Pirelli ogłosił wprowadzenie nowej gamy ultralekkich wzmocnionych dętek wykonanych z termoplastycznego poliuretanu (TPU). Rury są wynikiem aktualizacji rurowej przeznaczonej dla zespołów Pirelli World Tour i mówi się, że są o 70% lżejsze niż standardowa rurka butylowa.
Nowa tuba jest dostępna w trzech opcjach. P-Zero, 35g Road Edition, Cinturato Reinforced, rura żwirowa / nośna o wadze 70g i Scorpion, opcja MTB o masie 100g.
Smartubes zostały zaprojektowane z wykorzystaniem TPU „najnowszej generacji”, aby stworzyć rurkę, która według Pirelli jest „mocniejsza niż butyl i ma lepsze zatrzymywanie powietrza niż lateks”. Jako bonus, Pirelli twierdzi, że dostroiło właściwości TPU w swojej wzmocnionej lampie Cinturato, aby zapewnić „podwójną ochronę przed przebiciem w porównaniu ze standardową rurką butylową”, chociaż nie wspomniano, jak to przetestować.
Mówi się, że nowe rurki zajmują o 50% mniej miejsca w jerseyowej kieszeni lub torbie na siodło, co oznacza więcej miejsca do przenoszenia jedzenia. Rurki P-Zero i Cinturato są również wyposażone w zawór 60 mm, który pasuje do większości głębokości obręczy, podczas gdy Scorpion jest wyposażony w zawór 42 mm.
Smartuby są dostępne tylko w „bardzo widocznym” żółtym kolorze, co moim zdaniem jest przydatne, jeśli wymieniasz dętkę w ciemności w nocy … Nie przychodzi mi do głowy inny scenariusz, w którym dobrze widoczna dętka byłaby pomocna.
Przy cenie 37 USD za rurkę, strach przed przekłuciem tak drogiej rurki może zabić radość z każdej podróży, zwłaszcza że Pirelli wyraźnie stwierdza, że (łatka – Ed) uszkodzonej rurki lub zaworu nie należy naprawiać. Jednak widzę atrakcyjność Smartubes z ich mniejszą wagą i oszczędnością miejsca jako ledwo zauważalną zapasową dętkę.
Co ciekawe, chociaż Smartuby są przystosowane do użytku z hamulcami tarczowymi lub kołowymi, Pirelli twierdzi, że nowe rurki nie powinny być używane w rowerach górskich z hamulcami szczękowymi.
Wraz z wprowadzeniem Smartube dołącza Pirelli Topoleto I Schwalbe Na rynku dętek TPU. Jednak w przeciwieństwie do Tubolito, który twierdzi, że jego dętka S-Road oferuje „wyjątkowo niski opór wirowania”, Pirelli w ogóle nie wykazał wzrostu wydajności. Brytyjska firma Aerocoach niedawno opublikowała swoje wyniki Badanie oporu toczenia Okazało się, że chociaż rury TPU dobrze się porównują, lateks jest nadal najszybszy.
Nowe tuby są dostępne w różnych rozmiarach (patrz poniżej) i kosztują 36,90 USD / 27,99 GBP.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort