Z nowego raportu firmy badawczo-doradczej RBR wynika, że w 2022 roku na całym świecie zostanie otwartych około 200 sklepów bez płatności, a coraz więcej detalistów zainwestuje w bezproblemowe zakupy.
Zgodnie z raportem, większość sklepów bez kas została otwarta w zeszłym roku w Chinach (łącznie 335 punktów z darmowymi kasami) i Stanach Zjednoczonych (187 punktów). Mobilny samoskanowanie i kasa bezpłatnie 2023, jest znalezione. Jednak technologia ta zyskuje na popularności na tak różnych rynkach, jak Litwa, Oman, Portugalia i Korea Południowa.
„W obszarach o dużym natężeniu ruchu, w których klienci cenią sobie wygodę, potencjał sklepów bez płatności jest znaczny” – skomentował Alex Maple, który kierował badaniem RBR Mobile Self-Scan and Checkout-Free 2023. Wielu sprzedawców detalicznych zainwestuje w tę technologię, aby zapewnić klientom prawdziwie bezproblemowe zakupy”.
Sklepy spożywcze
Sklepy wielobranżowe są zwykle głównym kanałem wprowadzania technologii bezkasowej – najlepszym przykładem jest polska Żabka, która obsługuje około 60 nanopunktów bezkasowych – podczas gdy inni detaliści stosujący tę technologię to Family Mart i Circle K. .
Główni detaliści, w tym Aldi, Carrefour, Grupa REWE i Tesco, otworzyli co najmniej jeden sklep bez kasy, a w niektórych przypadkach kilka placówek – niektóre ustawione jako placówki „hybrydowe”, które dają klientom możliwość skorzystania z pomocniczych stanowisk kas samoobsługowych lub zamiast tego pasy.
Stosunkowo niewielka powierzchnia tych sklepów otwiera im możliwości otwierania się zarówno na tradycyjnych rynkach detalicznych — Hudson i Paradise Lagardère otworzyły sklepy bez kas na lotniskach — jak i na zwykle niedostatecznie obsługiwanych kanałach, takich jak stadiony sportowe (Denver Broncos i Tennessee Titans). z nich ma punkty sprzedaży bez kas na każdym terytorium, kim oni są).
Czytaj więcejGrupa Żabka wniosła w ubiegłym roku do polskiej gospodarki 7 mld zł
prognoza wzrostu
RBR przewiduje, że do końca 2028 roku liczba sklepów bez płatności na całym świecie wzrośnie do ponad 5000.
Duże sieci, które coraz częściej eksperymentują z tą technologią, prawdopodobnie uruchomią więcej placówek w swoich sieciach sklepów, ponieważ chcą ograniczyć wyższe koszty pracy i zapewnić większą wygodę.
© 2023 Europejski magazyn supermarketów Twoje źródło najnowszych wiadomości ze sprzedaży detalicznej. Artykuł autorstwa Stephena Wayne’a Jonesa. Kliknij Brać udział zarejestrować się ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu