Firma SRAM zaprezentowała dziś nowy ekosystem komponentów szutrowych, znany jako XPLR.
Nowa grupa, nazwana „Explore”, będzie zawierać nowe komponenty w ramach trzech grup SRAM – Red, Force i Rival eTap AXS. Będzie on również zawierał widelce Rockshox Rudy XPLR 30/40 mm, regulowaną oś Reverb XPLR i koła Zipp 101 XPLR przeznaczone do jazdy po szutrze.
Argumentując, że kamyki nie znalazły jeszcze jednej definicji i że oznaczają różne rzeczy dla różnych ludzi, XPLR został stworzony, aby umożliwić rowerzystom mieszanie i dopasowywanie składników w razie potrzeby, pomagając im znaleźć dla nich idealną konfigurację. Lub, jak mówi SRAM, „zdefiniuj swój styl jazdy”.
Współpraca jest jak dotąd najwyraźniejsza wśród trzech marek, z których wszystkie należą do SRAM LLC wraz z Quarq, Truvativ i ich najnowszym przejęciem Time.
Wstyd
Zamiast zupełnie nowego zestawu gravelowego, SRAM dodał komponenty ukierunkowane na gravel do istniejącego zestawu kierownicy eTap. zestawy rowerów szosowych: czerwony, siła i rywalizacja. W każdym z tych poziomów wyposażenia SRAM dodał tylne narzędzie XPLR do wagonu, które jest przeznaczone do użytku z nową kasetą.
Zatytułowana XPLR, ta nowa kaseta będzie dostępna w dwóch obudowach, XG-1271 będzie odpowiednikiem Red and Force, a XG-1251 będzie kompatybilna z klasą konkurencji. Oba mają zakres od 10 do 44 ton dzięki 12 zębatkom, które według SRAM połączą szeroki zakres potrzebny do stromych podjazdów szutrowych z bliskimi etapami jazdy autostradą.
Wersje mają tę samą technologię sprzęgła, co inne na swoich poziomach, więc Force i Red otrzymają płynny amortyzator Orbit, podczas gdy Rival użyje sprężyny mechanicznej. Jednak podczas projektowania przerzutki, aby oferować stałą zmianę przełożeń w szerokim zakresie przełożeń, SRAM zmienił położenie kół pasowych, czyniąc je kompatybilnymi tylko z tarczami 1X.
W ofercie znajdują się również nowe grupy kolumn Red i Force 1X, a także grupy zawiesi Force i Rival Wide, które zostały zaprojektowane tak, aby zaspokoić potrzeby szerszego asortymentu. x współczynnik Liczba rowerów gravelowych wzrasta wraz z rozstawem.
Przerzutki będą kosztować 710,00 USD / 685,00 EUR / 610 GBP za Red, 490,00 USD / 465,00 EUR / 415,00 GBP za Power i 255,00 USD / 265,00 EUR / 236 GBP za Rival, natomiast paski XPLR będą kosztować 210,00 USD / 225,00 EUR / 200,00 GBP odpowiednio dla rywala 150,00 USD / 160,00 EUR / 145 GBP.
rock shox
Wkład Rockshox w nowy ekosystem komponentów XPLR ma dwie formy. Widelec amortyzowany, który będzie znany jako Rudy XPLR, oraz dropper Reverb XPLR.
Widelec Rudy XPLR będzie dostępny z opcją skoku bagażnika 30 mm lub 40 mm, a zamiana elementów wewnętrznych umożliwi przełączanie się między nimi. Technologie takie jak tłumik Race Day zapożyczą z widelca SID, ale w mniejszej obudowie i zawierają sprężyny Solo Air, które zapewniają czułość na małe nierówności bez łatwego obniżania.
Z prześwitem do 50 mm nowy widelec Rudy’ego oferuje dużą szerokość dla grubych opon, ale jest kompatybilny tylko z kołami 700c, co rozczaruje tych z konfiguracją 650B. Na widelcu można również zamontować błotniki zarówno do rowerów szosowych, jak i górskich, co oznacza, że ci, którzy chcą zamienić swój młyn żwirowy w mobilny haker w nocy, mogą zainstalować błotniki o pełnej długości i chronić przed deszczem.
Drążek kroplomierza, znany jako Reverb XPLR, różni się od obecnych kroplomierzy Reverb nie tylko pod względem rozmiaru. Ma średnicę 27,2 mm, co zapewnia kompatybilność z oponami szutrowymi, ale Rockshox zastosował również technologię o nazwie ActiveRide.
ActiveRide oznacza, że gdy sztyca jest w pełni wysunięta, sztyca działa tak, jak powinna, ale za naciśnięciem przycisku na konsoli AXS kierowca może zwiększyć podatność na jazdę, aby przeciwdziałać stratom, podobnie jak lżejsza sztyca z włókna węglowego. oferowane inaczej.
Widelec Rudy XPLR będzie kosztował 799,00 USD / 869,00 EUR / 779,00 GBP, podczas gdy Reverb XPLR będzie kosztować 600,00 USD / 600,00 EUR / 500,00 GBP.
zamek błyskawiczny
Ostatnim, ale nie mniej ważnym, wspólnym wysiłkiem jest Zipp z zestawem kół 101 XPLR.
Chociaż wiele plików Najlepsze koła szutrowe Wygląda na ulepszone wersje Najlepsze koła do rowerów szosowychKoła Zipp 101 XPLR wyraźnie szukały inspiracji w sektorze kolarstwa górskiego. Ma wewnętrzną szerokość 27 mm i głębokość tak płytką, że nie ma sobie równych.
101 XPLR zapożycza wiele technologii z linii obręczy Zipp przyjaznych w terenie, w tym „Kompatybilność z kostką”, która pozwala obręczy zginać się w bok o kilka milimetrów podczas skręcania – tak jak w przypadku kostki sprintera – w celu zwiększenia trakcja. Wykorzystuje również zespół osi ZR1 firmy Zipp, który oferuje podbieracz 5,5 stopnia z 66 punktami zaczepienia.
Zipp 101 XPLR będzie sprzedawany w cenie 850,00 USD / 870,00 EUR / 780,00 GBP na przednie koło i 950,00 USD / 970,00 EUR / 866,00 GBP na tylne koło.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort