Sebastiana Putneya (Wyjście)
Festiwal Filmów Polskich Kinoteka 2024 (studio)
110 (Długość)
17 marca 2024 r (wydany)
1 godzina
Za biurkiem Andrzej ma za zadanie zbadać sprawę kradzieży artefaktu religijnego z katedry. Jego wstępne dochodzenie prowadzi się przy pomocy kościoła i lokalnej policji: ta pierwsza nie chce współpracować, a druga czuje się nieswojo. Jak się okazuje, złodzieje zostali złapani i sprawa została nagle zamknięta.
Andre jest jednak przekonany, że w tej sprawie chodzi o coś więcej, dlatego rozpoczyna śledztwo, które dotyka najwyższych szczebli milicji i kościoła i ma wpływy bliżej kraju.
To, co zaczyna się jako policyjna procedura napisana i wyreżyserowana przez Sebastiana Putneya, staje się albo gęstym spiskiem między kościołem a państwem o władzę, albo diabelnie złożoną historią państwa i kościoła starających się utrzymać swoje wpływy w bardzo wrażliwym okresie polskiego społeczeństwa. Że pomimo komunizmu pozostaje krajem pobożnym, katolickim. To widz decyduje.
Nie można zaprzeczyć, że Putney rozumiał wówczas powiązaną dynamikę machinacji polityki, policji i kościoła. Chociaż cała historia koncentruje się wokół historii Polski, istnieje potencjał do wprowadzenia napięcia politycznego i intrygi. Tempo filmu jest jednak spokojne i nudne, a aktorzy (wszyscy bardzo dobrzy) ciągną historię wraz z sobą. Efektem końcowym jest godny, być może ważny film, który sprawia wrażenie wymagającego wysiłku i poważnego.
„Święty” zostanie pokazany na Festiwalu Polskich Filmów Kenoteka 2024, który będzie odbywał się w całym Londynie do 28 marca 2024 r.
Więcej informacji i bilety: https://kinoteka.org.uk/
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024