Analiza 13 milionów rachunków za energię elektryczną dla gospodarstw domowych i małych firm wykazała, że we wrześniu 2022 r. gospodarstwa domowe w większości stanów podłączonych do Krajowego Rynku Energii (NEM) płaciły za energię więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej.
Najgorszą ofertę zawarli mieszkańcy Australii Południowej, uzyskując średni kwartalny rachunek za prąd o 9,1 procent, aw Nowej Południowej Walii wzrost wyniósł 6,4 procent.
Z drugiej strony Wiktorianie płacili zaledwie 0,6 procent więcej niż rok wcześniej, podczas gdy gospodarstwa domowe w południowo-wschodnim Queensland faktycznie cieszyły się o 20,4 procent tańszymi rachunkami dzięki rządowej obniżce kosztów utrzymania w wysokości 175 dolarów.
Jednak właściciele małych firm ucierpieli we wszystkich dziedzinach; ACCC stwierdził, że jego rachunki wzrosły o 13,1 procent we wszystkich regionach.
Raport nie obejmuje Australii Zachodniej i Terytorium Północnego, z których żadne nie jest powiązane z NEM, ani regionalnego Queensland, ACT ani Tasmanii, gdzie stawki podlegają regulacjom rządowym.
ACCC zbadał również przyszłe stawki i przewiduje, że Australijczycy podłączeni do NEM odczują gwałtowne podwyżki od przyszłego miesiąca, kiedy wejdą w życie nowe standardowe koszty energii elektrycznej.
„Hurtowe ceny energii elektrycznej spadły od szczytu w połowie 2022 r., ale spodziewamy się wzrostu rachunków za prąd w tym roku ze względu na opóźnienie w przepływie kosztów hurtowych do klientów” – powiedziała Anna Brikki, komisarz American Communications Commission (ACCC).
„Sprzedawcy detaliczni energii zawierają umowy na dostawy z wytwórcami z wieloletnim wyprzedzeniem, aby zarządzać zmiennością, więc gospodarstwa domowe nie odczuły jeszcze pełnego wpływu zeszłorocznej podwyżki cen hurtowych”.
Brakey powiedział, że ACCC monitoruje zmiany cen detalistów energii elektrycznej, aby upewnić się, że działają oni zgodnie z prawem.
„Detaliści mają pewne obowiązki prawne wynikające z ustawy o sprzedaży detalicznej energii elektrycznej, aby zgłaszać zmiany cen w sposób umożliwiający ludziom porównanie różnych planów” – powiedział Bracki.
„Każdy sprzedawca, który narusza Kodeks energetyczny lub stara się wprowadzić konsumentów w błąd co do przyczyn wysokich cen energii elektrycznej, może liczyć na naszą uwagę.
„Magiczne” wodospady pojawiają się w Uluru po namoczeniu rozlewisk
„Ważne jest, aby ludzie przekonali się, czy mogą obniżyć rachunki za prąd, przechodząc na lepszy plan.
„Zachęcamy wszystkie gospodarstwa domowe i małe firmy do korzystania z rządowych witryn Energy Made Easy i Victorian Energy Compare, aby sprawdzić, czy dostępna jest tańsza oferta.
„Radzimy poczekać do 1 lipca, kiedy wielu sprzedawców zaktualizuje swoje plany zasilania. Klienci mogą wtedy mieć większą pewność co do cen, które zapłacą i porównać najszerszą gamę ofert dostępnych na rynku.”
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu