Australijska Komisja Papierów Wartościowych i Inwestycji pozwała ANZ o 25 milionów dolarów za niedostarczenie obiecanych korzyści ponad 500 000 osobom w okresie obejmującym ponad dwie dekady w ostatnim skutkach Komisji Królewskiej.
Organ regulacyjny wszczął postępowanie w sprawie sankcji cywilnych w sądzie federalnym przeciwko bankowi za „nieoferowanie pewnych korzyści, które zgodził się dać klientom z rachunkami offsetowymi lub pakietem „Breakfree”, powiedział w czwartek ASIC.
ANZ przyznało się do składania „fałszywych lub wprowadzających w błąd oświadczeń wobec klientów, że posiada wystarczające systemy i procesy, aby zapewnić korzyści związane z kontem klienta”, zgodnie z oświadczeniem organu regulacyjnego. Bank i regulator nałożą w sądzie umowną grzywnę w wysokości 25 milionów dolarów.
„ASIC twierdzi, że między połową lat 90. a wrześniem 2021 r. ANZ nie zapewniła pewnych korzyści, w tym zwolnień z opłat i obniżek stóp procentowych, około 580 447 kont klientów, co spowodowało, że ANZ musiało przetworzyć prawie 200 milionów dolarów dla dotkniętych klientów” – powiedział organizator. .
Regulator powiedział, że postępowanie prawne stanowi ostateczne śledztwo prowadzone przez ASIC, który jest częścią Królewskiej Komisji Usług Finansowych.
Sarah Court, wiceprezes ASIC, powiedziała, że zachowanie ANZ jest długotrwałe i powszechne, biorąc pod uwagę dużą liczbę dotkniętych nim klientów.
„Ci klienci mieli prawo do świadczeń, na które się zapisali iw wielu przypadkach zapłacili.Ten przypadek jest kolejnym przykładem awarii systemu na dużą skalę przez duży bank, która dotknęła tysiące klientów.
Pakiet Breakfee ANZ, wprowadzony w 2003 r., oferował zwolnienia z opłat i zniżki w oprocentowaniu niektórych produktów bankowych, w tym kredytów hipotecznych i kart kredytowych, ale ASIC powiedział: „Te uprawnienia nie zawsze były zapewniane”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu