Co oznacza nowy WRX? Oznacza to najlepszy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki w świecie turbodoładowanego napędu na cztery koła. Przekłada się to również na samochód oparty na blisko 30-letniej kumulowanej wiedzy i wynikach, w tym trzech Rajdowych Mistrzostwach Świata. Ale oznacza to również, że nowy flagowy WRX STI jest tuż za rogiem, a zwolennicy supremacji na całym świecie ślinią się z niecierpliwości.
Całkowicie nowy WRX, który właśnie pojawił się w salonach, daje nam bardzo dobre wyobrażenie o tym, dokąd zmierza szósta generacja STI. Siedząc na zupełnie nowej platformie Subaru Global, ubrany w bardziej nowoczesne nadwozie i napędzany nowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,4 litra, nowy STI ma mocne uderzenie.
WRX może być napędzany nowym, 2,4-litrowym silnikiem typu bokser, który generuje 271 koni mechanicznych i moment obrotowy BLAH, ale następna generacja WRX STI, która ma zostać wydana jesienią przyszłego roku, znacznie podniesie oczekiwania. Kierując się na 416-konny Mercedes-AMG A45 S, inżynierowie Subaru wezmą turbosprężarkę o pojemności 2,4 litra, dodadzą większą turbinę i intercooler, wzbogacą wnętrze silnika o niestandardowe tłoki i pompy, przemalują ECU i zamontują specjalny układ wydechowy.
Według źródła zbliżonego do Subaru, te mody podniosą moc STI do wartości, która oscyluje wokół 420 koni mechanicznych przy maksymalnym momencie obrotowym 362 funtów. I oczekuj niczego poza opcją sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, ponieważ Subaru nie ma automatycznej skrzyni biegów, która poradziłaby sobie z taką mocą.
Jeśli chodzi o karoserię, nowy STI będzie bazował na WRX, który z kolei bazował na koncepcji marki Viziv Performance, zaprezentowanej po raz pierwszy na Tokyo Motor Show 2017. Według naszego źródła, pakiet aerodynamiczny STI będzie w dużej mierze zapożyczany z Wielosezonowe wizyty firmy na 24-godzinnym wyścigu wytrzymałościowym na torze Nürburgring.
Podczas gdy nowy model otrzyma te same czarne nadkola i listwy progowe, które są używane przez WRX, nowe czterodrzwiowe będą miały duże kanały hamulcowe do chłodzenia hamulców 6-tłokowych, ulepszoną aerodynamikę podwozia w celu zmniejszenia oporu i przewymiarowaną deskorolkę. tylny spojler dla maksymalnej siły docisku oraz duża szufelka na masce do zasilania intercoolera. Będzie również wyposażony w co najmniej 19-calowe gumowe, niestandardowe plakietki STI, a wewnątrz pojazdu znajdą się wąskie, przylegające do nadwozia fotele Recaro, nowy sprzęt na równi z najnowszymi odznakami WRX i Specialized STI.
Spodziewaj się, że ten model pojawi się pod koniec 2022 r. i będzie ostatnim modelem STI z silnikami elektrycznymi.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort