Władze powtórzyły swoje ostrzeżenia dotyczące ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych w pomieszczeniach, powołując się na uszkodzenia spowodowane kolejnym pożarem.
Inspektor FRNSW, Chris Hughes, prowadzi dochodzenie w sprawie pożaru e-roweru w Balgowlah
Ostatni z serii pożarów pojazdów elektrycznych w całej Australii miał miejsce tym razem na północnych przedmieściach Sydney, Balgowlah, z eksplozją akumulatora e-roweru, który wyrzucił gruzy na około trzy metry w poprzek pomieszczenia, w którym się ładował.
E-rower ładował się w salonie w zeszły piątek, kiedy ówczesny dom rodzinny zaczął słyszeć trzaskający dźwięk, gdy akumulator doświadczył tak zwanego niekontrolowanego wzrostu temperatury.
Chwilę później akumulator zapalił się i eksplodował.
Ci, którzy byli w tym czasie w domu, zdołali uciec i wezwali strażaków, którzy przybyli i oblali baterię w wiadrze z wodą, powiedział Chris Hughes, inspektor jednostki dochodzeniowo-badawczej pożarów w Nowej Południowej Walii (FRNSW).
Inspektor Hughes powiedział: „Wzywamy społeczeństwo do ładowania i przechowywania akumulatorów litowo-jonowych poza domem, jeśli to możliwe, więc jeśli się przegrzeją i eksplodują, zmniejszy się ryzyko uszkodzenia i spalenia domów”.
Jeśli nie jest to praktyczne, ładuj akumulatory litowo-jonowe na niepalnej powierzchni, a nie na ścieżce wejścia/wyjścia, i upewnij się, że twoje baterie i urządzenia są w dobrym stanie i kompatybilne.
„Trzymaj się renomowanych marek i upewnij się, że Twój dom ma działający czujnik dymu i plan ewakuacyjny, zwłaszcza gdy zbliża się zima”.
Zrozumiano, że rower i ładowarka w incydencie w Balgowlah były kompatybilne.
W niedawnych incydentach matka z Queensland i jej dwóch nastoletnich synów zostali obudzeni w środku nocy przez pożar wywołany przez akumulator e-skutera w ich domu w Sibby Downs 20 lutego.
Podczas gdy garaż domu Eastgardens we wschodnim Sydney również znalazł się pod ostrzałem, gdy 19 marca eksplodowała bateria e-roweru.
Członek rady musiał ugasić pożar spowodowany niekontrolowaną temperaturą akumulatora e-roweru 17 lutego w Chatswood, również w Sydney.
Departament Straży Pożarnej i Służb Ratunkowych Australii Zachodniej (DFES) zgłosił co najmniej 10 pożarów w pierwszych trzech miesiącach 2023 r., z których wszystkie zostały wywołane przez akumulatory litowo-jonowe.
Pożary zaczynają się, gdy akumulatory przechodzą w stan niekontrolowanej temperatury, ponieważ jedno z wielu ogniw składających się na zestaw akumulatorów przegrzewa się i powoduje wyciek wysoce łatwopalnego i toksycznego gazu.
Rozpoczyna to reakcję łańcuchową, gdy przegrzewające się ogniwo pierwotne zaczyna przegrzewać sąsiednie ogniwa, a gazy ostatecznie wydostają się z obudowy akumulatora, ulatniając się i zapalając.
Krajowy organ nadzoru konsumenckiego prowadzi własne dochodzenie w sprawie pożarów akumulatorów litowo-jonowych, przy czym część sondy koncentruje się na łatwo psujących się materiałach.
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) opublikowała w grudniu zeszłego roku dokument dotyczący baterii do konsultacji, a do końca roku spodziewany jest raport w tej sprawie.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych