Autor: Porter Anderson, redaktor naczelny | Umieść tweeta
Również w naszych książkach do wersji ekranowej
Oferty filmowe dla agentów literackich i zarządców praw
Diogenes Verlag: Patricia Highsmith, New Film and Television – via Zurych
Gratuluję odwagi
Ton fotografuje inni ludzie (Ini Ludzi) wyprodukowano przez Madants Do dystrybucji przez Warner Bros. Rozrywka Polska. Otwarcie planowane jest na 18 marca w Warszawie.
Książka zatytułowana „Roman Rap” została napisana przez Dorotę Masovską i została wydana z audio i tekstem przez Wydawnictwo Literackie w Krakowie w 2018 roku.
Przywołując książkę z książki, ukończoną w 2021 roku, kiedy natychmiast pojawiły się problemy z datą premiery z powodu pandemii COVID-19, została wyprodukowana z Madants Beatą Rzezniczek. Żartowała, że film był „prawie tak stary jak moja córka”.
Mówiąc o pracy, Rzenicek odnosi się do oryginalnej książki jako „bardziej jak potok myśli, wrażeń i zamieszania niż linia narracyjna”. Jest to idealne lub onieśmielające adaptację ekranu, w zależności od twojego twórczego nerwu.
Agentka literacka Monica Regulska in Syndykat Autorów (Cech Autorów) Agencja Literacka i Scenariuszowa w Warszawie zauważa, że Masłowska, jedno z największych polskich nazwisk we współczesnej literaturze polskiej, ma dla niej angielskie tłumaczenie Benjamina Paloffa. Kochanie, zabiłeś koty Z Deep Philum.
jej pierwsza powieść, Królewna Śnieżka i Rosyjska CzerwieńWydane przez Shanghai University Press w Chinach. W Berlinie Rohrt opublikuje tłumaczenie Olafa Koyle na język niemiecki inni ludzie Jak Andre Lot. Książki z Polski nazwały Masłowską „nieustępliwą komentatorką życia społecznego”.
„Pokonaj Labirynt”
Znajduje się we współczesnej Warszawie, inni ludzie Zakręć się wokół Kamila i Yuny. „To znudzona i beznadziejna żona, żyjąca w luksusie. Ma 32 lata i nadal mieszka z mamą w bloku, podczas gdy oferuje wizje swojej hiphopowej kariery i zdobywania przypadkowych prac.
Ich związek wydaje się bez znaczenia. Jednak dzięki tej relacji zobaczą swoje życiowe wybory i otaczających ich ludzi w innym świetle.”
Warner’s Distribution Material nazywa ją „historią ludzi uwikłanych w miłosny trójkąt w momencie rozstania, dożywotnich pożyczek, diet, taniego wina i ciągłego szumu w mediach społecznościowych. Ludzie biją w labiryncie ulic i zaułków Warszawy, bijące w rytm rapowej muzyki.W życiu codziennym bohaterom towarzyszy bacznie obserwowany narrator” grany przez Sebastiana Fabiańskiego. W obsadzie znaleźli się także Jacek Beller, Magdalena Kulinak, Sonia Bohosevich, Marek Kalita i Peta Cauca.
Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Mazowieckie i Warszawskie Fundusze Filmowe wsparły rozwój filmu, którego scenariusz napisała Beata Rzynicek i Claudia Omega-Rostorowska z Madants (czytaj: „Szalone mrówki”) i wyreżyserowała Aleksandra Tirbiska. TurbinaZa pracę nad filmem Ska zdobył dwie Nagrody Polskiego Paszportu Polityka i Gdyńskie Nagrody Filmowe. Link do książki ukaże się już niedługo, a serial chwalony jest za trudny do zbalansowania akt pokazania „perwersyjnego sposobu mówienia o wzajemnej nienawiści… i przyciąganiu przez Małowską”.
Częścią tego, co zwraca uwagę na film, jest jego wczesny zestaw hołdowy.
Na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych we wrześniu 2021 roku pokaz wygrał m.in.:
- Nagroda Onetsa jako „Festiwalowe Odkrycie”
- Terpiń Najlepszy debiut reżyserski wyróżniony w filmie fabularnymrozsiany
- Nagroda Studio & Local Cinema Network dla najlepszego filmu
- Nagroda dla najlepszego aktora dla Jacka Buellera
Ponadto zarówno producenci, jak i reżyser spektaklu wzięli udział w nominacji do Złotych Lwów dla Najlepszego Filmu. Magdalena Chuanska otrzymała nagrodę za najlepszy montaż.
Film można było zobaczyć także w listopadzie na festiwalu filmowym Black Nights w Tallinie.
Beata Rzezniczek: Szalona i poetycka historia miłosna
W rozmowie z producentką Madants Beatą Rzynicek zaczynamy od pytania, co ją i koproducentkę Claudię Omega-Rostorovską – i ich reżyserkę Aleksandrę Tirbiską – przyciągnęło do książki Masłowskiej.
Beata Rzynicek: Właściwie wszystko zaczęło się od Doroty, która poznała Aleksandrę na festiwalu filmowym. Zakochali się w sobie i po chwili Dorota skontaktowała się z Aleksandrą w sprawie jej projektu (który wtedy nadchodził). inni ludzie.
Początkowo Alexandra odrzuciła pomysł adaptacji książki na film. To było fascynujące i mocne dzieło, ale pisarstwo Doroty jest bardzo wyjątkowe – bardziej jak przepływ pomysłów, wrażeń i ekscytacji niż opowieść narracyjna.
Ale potem, kiedy Alexandra pomagała Dorocie stworzyć zwiastun książki do polskiego wydania, zaczęła szukać sposobu na opowiedzenie tej szalonej, poetyckiej historii i przetłumaczenie jej na obrazy. Wtedy weszliśmy jako firma produkcyjna.
Już wcześniej współpracowałam z Alexandrą przy jej filmach krótkometrażowych, a moja partnerka biznesowa Claudia Smeja-Rostorowska ma doświadczenie we współpracy z Warner Bros. Poland. Okazali nam duże zaufanie do filmu i od początku w niego wierzyli. inni ludzie Nie podoba się to publiczności, ale czuliśmy, że dotyka wielu społecznych i aktualnych kwestii, z którymi publiczność może sobie poradzić. Ponieważ dialogi są prawie kompletne, inni ludzie Zupełnie inny, nowy, szczery i oryginalny.”
Punkty widzenia publikacji: Czy potrafisz wskazać największe wyzwanie w tworzeniu filmu tego gatunku?
Beata Rzynicek: Na każdym etapie produkcji stawialiśmy czoła wyzwaniom.
Ponieważ dialogi są prawie całkowicie skończone, piosenka „The Other People” jest zupełnie inna, nowoczesna, szczera i oryginalna.Beata Rzynicek, Madants
To bardzo ambitne przedsięwzięcie i jak powiedziałem, nikt wcześniej czegoś takiego nie zrobił. Nie było gotowych modeli i często uczyliśmy się na własnych błędach.
Oczywiście powstały musicale, ale nasz film nie do końca mieści się w tej kategorii. Rapowa muzyka i rytmy to organiczna tkanka filmu, w którym poruszają się nasi bohaterowie, ale daleko nam do klasyki gatunku.
Kwestie muzyczne i technologiczne były z pewnością jednym z największych wyzwań, ale są też zagrożeniami. Na szczęście festiwalowe premiery przyniosły nam świetne recenzje i nagrody. Mój ulubiony komentarz od publiczności, który słyszałem wiele razy brzmiał: „Gratulacje za odwagę”.
Punkty widzenia publikacji: Mówiąc o nagrodach i uznaniu podczas wczesnych występów na festiwalu, czy uważasz, że sukces, który widzisz, ma coś wspólnego z pisaniem i reżyserowaniem tej adaptacji przez Alexandrę Terpiscę? Wydaje się, że to powinno go do niej zbliżyć, czyniąc go w jakiś sposób „ją”.
Beata Rzynicek: Pisanie i reżyserowanie przez Aleksandrę było naturalne. Alexandra, choć uważa się przede wszystkim za reżyserkę, dużo myśli też o strukturze tekstu – co było kluczowe w przypadku redagowania tej książki.
inni ludzie Jest także kinem komponowanym. To Masłowska, ale została przefiltrowana przez Aleksandrę. Ciekawe, że ta sama książka była właściwie trzykrotnie modyfikowana przez różnych reżyserów i ciekawe, jak różne są te interpretacje.
Punkty widzenia publikacji: Jak trudno jest znaleźć odpowiednią książkę do adaptacji filmowej lub telewizyjnej? Czy Ty i zespół Madants znajdujecie to, czego szukacie w dzisiejszej produkcji literackiej z branży wydawniczej?
Beata Rzynicek: Głównie interesuje nas kino autorskie, ale wciąż szukamy inspiracji w czytaniu książek.
Ostatnio coraz bardziej interesuje nas literatura realistyczna. To niesamowite, jak historie oparte na faktach przekraczają rzeczywistość i stają się bardziej fantastyczne niż fikcja. To jednocześnie przerażające i cudowne.
W tej chwili dzieje się tak wiele, że nie sposób oderwać od tego wzroku.
Inne koprodukcje filmowe to m.in. Alcatraz Films, Moderator Inwestycje, Film Produkcja i Warner Bros. Polska, Mazowiecki Warszawski Fundusz Filmowy, Plan Abstrakcji, Canal + Polska, Aneta Graff-Dąbrowska.
Więcej z perspektywy wydawniczej na temat adaptacji książek dla filmu i telewizji można znaleźć tutaj i tutaj. Więcej o prawach i licencjach tutaj, ao polskim rynku książki i scenie wydawniczej tutaj.
Więcej od nas o pandemii COVID-19 i jej wpływie na międzynarodowe wydawnictwa książkowe tutaj.
O autorze
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024