Doniesienia z tego tygodnia z głównych mediów wskazują, że Toyota dokonała przełomu w dziedzinie akumulatorów półprzewodnikowych, które mogą zrewolucjonizować przyszłość pojazdów elektrycznych. Ale twierdzenia należy traktować z przymrużeniem oka: Toyota ma historię wielkich, niespełnionych obietnic dotyczących baterii, sięgającą ponad dekady.
„Toyota twierdzi, że akumulatory stanowią przełom w potencjalnym wzmocnieniu pojazdów elektrycznych” — czytamy w jednym z nagłówków Stróż w tym tygodniu. Artykuł twierdzi, że Toyota wierzy, że może wyprodukować akumulator półprzewodnikowy o zasięgu 745 mil (1198 km), który ładuje się w 10 minut.
Artykuł Stwierdza, że Toyota realizuje plan wprowadzenia pojazdów elektrycznych z nowymi akumulatorami półprzewodnikowymi do 2025 roku.
Byłoby wspaniale, gdyby tak się stało. Ale prawda jest taka, że Toyota wyprodukowała tylko 8000 samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2023 roku
co stanowi zaledwie 0,19% całkowitej produkcji firmy.
Toyota ma długą historię wielkich rozmów na temat akumulatorów i przełomów w zakresie wodoru, ale wydaje się, że nie realizuje rzeczywistej produkcji.
Badacz klimatu i energii, Ketan Joshi, uchwycił dziś osiągnięcia Toyoty w rotacji akumulatorów, publikując zrzuty ekranu z niespełnionymi roszczeniami Toyoty dotyczącymi akumulatorów z 2009 roku.
adres jednego z Forbesa w 2017 roku Napis brzmi: „Ultraszybkie ładowanie półprzewodnikowych akumulatorów EV tuż za rogiem, potwierdza Toyota”.
Inny nagłówek sprzed 14 lat głosi: „Toyota opracowuje bardziej wydajne akumulatory, możliwe jest dziesięciokrotne zwiększenie pojemności”
„Jeśli NikkiDziesięciokrotny wzrost zasięgu oznacza, że następna generacja pojazdów hybrydowych i elektrycznych Toyoty może z łatwością podróżować między Melbourne a Sydney na jednym ładowaniu”. Artykuł z Dysku z 2009 rokuktóry powiedział wówczas, że takie baterie miały pojawić się dopiero po 2015 roku. Wciąż czekamy.
Po 14 latach reklamacji akumulatorów przez Toyotę, firma została sklasyfikowana w tyle w kategorii pojazdów elektrycznych przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu (ICCT) w swoim najnowszym badaniu, które sklasyfikowało 20 największych producentów samochodów pod względem dominacji na rynku, wydajności technologicznej i wizji strategicznej.
W swojej historii o ostatnich reklamacjach Toyoty dotyczących baterii Stróż Stwierdza: „Toyota twierdzi, że dokonała przełomu technologicznego, który pozwoli jej zmniejszyć o połowę wagę, rozmiar i koszt akumulatorów, co może zwiastować znaczny postęp w pojazdach elektrycznych”
Artykuł cytuje Keiji Kaitę, szefa Centrum Badawczo-Rozwojowego ds. Neutralności Węglowej Toyoty.
„Zarówno w przypadku naszych akumulatorów płynnych, jak i stałych, dążymy do fundamentalnej zmiany sytuacji, w której obecne akumulatory są zbyt duże, ciężkie i drogie” – powiedział Kaita.
„Jeśli chodzi o potencjał, będziemy dążyć do zmniejszenia o połowę wszystkich tych czynników”.
Jednak twierdzenia Kaity, że obecne akumulatory są zbyt drogie, również nie pasują do rzeczywistości, ponieważ Tesla już teraz produkuje samochody o zasięgu do 600 km z jednymi z najwyższych marż zysku w historii przemysłu samochodowego.
Tesla ma kilku dostawców akumulatorów, w tym CATL i BYD. BYD również uważa się za dochodowy iw zeszłym miesiącu odnotował rekordową sprzedaż pojazdów elektrycznych obok Tesli.
Podczas gdy kierownictwo Toyoty wydaje się stosunkowo zrelaksowane w tej sytuacji, akcjonariusze Toyoty zaczynają się denerwować. W tym tygodniu pojawiły się szczegóły niedawnego walnego zgromadzenia Toyoty, w tym akcjonariusz, który zapytał kierownictwo wyższego szczebla „Czy Toyota może pokonać Teslę?”
Odpowiedź nadeszła od wiceprezesa wykonawczego Yuichi Miyazakiego, że Toyota będzie kontynuować „wielościeżkowe podejście” do dekarbonizacji za pomocą różnych opcji. Symbol kontynuowania pogoni za wodorem i hybrydami oraz opóźniania produkcji pojazdów elektrycznych.
Podczas gdy Toyota nadal twierdzi, że zacofana technologia akumulatorów jest jednym z powodów, dla których nie produkuje samochodów elektrycznych, a historia, którą promuje od 14 lat, prawdziwy powód może być prostszy: po prostu nie chciał produkować samochodów elektrycznych.
Daniel Blakely jest badaczem czystych technologii i orędownikiem z doświadczeniem inżynieryjnym i biznesowym. Interesuje się pojazdami elektrycznymi, energią odnawialną, produkcją i polityką publiczną.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu