazu: Hyundai, Genesis)

Wspieraj naszą misję wspierania kultury samochodowej poprzez Zostań oficjalnym członkiem Autopian.

Powiązany pasek

Dostałeś ważną radę? Wyślij to do nas tutaj. Lub sprawdź historie na naszej stronie głównej.