W tym tygodniu spodziewany jest pierwszy Boeing 737 MAX z Virgin Australia, co linia lotnicza bez wątpienia uzna za kolejny rozdział w swojej niezwykłej transformacji od czasu upadku zarządu nieco ponad trzy lata temu w kwietniu 2020 r., zanim został uratowany i odbudowany. To. Pod nowymi właścicielami, Bain Capital.
Nazwany „Monkey Mia” – kontynuując tradycję Virgin polegającą na nazywaniu swoich samolotów na cześć australijskich zbiorników wodnych – 737 MAX ma odbyć lot długodystansowy z Boeing Center w Seattle do Brisbane.
Wyląduje, gdy Virgin uruchomi nową trasę Cairns-Tokio, do której pierwotnie był przydzielony Max – jednak te codzienne loty będą początkowo wykonywane przez starzejącego się Boeinga 737-700.
Virgin twierdzi, że nowy Max zostanie umieszczony na liście lotów krajowych „na krótki okres” przed rozpoczęciem lotów do Tokio, „aby dać czas na wprowadzenie załogi i rutynowe zatwierdzenia regulacyjne”.
„Przybycie Monkey Mia to kamień milowy w naszym programie odnowy floty i szerszej transformacji”, a siedem kolejnych 737-8 pojawi się w nadchodzących latach.
Oprócz Cairns-Tokio, Virgin zaczęła wdrażać rosnącą liczbę tras krajowych i krótkodystansowych dla swojej floty MAX, od trójkąta Sydney-Melbourne-Brisbane i połączeń wschód-zachód do Perth, po loty zagraniczne na Bali i Fidżi.
„Wykona dla nas świetną robotę na wszystkich kontynentach (i) wykona dla nas świetną robotę na tradycyjnych trasach międzynarodowych krótkodystansowych” – powiedział wcześniej Jen Hrdlica, dyrektor generalny Virgin Australia Group.
Oprócz ośmiu 737 MAX 8, Virgin ma również 25 największych 737 MAX 10, które mają zostać dostarczone począwszy od 2024 roku.
Virgin Australia Boeing 737 Max klasa biznesowa, ekonomiczna
Jak informowaliśmy wcześniej, w Boeingu 737 MAX zadebiutują także nowe fotele w klasie biznes i ekonomicznej.
Każdy z samolotów Virgin Boeing 737 MAX 8 zostanie zwieńczony nowym fotelem w klasie biznes – chociaż oczekuje się, że będzie to ten sam projekt, który będzie testowany na dwóch samolotach Boeing 737-800 linii, które już poruszają się po sieci. Dziewica.
Hrdlicka jest pełna uznania dla dobrze wyposażonych, wygodnych foteli, uzupełnionych o podnóżek i schowek, których brakuje w obecnej klasie biznes, a także gniazdek AC/USB i poręcznego stojaka na tablety i smartfony.
„Nasi klienci je uwielbiają, podobnie jak nasza załoga” — powiedziała wcześniej Hrdlicka. Podróżnik wykonawczyDodał, że linia lotnicza pozostaje na ścieżce wzrostu, „a Max 8 to nowoczesna, oszczędna alternatywa” dla 737-800.
Fotel Economy nowej koncepcji oferuje dodatkową przestrzeń na nogi dzięki nieco węższemu profilowi, z rozkładanym uchwytem na tablet lub smartfon pasażera oraz poręcznym portem USB w pobliżu (chociaż nie jest to już aktywne w fotelach Virgin Fly).
A Hrdlicka nie ma żadnych skrupułów przed lataniem MAX-em, mówiąc, że szeroko zakrojone testy przeprowadzone po dwóch śmiertelnych wypadkach i globalnym uziemieniu sprawiają, że jest to „prawdopodobnie najbezpieczniejszy samolot na świecie”.
Virgin 737 Max kontra Qantas A321neo
Podczas gdy w ciągu ostatnich dwóch dekad zarówno Qantas, jak i Virgin latały Boeingami 737 jako podstawą ich krajowych sieci międzymiastowych, wszystko to zmieni się od końca 2023 r., kiedy Qantas doda Airbusa A220 – samolot potencjalnie zmieniający reguły gry. Obsługuje zarówno trasy międzymiastowe, jak i regionalne – a Qantas Airbus A321XLR dołączy do walki pod koniec 2024 roku.
Wydaje się jednak, że pierwsze Qantas A321XLR nie popchną tej transformacyjnej koperty do włączenia płaskich łóżek w klasie biznes, a zamiast tego Qantas zdecyduje się na zaktualizowaną wersję ekonomicznego fotela premium ze zwężanymi końcami.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu