Chris Norbury, dyrektor generalny E.On w Wielkiej Brytanii, powtórzył jego uwagi, mówiąc: „Myślę, że trzeba coś zrobić tej zimy.
„Rachunki za energię są nadal dwa razy wyższe niż przed kryzysem energetycznym, a znaczna część wsparcia rządowego została wycofana. Oznacza to, że musimy zrobić coś skierowanego do klientów, którzy najbardziej tego potrzebują tej zimy.
„Wprowadziliśmy nasz program wsparcia zimowego, który zapewni gospodarstwom domowym o bardzo niskich dochodach 25% lub 50% zniżki na rachunki za energię przez sześć miesięcy zimą”.
W przemówieniu na konferencji Partii Pracy w Liverpoolu obaj przywódcy wyrazili także obawy związane z rosnącą liczbą odbiorców odciętych od dostaw energii.
Nowe dane organu regulacyjnego Ofgem wykazały, że zeszłej zimy ponad 500 000 klientów korzystających z liczników przedpłaconych zostało odłączonych od gazu i energii elektrycznej, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z poprzednimi rekordami.
Klienci nadal odczuwają skutki wysokich rachunków za energię, które początkowo gwałtownie wzrosły po zeszłorocznej inwazji Rosji na Ukrainę.
Przed inwazją średni rachunek za gaz i energię elektryczną dla klienta płacącego za pomocą polecenia zapłaty wynosił nieco ponad 1000 funtów.
Do pierwszego kwartału tego roku kwota ta wzrosła do 4279 funtów, chociaż pomoc rządowa oznaczała, że kwota ta była ograniczona do 2500 funtów.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu