Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Rynki są na żywo, piątek 11 marca 2022

Rynki są na żywo, piątek 11 marca 2022

Breville, producent i dystrybutor urządzeń, wyda około 170 milionów dolarów na zakup włoskiego ekspresu do kawy premium LELIT, co ma na celu znaczne wzmocnienie pozycji Breville na rynku kawy.

Breville, który jest notowany na ASX z kapitalizacją rynkową w wysokości 3,7 miliarda dolarów, powiedział w piątek rano akcjonariuszom, że w wyniku transakcji firma nabędzie 100 procent LELIT za 113 milionów euro (168 milionów dolarów), z czego połowa zostanie zapłacona gotówką, a druga połowa w Breville. Zaangażowany.

Breville osiągnął pełną moc dzięki obniżeniu ceny o 170 milionów dolarów na swój włoski ekspres do kawy klasy premium LELIT.

Breville osiągnął pełną moc dzięki obniżeniu ceny o 170 milionów dolarów na swój włoski ekspres do kawy klasy premium LELIT.kredyt:iStock

Firma LELIT została założona we Włoszech w 1985 roku i sprzedaje głównie domowe ekspresy do kawy od średniej do wysokiej klasy, w cenie od 1000 do 5000 dolarów. Firma sprzedaje również szereg wysokiej jakości młynków oraz szereg zaawansowanych systemów prasowania.

W swoim ogłoszeniu Breville nie wspomniała o prasowym aspekcie działalności LELIT-u, skupiając się tylko na systemach do kawy. Przed dołączeniem do Breville Group firma przejdzie restrukturyzację przed przejęciem.

„Przejęcie LELIT łączy dwie wielkie kultury kawowe świata: Włochy i Australię” – powiedział dyrektor generalny Breville Group Jim Clayton.

„Obie firmy łączy wspólna pasja do wykorzystywania innowacji produktowych w celu poprawy doświadczenia naszych klientów z kawą w domu i nie możemy się doczekać współpracy z firmą LELIT i jej obecnymi partnerami w celu dalszego przyspieszenia ich rozwoju i innowacji produktowych, przy jednoczesnym zachowaniu wartości opartych na ich włoska tożsamość”.

Jest to druga duża akwizycja związana z kawą, którą Breville sfinalizował w ostatnich latach, ponieważ w październiku 2020 r. firma nabyła wysokiej jakości młynek do kawy Baratza za 84 mln USD.

„Grupa Breville jest idealnym partnerem strategicznym, który wspiera LELIT w kolejnej fazie rozwoju, jednocześnie umożliwiając nam pozostanie wiernym naszemu włoskiemu dziedzictwu i determinacji” – powiedział dyrektor generalny LELIT, Emanuele Epis.

READ  Celem jest wdrożenie porozumienia paryskiego

„Nie możemy się doczekać wykorzystania globalnych platform, możliwości i infrastruktury Preville, aby przyspieszyć nasz sukces na skalę globalną”.