Rozmycie ruchu w Final Fantasy 16 powoduje, że niektórzy gracze czują mdłości bez możliwości wyłączenia tej funkcji.
Wielu użytkowników skarżyło się na rozmycie ruchu – efekt graficzny używany z niezliczonych powodów, takich jak dawanie poczucia szybkości, ukrywanie niskiej liczby klatek na sekundę lub sprawianie, że ruch w grze wydaje się płynniejszy – a tym bardziej, że Square Enix nie uwzględniło możliwość wyłączenia włącz go.
„Pozwólcie, że poprzedzę to stwierdzeniem, że jestem bardzo podekscytowany grą, bardzo podobała mi się wersja demonstracyjna i jak dotąd podoba mi się główna gra” — powiedział HanShotFirst1569. reddit.
„
„Ale wow, Final Fantasy 16 ma najbardziej okropne rozmycie ruchu, jakie kiedykolwiek widziałem w grze wideo. Dało mi to chorobę lokomocyjną na tyle poważną, że zmusiło mnie do pójścia do łazienki na wypadek, gdybym zwymiotował. Nie mogę uwierzyć, że wypuścili to jak to i nie zawierało poprawki w pierwszej łatce”.
Jednak kilku innych użytkowników w komentarzach zgodziło się Niektóre Zauważając, że trudno było grać w tę grę nawet przez godzinę w tym czasie, ponieważ efekt rozmycia ruchu sprawiał, że czuli się tak źle. „Minęło kilka godzin meczu i naprawdę mi się podoba, ale cholera, to rozmycie w ruchu przyprawia mnie czasami o ból głowy” – powiedział. Jeden.
Square Enix nie odniosło się jeszcze do skarg, chociaż rozmycie ruchu było najwyraźniej problemem, który nie pojawił się w skanach przed premierą, biorąc pod uwagę, że Final Fantasy 16 minęło trzy miesiące przed premierą, a deweloper wydał małą łatkę pierwszego dnia. IGN poprosił Square Enix o komentarz.
W końcu zobaczyłem, jak ktoś gra w FF16 i ma dość rozmycia w ruchu. Tak jak myślałem – sposób, w jaki korzystają z aparatu jest zupełnie inny. Używają szybkich, gwałtownych ruchów i często próbują odeprzeć kamerę, która próbuje ponownie wyśrodkować.
– John Lineman (@dark1x) 25 czerwca 2023 r
John Linnemann z Digital Foundry zwrócił uwagę na możliwą przyczynę mdłości związanej z rozmyciem ruchu na Twitterze (powyżej), mówiąc, że wygląda to gorzej, gdy gracze używają szybkich, gwałtownych ruchów kamery zamiast powolnych panoram lub całkowicie ją pomijają.
Powiedział: „W końcu zobaczyłem, jak ktoś gra w Final Fantasy 16 i byłem przytłoczony rozmyciem ruchu. Tak jak myślałem: sposób, w jaki używają kamery, jest zupełnie inny”. „Używają szybkich, gwałtownych ruchów i często próbują odeprzeć kamerę, która próbuje ponownie wyśrodkować”.
Gra została dobrze przyjęta, a gracze mają obsesję na punkcie aktora głosowego Cida i nowej funkcji o nazwie Active Time Lore. Final Fantasy 16 pokazuje również wiele miłości do przeszłości serii, z założeniem bezpośrednio inspirowanym oryginalną grą z 1987 roku i ukłonem w stronę ukochanej postaci.
W naszej recenzji 9/10, IGN powiedział: „Final Fantasy 16 jest szybkie, refleksyjne i ciężkie w walce, i z pewnością jest to odejście od tego, czego fani mogliby oczekiwać od gry Final Fantasy, ale jej historia, doskonałe postacie i budowanie świata jest na miejscu, z najlepszymi, jakie ma do zaoferowania seria”, a innowacyjna funkcja Active Time Lore powinna ustanowić nowy standard tego, jak długo ciężkie gry mogą utrzymać graczy w świecie.
Ryan Dinsdale jest niezależnym reporterem IGN. Cały dzień będzie opowiadał o Wiedźminie.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort