Ford Mustang GTD stanie się najdroższym modelem dopuszczonym do ruchu drogowego, który będzie nosił kultową plakietkę, gdy trafi do sprzedaży w USA w przyszłym roku – ale nie ma szans, aby był sprzedawany w Australii na drogach krajowych.
Amerykański gigant motoryzacyjny Ford zaprezentował Mustanga GTD – legalną wersję nowego samochodu wyścigowego GT3, którego celem jest zmierzenie się z najszybszymi europejskimi supersamochodami na najsłynniejszych torach świata.
Jak donosiliśmy wczoraj — kiedy wcześniej wyciekły zdjęcia samochodu wyścigowego — pakiet aerodynamiczny Forda Mustanga GTD jest w dużej mierze niezmieniony od tego, który widzieliśmy w wyścigowym Mustangu GT3, z wyjątkiem ostatnich bocznych wydechów, które zostały usunięte na korzyść tylnego- Wyjdź z ustawień.
Powiększony przedni spojler i tylny dyfuzor/błotnik pomagają Mustangowi GTD trzymać się drogi przy dużych prędkościach, a przyczepność zapewnia torowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 — o wymiarach 325/40 z przodu i 345/35 z tyłu — 20-calowe koła.
Jednak zmiany w Mustangu GTD w porównaniu ze zwykłym Mustangiem są nie tylko głębokie — pod zupełnie nowym nadwoziem kryje się niespotykana wcześniej kombinacja silnika i skrzyni biegów w najnowszej wersji kultowego samochodu typu muscle car.
Pod maską znajduje się „specjalnie opracowany” 5,2-litrowy silnik V8 — głośniejszy niż 5,0-litrowy Mustang GT i „Coyote” firmy Dark Horse — który według Forda może wytworzyć do 800 KM (597 kW).
Chociaż nie ma jeszcze żadnych szczegółów na temat silnika, oczekuje się, że będzie to V8 „Predator” napędzający obecnego wysokowydajnego pickupa Forda F-150 Raptor R i Shelby GT500 poprzedniej generacji.
Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem unikalnej 8-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, umieszczonej w zespole tylnego zawieszenia, dzięki czemu Mustang GTD ma niemal idealny rozkład masy 50:50, według Forda.
Pod skórą znajduje się również ręcznie regulowane zawieszenie wielowahaczowe, węglowo-ceramiczne hamulce i bardziej aerodynamiczne części, które utrzymują coupe pewnie na drodze.
Ford nie opublikował jeszcze żadnych zdjęć kabiny Mustanga GTD, chociaż mówi, że kokpit będzie obity zamszem, skórą i włóknem węglowym, a kierowcy będą mogli skorzystać z foteli Recaro zorientowanych na tor i cyfrowej elektrycznej szyby.
W komunikacie prasowym główny inżynier programowy Forda, Greg Goodall, powiedział, że celem producenta samochodów jest, aby Ford Mustang GTD pokonał tor wyścigowy Nürburgring Nordschleife w czasie krótszym niż siedem minut, rywalizując z Porsche 911 i Mercedesem. – AMG GT i Lamborghini Aventador.
Amerykański producent samochodów oszacował, że cena Forda Mustanga GTD rozpocznie się od 300 000 USD plus koszty drogowe – około 470 000 USD w australijskiej walucie.
Niestety dla Australijczyków, Ford Mustang GTD został potwierdzony jako tylko z kierownicą po lewej stronie, co oznacza, że nie będzie mógł zostać legalnie zarejestrowany lokalnie jako nowy samochód na normalnych tablicach rejestracyjnych.
Produkcja Forda Mustanga GTD ma się rozpocząć pod koniec 2024 r., a samochody z limitowanej serii rozpoczną się we flagowej fabryce Mustanga w Flat Rock w stanie Michigan, zanim kanadyjski Multimatic — który wyprodukował supersamochód Ford GT amerykańskiego giganta samochodowego — zakończy budowę w Markham w Ontario.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort