Czy ludzie nadal muszą rozwijać restauracje? Grupa hotelarska z Sydney, Applejack, dowiedziała się o tym dzięki ogólnokrajowemu konkursowi.
Pierwsza w Australii pop-upowa restauracja generowana przez sztuczną inteligencję, Luminary, zostanie otwarta w północnym Sydney Raviego Przez tydzień od 29 lipca.
Stephanie Wei, kobieta z Perth, wykorzystała oprogramowanie AI ChatGPT i Canva AI Image Generator do opracowania koncepcji w ramach ogólnokrajowego konkursu organizowanego przez grupę hotelarską Applejack z Sydney, do której należy Rafi.
Menu, oświetlenie i wystrój wnętrz stworzone w Wee zostaną dostosowane do restauracji o tematyce Art of Light, ze zrównoważonymi napojami i daniami inspirowanymi żywiołami wody, ziemi, ognia i powietrza.
Wee wprowadził stwierdzenia takie jak „nowoczesny, eksperymentalny, wyjątkowy” w ChatGPT, zanim wykorzystał swoją odpowiedź do wyświetlania obrazów w serwisie Canva.
„Sztuczna inteligencja to narzędzie, którego możesz użyć, aby pomóc ci myśleć i tworzyć, ale nie sądzę, aby kiedykolwiek przewyższyło szefów kuchni”.
Joanna Stewart, Dyrektor ds. Marketingu i Współpracy Applejack
„Chcieliśmy, aby kandydaci poeksperymentowali ze sztuczną inteligencją, aby sprawdzić, czy uda im się stworzyć koncepcję restauracji tak dobrą, że mogłaby stać samodzielnie, lub czy wymaga ona ludzkiego dotyku” — wyjaśnia Joanna Stewart, dyrektor ds. marketingu i partnerstwa Applejack.
„[Wee’s] Prezentacja zawierała wiele szczegółów, począwszy od nazwy restauracji i historii marki, przez popularne rodzaje oświetlenia do zainstalowania i miejsca, po różne opcje menu, które wzbogacą temat oświetlenia”.
Stewart mówi, że zespół zdecydował się zaprojektować Wee po tym, jak był świadkiem sukcesu Vivid Sydney, festiwalu światła i muzyki, który w tym roku przyciągnął do miasta 3,28 miliona gości.
„Myśleliśmy, że koncepcja jest fajna” – mówi.
„Nastąpił ogromny wzrost wciągających doznań kulinarnych z wykorzystaniem światła i technologii i uznaliśmy za trudne wymyślenie, jak zmienić dania Ravi, aby dodać aspekt świetlistości.
„Sztuczna inteligencja to narzędzie, którego możesz użyć, aby pomóc w myśleniu i kreatywności, ale nie sądzę, aby kiedykolwiek przewyższyło szefów kuchni, którzy są bardzo utalentowani, jeśli chodzi o wiedzę, jakie smaki ze sobą łączyć”.
Menu było ostatecznie efektem współpracy pomysłów Wee wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, dyrektora zespołu ds. Napojów Joe Worthingtona i szefa kuchni Patricka Friesena. Oszałamiające wizualnie naczynia zawierają techniki molekularne, suchy lód i opalizujące oleje, aby trafić w każdy element paszy AI.
Diners mogą spodziewać się lokalnych dań z owoców morza, takich jak przegrzebki z ponzu, winogronami morskimi i liśćmi kaparów oraz tuńczyk z pomidorami, tahini i olejem chili. potrawy gotowane na węglu drzewnym, takie jak bioszkodliwe kalmary i kaszanka; Z grillowaną jagnięciną z zielonym sosem, mostardą miętową i pigwową.
Chociaż Luminary może być pierwszą restauracją generowaną przez sztuczną inteligencję w Australii, nie jest pierwszą, która wykorzystuje tę technologię.
Oprogramowanie AI jest używane w robotach usługowych, takich jak Dinerbot firmy Keenon Robotics (widoczne w Sheraton Grand Sydney Hyde Park) i BellaBot firmy Pudu Robotics (widoczne w Casa Ristorante Italiano w CBD w Sydney).
Tymczasem międzynarodowe sieci fast foodów, takie jak McDonald’s, zainwestowały w technologię sztucznej inteligencji, aby strategicznie sprzedawać artykuły spożywcze w zależności od pory dnia, pogody i popularności.
A jeśli chodzi o rezerwacje w restauracjach, OpenTable w USA niedawno nawiązał współpracę z ChatGPT, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje restauracji.
„Zaczynamy używać sztucznej inteligencji w biurze, aby eksperymentować z tym, jak może ona usprawnić nasz przepływ pracy i zwiększyć naszą wydajność” — mówi Stewart.
„Byliśmy zdumieni tym, do czego jest zdolna.
„Ale ostatecznie, tworząc to wyskakujące okienko, naprawdę potrzebowaliśmy ludzi do wypróbowania przepisów, przyjrzenia się różnym opcjom i wprowadzenia koncepcji w życie. Sztuczna inteligencja ewoluuje w szybkim tempie, ale wciąż musi być powiązany z ludzkim doświadczeniem”.
Najgorętsze recenzje restauracji, aktualności i oferty pracy dostarczane do Twojej skrzynki odbiorczej.
Subskrypcja
od naszych partnerów
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort