Nowatorskie, różnorodne i osobiste historie zdobyły w poniedziałek nagrody Orientalnego Programu Składania Obietnic na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Karlowych Warach, zdobywając wyróżnienia w trzech sekcjach skupiających się na wschodzących filmowcach zarówno w gatunkach fabularnych, jak i dokumentalnych.
Szef branży Karlovy Vary, Hugo Rusak, powiedział, że decyzja Eastern Promises o umożliwieniu konkurowania ze sobą filmów fabularnych i non-fiction – nowe podejście, które przypomina niedawno zmienioną główną kategorię konkursową – opiera się na założeniu, że „obie kategorie, pomimo ich różnice mają tę samą wartość artystyczną.
Jurorzy z szeregu instytucji filmowych i organizacji rozwojowych przyznali nagrodę „Praca w toku Post-Produkcji”, która finansuje usługi w UPP Post House w Pradze oraz Soundsquare Studio za irańsko-francuski film „Sowa, ogród i Scenarzysta” w reżyserii Sarah Dolatabadi i wyprodukowany przez Dawlatabadi, Amira Naderiego i Farhada Mohammadi.
Film skupia się na „poetyckim objawieniu jednego z najwybitniejszych pisarzy irańskich, Mahmouda Dolatabadi, gdy jego córka rejestruje jego wyimaginowany świat, zacierając granice postrzeganej rzeczywistości przez widza”, jednocześnie zgłębiając tajemniczy ogród jego życia jako powieściopisarza i pisarza. samotna rutyna.
Nagrodę TRT Works in Progress otrzymał słowacki, czeski i niemiecki film „Ofiara”, wyreżyserowany przez Michela Blasco i wyprodukowany przez Jacoba Victorina i Pavlę Januskovą Kubikovą, za projekt nagrodzony 5000 euro od TRT Cinema.
Relacja filmu o śledzeniu etnicznego gustu w małym czeskim miasteczku została doceniona za uważne podejście do relacji matka-syn „w silnym kontekście społecznym” z „artystyczną jakością scen i długimi, odważnymi ujęciami”.
Nagroda MFF Karlovy Vary Works-in-Progress i nagroda w wysokości 5000 euro przyznana gruzińsko-niemeckiemu filmowi „Tina i Megi” w reżyserii Ioseba „Soso” Bliadze i wyprodukowanym przez Evę Blondiau, opowieść o tbilisickiej kobiecie zmagającej się z uciskiem seksualnym. jury Aktualny artykuł z „Nowy i świeży głos wyłania się i zachęca do walki młodych kobiet, które »uczą się latać« wbrew społeczeństwu, które nie daje im czasu i wolności na dokonywanie własnych wyborów życiowych”.
Nagroda Works in Development – Premiera filmu fabularnego, współsponsorowana przez Festiwal w Karlowych Warach oraz Program rozwoju scenariuszy i projektów, Co-Production Market When East Meets West i Trieste Film Festival, trafiła do czeskiego filmu „Head Nurse” Jana Wegnara, wyprodukowanego przez Kamila Dohnałowa. Postępowanie wiodącej roli lekarza Hany w szpitalu wojewódzkim zasłużyło na wyróżnienie i nagrodę w wysokości 10 000 euro na dalszy rozwój.
Nagrodę „Łącząc Cottbus” otrzymał „Bombowiec”, łotewskie dzieło wyreżyserowane przez Paulsa Kesterisa i napisane przez Gatisa Murnieksa, opowiadające historię kobiecej rewelacji na temat roli jej ojca w katastrofalnym akcie buntu.
Alexandra Alexandra, producentka izraelsko-rosyjsko-polskiego filmu „Alia” zdobyła nagrodę Rotterdam Lab i dostęp do programu szkoleniowego podczas IFFR Pro Days 2022, którego celem jest pomoc początkującym profesjonalistom w ich „wieloaspektowym doświadczeniu przemysłowym”.
First Cut+, uruchomiony w 2020 r. w celu zwiększenia konkurencyjności i komercjalizacji filmów fabularnych biorących udział w First Cut Lab, uhonorował dwa filmy: Kawałek nieba, ambitną szwajcarsko-niemiecką historię miłosną napisaną przez Michaela Kocha i wyprodukowaną przez Christopha Nerachera, który Wygrała 5 tys. euro od TRT, a zwyciężył polski film The Hatcher, niekonwencjonalna opowieść o więźniach w reżyserii Grzegorza Mołdy, wyprodukowana przez Izabelę Igel z usługami tłumaczeniowymi Sub-Ti.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024