Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Sztuczka z akumulatorem do samochodu elektrycznego, która może zaoszczędzić pieniądze na drodze: „Wysoce skuteczna”

Sztuczka z akumulatorem do samochodu elektrycznego, która może zaoszczędzić pieniądze na drodze: „Wysoce skuteczna”

Zaskakująca cecha samochodów elektrycznych stała się nowym tematem dyskusji po tym, jak jedna z pierwszych firm ujawniła mało znaną sztuczkę, która pompuje energię z powrotem do akumulatora samochodu podczas jego jazdy. Kierowniczka Jacinta Green podzieliła się radością, widząc, jak akumulator jej samochodu „cofa się jak Ferrari w dzień wolny Ferrisa Mullera”, w miarę jak akumulator zyskuje moc w czasie jazdy.

Jacinta Green, mieszkanka wiejskiej wioski Poongaba w Nowej Południowej Walii, powiedziała, że ​​jechała swoim MG Essence w trybie Sport i KERS (system odzyskiwania energii kinetycznej) przez powolny ruch w regionie Blue Mountains pod Sydney, kiedy zauważyła, że ​​moc ponownie się włącza. bateria.

Powiedziała Yahoo News Australia, że ​​stało się to możliwe dzięki hamowaniu regeneracyjnemu, funkcji występującej we wszystkich samochodach elektrycznych, i obserwowała, jak poziom naładowania akumulatora jej samochodu wzrasta z 23 procent do ponad 35 procent podczas jazdy z prędkością od 35 do 40 km/h i zgaśnięcia w wiele razy.

„Widziałem, jak moja bateria spada o procent, zwalnia, wzrasta o procent lub dwa, ale po raz pierwszy widziałem, żeby tak spadała” – powiedział Green. „Założyłem (włożyłem) około 14 procent na obszarze kilku kilometrów.

„To był pierwszy raz, kiedy było to tak widoczne. Kiedy samochód zwalnia, wykorzystuje moc zwalniania, aby naładować akumulator. Może się to zdarzyć tylko przez kilka sekund, ale nigdy nie widziałem czegoś większego -19” – powiedziała. „Tym razem było to -21 procent”.

Oznacza to, że samochód zużywał o 21% mniej energii, która trafiała do akumulatora. „Zasadniczo zużywa energię i pęd, gdy nie jesteś naładowany.”

Znak EV (po lewej) Miejsce ładowania pojazdów elektrycznych na parkingu (po prawej).Znak EV (po lewej) Miejsce ładowania pojazdów elektrycznych na parkingu (po prawej).

Stacje ładowania można łatwo znaleźć na obszarach zaludnionych, jest ich jednak mniej na obszarach wiejskich lub regionalnych, chociaż w miarę wzrostu wykorzystania pojazdów elektrycznych buduje się ich coraz więcej. źródło: Getty

Podzieliła się swoimi doświadczeniami z innymi kierowcami samochodów elektrycznych w grupie na Facebooku, a wielu stwierdziło, że im też podobała się ta funkcja. Jeden z właścicieli samochodów elektrycznych odpowiedział: „Dziś miałem kilka wzniesień i pomyślałem, że przełączę się na inny monitor. Byłem bardzo zaskoczony, gdy zobaczyłem, jak pompuje on do akumulatora 40–50 A przy jedynie niewielkim spowolnieniu.

READ  W Australii ujawniono nowe szczegóły dotyczące Hyundaia i30 Sedan N Facelift 2024

Inny stwierdził: „To bardzo skuteczne”. Dzięki temu dynamiczna jazda jest o wiele tańsza niż samochód na benzynę, to pewne.

Jego pojazd elektryczny ma trzy tryby – Normalny, Eco i Sport – przy czym ostatni tryb zapewnia „świetną przyjemność” z jazdy, zwłaszcza na zakrętach i jest bardziej ekonomiczny w powolnym ruchu.

Ze względu na odległe położenie, w miejscu zamieszkania Hiacynta jest niewiele sygnalizacji świetlnych, więc awarie i jazda w dużym ruchu nie były jej częstymi doświadczeniami.

Odkąd 18 miesięcy temu kupiła swój samochód elektryczny, Green powiedziała, że ​​ona i jej partner, którzy żyją poza siecią i korzystają z zaledwie 5-kilowatowych paneli słonecznych, przejechali 28 000 kilometrów, wydając niewiarygodne 16 dolarów tygodniowo na ładowanie.

„Jeździ nim, kiedy tylko ma okazję, i zostawia ciężarówkę z silnikiem Diesla w domu, oszczędzając 140 dolarów tygodniowo” – powiedziała Yahoo. „Jeździmy bez zastanowienia, bo tak jest tanio.

„Kiedyś było tak: «O mój Boże, musimy zatankować benzynę, ile to będzie kosztować?» albo «W tym tygodniu cena benzyny znów wzrosła» – wszystko to zniknęło Po prostu o tym nie myślimy.”

Jacinta Green (po lewej) i punkt ładowania pojazdów elektrycznych (po prawej).Jacinta Green (po lewej) i punkt ładowania pojazdów elektrycznych (po prawej).

Jacinta Green twierdzi, że posiadanie samochodu elektrycznego znacznie ułatwiło życie. Źródło: Dostarczone/Getty

„Jeśli prowadzisz samochód elektryczny, ma on charakter regeneracyjny, ale fizyka nadal ma zastosowanie… zużywasz więcej energii, jadąc do przodu, zamiast zwalniać, dzięki czemu możesz zaoszczędzić dużo energii” – Edwin Higginson, dyrektor australijskiego działu pojazdów elektrycznych specjalista Edwin Higginson, powiedział Yahoo News”. moc.

„Gdy regeneracja zostanie odcięta, energia wraca do akumulatora i widać procentowy wzrost w miarę zwalniania.

„Odbiera energię, więc w efekcie zamieniasz silnik w generator, a następnie wpychasz energię z powrotem do akumulatora. Ale nigdy nie będziesz w stanie uzyskać z powrotem do akumulatora więcej energii, niż potrzebujesz uruchomić” – dodał.

READ  Sędzia uznał tweet Tesli Elona Muska za „fałszywy i wprowadzający w błąd”, mówią inwestorzy

Czy masz wskazówkę dotyczącą historii? e-mail: [email protected].

Możesz nas także śledzić Facebook, Instagrama, TIK Tok, Świergot I youtube.