Qantas twierdzi, że rozwiązał problem, który umożliwiał użytkownikom przeglądanie danych innych pasażerów i kart pokładowych na swoich smartfonach.
Krajowy przewoźnik wydał oświadczenie, w którym przeprosił swoich klientów i potwierdził, że nic nie wskazuje na to, aby usterka miała charakter „incydentu cyberbezpieczeństwa”.
9News rozumie, że incydent miał miejsce po aktualizacji aplikacji.
Rzecznik Qantas powiedział, że obecne dochodzenie wskazuje, że problem był spowodowany problemem technologicznym i mógł być powiązany z ostatnimi zmianami w systemie.
„Problem dotyczył aplikacji Qantas, w której niektórzy pasażerowie często podróżujący mogli zobaczyć informacje o podróży innych klientów, w tym imię i nazwisko, szczegóły zbliżającego się lotu, saldo punktów i status” – powiedział rzecznik.
„Nie udostępniono żadnych innych danych osobowych ani finansowych, a klienci nie mogli przekazywać ani wykorzystywać punktów Qantas innych osób często podróżujących.
„Nie wiemy o żadnym kliencie podróżującym z nieprawidłowymi kartami pokładowymi”.
Qantas zaleca klientom wylogowanie się i zalogowanie na swoje konto Qantas dla osób często podróżujących w aplikacji Qantas.
„Prosimy również zwrócić uwagę na oszustwa w mediach społecznościowych” – powiedział Qantas.
„Będziemy nadal przekazywać więcej informacji tak szybko, jak to możliwe”.
– powiedział ekspert ds. technologii Trevor Long Dzisiaj W ciągu 15 minut przechwycił dane co najmniej 12 osób, w tym karty pokładowe.
„Karta pokładowa ma tę zaletę, że zawiera kod QR, który jest ważny aż do lotu. Nawet jeśli rozwiążą ten problem, karta pokładowa będzie ważna” – powiedział.
„Qantas będzie musiał co najmniej ponownie wystawić karty pokładowe, co spowoduje chaos dla osób, które trzymają kartę pokładową w cyfrowym portfelu na smartfonie”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu