Oscar Piastri życzy Danielowi Ricciardo szybkiego powrotu do zdrowia po złamaniu ręki, którego doznał podczas wypadku na treningach przed Grand Prix Holandii, i podziękował mu za działania, które podjął, aby uniknąć potencjalnie strasznej katastrofy.
Piastri utknął w swoim McLarenie i na torze wyścigowym wokół szczytu trzeciego zakrętu w Zandvoort po wypadku na MCL60, gdy Ricciardo podjechał na miejsce zdarzenia swoim AlphaTauri.
Nie mając dokąd pójść, Ricciardo musiał skierować swojego AT04 w barierę, zamiast uderzyć w Biastriego, mimo że odbił kierownicę w lewą rękę i złamał kość śródstopia, co wymagałoby operacji.
Przemawiając po raz pierwszy od wypadku ze swoim Australijczykiem, Piastri powiedział: „Oczywiście mam nadzieję, że szybko wróci do zdrowia. Nigdy nie jest miło, gdy ktoś zostaje ranny.
Wiem, że miał wybór: uderzyć mnie lub uderzyć w ścianę, więc jestem wdzięczny, że wybrał ścianę.
„Ale tak, mam tylko nadzieję, że szybko wyzdrowieje i zobaczymy go ponownie na starcie”.
Piastri potwierdził to po zapytaniu Szybka kawiarniaaby wysłać Ricciardo wiadomość „życząc szybkiego powrotu do zdrowia”.
To, co wydarzyło się podczas drugiej sesji treningowej, było rzadkim błędem Piastriego w dotychczasowym sezonie uważanym za doskonały debiutancki sezon.
Piastri stwierdził, że był zbyt agresywny w podejściu do zakrętu, co jest niezwykłe w Formule 1, ponieważ nachylenie było bardziej strome niż na torze Indianapolis Motor Speedway.
Oceniając, dlaczego zwrot był tak trudny, Piastri stwierdził: „Tak samo, jak trzeba atakować sektor bankowy, nie jest to najłatwiejszy zwrot na świecie.
„Dzięki pewnemu dziwnemu zachowaniu opon i samochodu czasami reagują one nieco inaczej, niż można by się spodziewać.
„Oczywiście ściana jest około metra na prawo, więc jeśli się pomylisz – jak udowodniłem – skończy się to źle.
„To więc trudny punkt widzenia – absolutnie. Musisz mieć nadzieję, że będziesz miał kontrolę, kiedy zaczniesz pracować w bankowości.
„Myślę, że może byłem trochę ambitny, ale na pewno jest to trudne”.
Piastri w dalszym ciągu odzyskiwał pewność siebie w pokonywaniu zakrętów podczas ostatnich treningów i ponownie w kwalifikacjach, chociaż kiepskie ostatnie okrążenie w trzeciej kwarcie zniweczyło jego imponującą pracę na pierwszych dwóch okrążeniach i rzutach karnych w pierwszej połowie w pierwszej dziesiątce, co doprowadziło go do startu ósmy w wyścigu.
Oceniając najlepszą linię podejścia na zakręcie, Piastri powiedział: „Na suchej nawierzchni jest oczywiście na szczycie. W deszczu próbowałem kilku różnych rzeczy.
„Ostatecznie czołówka nadal była najlepsza, ale szczególnie tutaj, przy tak dużej elastyczności, wypróbowanie kilku różnych rzeczy nigdy nie zaszkodzi.
„Za każdym razem, gdy po raz pierwszy wjeżdżasz na mokry tor, zawsze wypróbowujesz lepsze linie.
„Na niektórych torach najlepsza jest tor kartingowy, na innych sucha. Ale taki jest sens praktyki, próbowania takich rzeczy.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Polska vs. Holandia: prognozy UEFA Euro 2024, godzina rozpoczęcia meczu, telewizja, transmisja na żywo, wiadomości o obu drużynach, bezpośrednie konfrontacje, dzisiejsze kursy
Wiadomości NRL: Wiadomość o Kalyn Ponga zdumiewa fanów, gdy Broncos otrzymują nowy cios po ujawnieniu szczegółów Reece’a Walsha
Francja vs. Polska: zapowiedź, prognozy i skład