JOHANNESBURG – akcje Pepco Group należące do Poundland zadebiutowały na warszawskiej giełdzie w tym roku po największej pierwszej ofercie publicznej (IPO) w Polsce.
Debiut Pepco pobudza warszawską giełdę, która zwiększyła liczbę notowań, ale paczkę wysłała firma kurierska Infostal, która w styczniu zadebiutowała w Amsterdamie.
Pepco wyznaczyło IPO na 40 Slotis na akcję, co daje szacunkową wartość 23 miliardów slotów (6,29 miliardów dolarów).
O 9.20 kurs wzrósł o 8 procent do 43,3.
Oferta obejmuje 92,4 miliona akcji o wartości 3,7 miliarda Slodis. Ponadto Steinhoff, południowoafrykańska spółka joint venture, posiadała część udziałów bezpośrednio u niektórych swoich pożyczkodawców, co daje łączny zwrot w wysokości około 4,6 miliarda miejsc.
Pepco nie wyemitowało żadnych nowych akcji w tej ofercie.
„Widzieliśmy duże zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych i detalicznych przez cały proces IPO i witamy wszystkich naszych nowych partnerów” – powiedział Andy Bond, były dyrektor generalny brytyjskiej grupy supermarketów Asta.
Pepco, które jest właścicielem sieci Poundland w Wielkiej Brytanii i marki Pepco & Deals w Europie, prowadzi sprzedaż w ponad 3200 sklepach w 16 krajach.
Rabat, który nie jest przedmiotem handlu online, jest przeznaczony dla 400 sklepów w całej Europie w roku podatkowym 2020-21, rozszerzając markę Pepco poza Europę Środkową i Wschodnią.
Według firmy badawczej Euromonitor marka zajmuje drugie miejsce w Europie Wschodniej pod względem wartości sprzedaży w 2020 roku po H&M.
IPO zmniejsza udział Steinhope w Pepco do 78,9 procent.
Pepco zamierza potroić liczbę swoich sklepów o ponad 1 miliard (16,8 miliarda R) w ciągu pięciu do siedmiu lat.
REUTERS
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania