Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja „American Traitor”: mało inspirująca historia Axis Sally

Recenzja „American Traitor”: mało inspirująca historia Axis Sally

The Times zobowiązuje się do recenzowania kinowych premier filmowych w trakcie Pandemia COVID-19. Ponieważ chodzenie do kina w tym czasie niesie ze sobą ryzyko, przypominamy czytelnikom o przestrzeganiu zasad BHP Zdefiniowane przez Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom I Lokalni urzędnicy ds. Zdrowia.

„The American Zdrajca: Proces Axis Sally” to oparta na faktach historia Mildred Gellers, aspirującej amerykańskiej aktorki, która została osądzona w 1949 roku z ośmiu zarzutów zdrady za rolę promotora nazistowskich Niemiec podczas II wojny światowej.

Prawdopodobnie świetna historia, ale ten ambitny film w reżyserii Michaela Polcha („Twin Falls Idaho,„ Astronaut Farmer ”) był utrudniony przez średni scenariusz Vance’a Owena, Daryla Hicksa i polskiego (na podstawie książki Owena i jego późnego ojciec William) i odwrócił się. Tytuł jest rozczarowująco autorstwa Meadow Williams. Ograniczony zasięg gwiazdy i jego nadmierne poleganie na efektownych, kobiecych wzorach powstrzymują nas od wątpliwych i pozornie skomplikowanych Gellarów, twardej postaci z natury, którą należy objąć (Zdjęcia z życia wzięte również pokazują, że jest to mniej ekscytujące niż kiedyś. W parnej fotografii Williamsa).

Film przeskakuje między czasem próbnym a wcześniejszą dekadą, kiedy Geller został mianowany przez ministra propagandy Hitlera, Josepha Goebbelsa (Thomas Kretschmann), do czytania jego skryptów phishingowych w Radiu Berlin w ramach niemal zróżnicowanego programu skierowanego do amerykańskich żołnierzy za granicą. W dramatycznych melodiach Gellar, nazywany Sally (lub „Axis Sally”, jak to opisują mniej efektowni żołnierze), nadaje zbiór prowokacyjnych przemówień, które mają zmylić miliony słuchaczy, zasiać wątpliwości i podważyć ich wiarę w amerykański wysiłek wojenny. Pomiędzy tymi zawoalowanymi, a czasem antysemickimi monologami śpiewała popularne amerykańskie piosenki, aby wzmocnić tęsknotę żołnierzy za domem.

W międzyczasie brutalny Goebbels sporadycznie gwałci Gellara pod nosem jej lojalnego kochanka, dyrektora programu Maxa (Karsten Norgard). Jej obrona prawna będzie później stwierdzać: „Zrobiła, co jej powiedziano, lub w inny sposób”, w tym podpisała przysięgę lojalności wobec Hitlera. Jednak historycznie nie jest to takie jasne.

READ  Polski Instytut Sztuki Filmowej po odejściu Radosława Schmegulskiego zatrudnił Karolinę Rosewood

Jednak jasnym punktem filmu jest Al Pacino, w swoim przebiegłym, kręconym, porywczym, jak James Laughlin, weteran prokuratora z Waszyngtonu, który reprezentował Gellar podczas jej procesu przeciwko rządowi. Laughlin celowo trzyma swojego klienta w tyle przez większość okresu próbnego i wysyła nerwowego nowego prawnika Billy’ego Owena (tak, asystenta autora scenariusza, granego przez niestabilnego Swaina Temela), aby zaktualizował Gellara w razie potrzeby. Ale lekkomyślna lawina prowadzi długą i dramatyczną dyskusję końcową, gdy Pacino przynosi jej powitalny kres ze swojej starej książki … i sprawiedliwość dla wszystkich.

Odtworzenie osi czasu jest właściwe (ciężki film został nakręcony w całości w Puerto Rico), a polska papryka jest skutecznie zawarta w fragmentach archiwalnych materiałów filmowych, często zawierających historię pomimo jej potknięć. Trudno jednak nie zastanawiać się, dokąd mógł dojść obraz dzięki bardziej subtelnemu, wciągającemu wstępowi i bardziej zniuansowanej narracji.

„Amerykański zdrajca: proces Axe Sally”

W języku angielskim i niemieckim z angielskimi napisami

ocena: R, o napaści na tle seksualnym

Czas trwania: 1 godzina i 49 minut

Grać: Rozpoczyna się 28 maja w Laemmle Royal, West LA; Centrum miasta Laemmle, Encino; Również na VOD